Er det helt normalt eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.028 visninger
44 svar
0 synes godt om
12. maj 2011

2721

Okay, nu er jeg nød til at vide om det er helt normalt eller ej, da det er noget der går mig på.

Min søn kan ALDRIG finde ro. Han er altid i bevægelse. Han bliver hysterisk hvis man prøver at holde om ham og det er kropumuligt at have ham i autstolen mere end 10 min, derefter går han helt kold, han græder og græder indtil det går over i skrigen og han ikke kan trække vejret, han falder først til ro når han kommer ud af den og an bevæge sig frit igen. Han kravler selv i søvne. Han kan ikke bare sidde stille og slappe af, eller koncentre sig om den samme ting mere end et minut max. Han er alle steder, på samme tid. Det er også med til at gøre at han ikke kan finde roen til at sove, da han simpelthen ikke kan slappe af.
Han syntes på ingen måde heller at det er rart at blive nusset eller få masseret crem ind i huden. I det hele taget er berøring et problem, medmindre han selv tager intiativet til at blive holdt om og sådan.
Jeg kan sagtens bære rundt på ham og sådan det elsker han. Men hud mod hud nussen er ikke okay for ham.
Han er hyper sensetiv og har altid været tæt på mig og er det stadig, men det er på hans måde ellers skriger og græder han mens han sparker og ormer sigg væk.

Han er lige knap 11 mdr.
Er jeres børn lige sådan?

Spørg endelig ind til noget jeg ikke har fået med eller uforståeligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

132319

Jeg følger lige med, da det lige så godt kunne være min datter på 8 måneder du beskriver 

Det er så frustrende!

Anmeld

12. maj 2011

2721

132319 skriver:

Jeg følger lige med, da det lige så godt kunne være min datter på 8 måneder du beskriver 

Det er så frustrende!

Det er bare i orden
Ja det er, syntes det er så synd for ham

Anmeld

12. maj 2011

Rosa

Jeg synes måske det lyder lidt voldsomt  Måske skulle du lige få ham chekket hos lægen for det lyder da hverken rart for ham eller jer at han er SÅ urolig hele tiden..? Ikke for at skræmme dig overhovedet, for jeg kender jo ikke din søn, men hvis der nu er et eller andet neurologisk, så er det da smart at få ham undersøgt - om ikke andet så for at få ro i sindet? Hvad siger din sundhedsplejerske? 

Min søn har også krudt i rumpen, men han kan sagtens sidde stille i perioder og lege med en bil eller pille i noget spændende, og han ligger f.eks. stille og putter med os når han får sin godnatflaske, eller sover til middag på sofaen og han er 12 mdr nu. 

Jeg håber du kunne bruge det til noget. Jeg ville under alle omstændigheder liiige få ham chekket... 

Mvh

Rosa

Anmeld

12. maj 2011

serinasmor

hmmm ...

bortset fra det med autostolen kunne det sagtens ha været serina indtil for 3-4 mdr siden ... hun har ALDRIG villet sidde stille på skødet af mor .. der skulle ske noget HELE tiden ... øve sig i at kravle.. stå.. trille.. sidde.. gå .. løbe ... rejse sig .. bakke .. klatre..osv

hun ville dog gerne bæres rundt på

far kunne man godt sidde hos .. men ikke længe ad gangen ..

det vendte lige pludseligt i forbindelse med en feber ... nu vil hun hellere end gerne putte .. hun vil gerne sidde på skødet og lege ved bordet.. hun sætter sig gerne på skødet af mig med en bog ..  vi får tit krammere og mysser ... hun vil stadig gerne bæres forstår godt det er hyggeligt men hun er altså ved at være tung

hun synes også pludselig det er hyggeligt at blive nusset på ryggen ..

så .. hmm .. tjaaee ... jeg tror det går over med din dreng... her virker det til at hun nu har bestemt at hun motorisk kan hvad hun skal kunne og så er det ikke så vigtigt at øve sig konstant og hele tiden længere ...

der kommer dog stadig nye motorikting til så det er bestemt ikke fordi hun er gået i stå ... hun har bare ikke længere helt så travlt

serinasmor

Anmeld

12. maj 2011

2721

Rosa skriver:

Jeg synes måske det lyder lidt voldsomt  Måske skulle du lige få ham chekket hos lægen for det lyder da hverken rart for ham eller jer at han er SÅ urolig hele tiden..? Ikke for at skræmme dig overhovedet, for jeg kender jo ikke din søn, men hvis der nu er et eller andet neurologisk, så er det da smart at få ham undersøgt - om ikke andet så for at få ro i sindet? Hvad siger din sundhedsplejerske? 

