Hvad mister jeg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2011

Lisbeth85

senius skriver:

Syntes i lige skulle se sagen fra begge sider...

jeg bor sammen med en vi har tvilling drenge. og få de børnepenge hver 3 mdr som alle får.

udover det har jeg en dreng fra et tidligerer forhold som bor hos sin mor.

jeg betaler til hver mdr.

nu er hun flyttet sammen med en.

så syntes jeg sgu da det er unfair jeg skal betale de penge.

Da der nu er 2 indkomster hos dem. og de lever som en familie som jeg gør med min nye kæreste og børn.

hun får de alm penge hver 3 mdr som vi gør plus hun får dem jeg indbetaler. ergo hun har mange flere penge tilrådighed end vi har.

Så du vil altså ikke betale til dit barn, som du har sat i verden sammen med din eks??????

Det er da din pligt at forsørge dit barn, selvom den ekskæreste finder en ny kæreste, at være sammen med? Når man får et barn, så hedder det børnebidrag på knap 1200 kr. hvis IKKE man bliver sammen.

Jeg synes på ingen måde, at det er unfair over for dig. Jeg synes derimod det er mere end rimeligt, at du skal give lidt til dit barn, for de 1200 kr. er sgu billigt sluppet hvis du spørger mig. De små hånd-øre er til, så dit barn gå kan få goder her i livet, og det vil du vel gerne have?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

senius

eks.

famile 1

samlet indkomst pr mdr udbetalt

24000.-kr.

2 børn i husstanden med begge forældre.

udgift 1194 børnepenge. da den ene part har et barn fra tidligerer forhold.

tilrådihed 22807.-kr

familie 2

24000.-kr

hun har 2 børn med ind i det forhold

modtager 2x1193 = 2386.

de har fælles økonomi som famile 1 også har.

tilrådighed 26386.-kr

i min verden er det ikke ligeværdigt.

i min verden er i det ligeværdig hvis der kun havde været en indkomst.

for når man kigger på det regnestykke.

så har familie 1.   22807.-

så har familie 2.   26386.-

og begge familier har som udgangspunkt det samme fra start med ender op med forskelige tal.

Anmeld

14. juli 2011

Lisbeth85

senius skriver:

eks.

famile 1

24000.-kr.

2 børn i husstanden med begge forældre.

udgift 1194 børnepenge. da den ene part har et barn fra tidligerer forhold.

tilrådihed 22807.-kr

familie 2

24000.-kr

hun har 2 børn med ind i det forhold

modtager 2x1193 = 2386.

de har fælles økonomi som famile 1 også har.

tilrådighed 26386.-kr

i min verden er det ikke ligeværdigt.

i min verden er i det ligeværdig hvis der kun havde været en indkomst.

for når man kigger på det regnestykke.

så har familie 1.   22807.-

så har familie 2.  26386.-

og begge familier har som udgangspunkt det samme fra start med ender op med forskelige tal.

Okay... jeg kan høre, at jeg ikke rigtig vil kunne få min mening frem hos dig. Jeg mener bare ikke, at man skal gøre det så firkantet? Og hvad så de har lidt flere penge