Min søn har også krudt i rumpen, men han kan sagtens sidde stille i perioder og lege med en bil eller pille i noget spændende, og han ligger f.eks. stille og putter med os når han får sin godnatflaske, eller sover til middag på sofaen og han er 12 mdr nu. 

Jeg håber du kunne bruge det til noget. Jeg ville under alle omstændigheder liiige få ham chekket... 

Mvh

Rosa

Tak for svar, men han faktisk været hos en børnelæge, problemet er at når vi er ude trækker han sig ind i sig selv og bliver meget trygheds søgende, så de får aldrig rigtig oplevet det. Sp siger at han er et meget udfordrende barn, men ligger vægt på at han jo er tryg og harmonisk sammen med mig og derfor føler hun sig sikker på det nok skal gå. Dog var det hende der var med til at henvise ham til børnelægen, den gang. Men han er som sagt meget anderledes ud da han har det skidt med fremmed.

Anmeld

12. maj 2011

Anne85

Jeg synes måske det lyder lidt ekstremt  Altså nogen børn har jo bare krudt i bagen - sådan to har jeg også - men børn skulle også gerne engang imellem kunne sidde og fordybe sig i en stille leg - eller opleve fysisk kontakt som noget rart.

Nu er det slet ikek for at skræmme dig - for garanteret du bare har en sund baby med gang i  Men der findes jo børn med såkaldt hyperkinetiske forstyrrelser der er iltre og temperamentsfulde, ikke kan falde til ro, er meget motorisk aktive osv

Jeg tror da lige jeg vilel snakke med min sundhedsplejerske eller egen læge om problematikken

Anmeld

12. maj 2011

2721

serinasmor skriver:

hmmm ...

bortset fra det med autostolen kunne det sagtens ha været serina indtil for 3-4 mdr siden ... hun har ALDRIG villet sidde stille på skødet af mor .. der skulle ske noget HELE tiden ... øve sig i at kravle.. stå.. trille.. sidde.. gå .. løbe ... rejse sig .. bakke .. klatre..osv

hun ville dog gerne bæres rundt på

far kunne man godt sidde hos .. men ikke længe ad gangen ..

det vendte lige pludseligt i forbindelse med en feber ... nu vil hun hellere end gerne putte .. hun vil gerne sidde på skødet og lege ved bordet.. hun sætter sig gerne på skødet af mig med en bog ..  vi får tit krammere og mysser ... hun vil stadig gerne bæres forstår godt det er hyggeligt men hun er altså ved at være tung

hun synes også pludselig det er hyggeligt at blive nusset på ryggen ..

så .. hmm .. tjaaee ... jeg tror det går over med din dreng... her virker det til at hun nu har bestemt at hun motorisk kan hvad hun skal kunne og så er det ikke så vigtigt at øve sig konstant og hele tiden længere ...

der kommer dog stadig nye motorikting til så det er bestemt ikke fordi hun er gået i stå ... hun har bare ikke længere helt så travlt

serinasmor

Charlie elsker også at blive båret Og syntes godt nok også han er ved at være rigelig tung.
Håber også det pludselig vender

Anmeld

12. maj 2011

2721

Anne85 skriver:

Jeg synes måske det lyder lidt ekstremt  Altså nogen børn har jo bare krudt i bagen - sådan to har jeg også - men børn skulle også gerne engang imellem kunne sidde og fordybe sig i en stille leg - eller opleve fysisk kontakt som noget rart.

Nu er det slet ikek for at skræmme dig - for garanteret du bare har en sund baby med gang i  Men der findes jo børn med såkaldt hyperkinetiske forstyrrelser der er iltre og temperamentsfulde, ikke kan falde til ro, er meget motorisk aktive osv

Jeg tror da lige jeg vilel snakke med min sundhedsplejerske eller egen læge om problematikken

Tak for svar, har faktisk talt med både læge og sp, som jeg skrev til Rosa, men kan godt være jeg skal give det, et forsøg igen

Anmeld

12. maj 2011

Anne85

Puslingen skriver:

Tak for svar, har faktisk talt med både læge og sp, som jeg skrev til Rosa, men kan godt være jeg skal give det, et forsøg igen

Beklager - det havde jeg ikke set.

Men det er jo svært med et spædbarn - tænker jeg - evt forstyrrelser bliver nok mere tydelige når først ens barn begynder i børnehave og skal indgå i sociale sammenhænge.

Men mon ikke du bare har en dreng med krudt bagi der har alt for travlt til at sidde på skødet af mor og blive nusset

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.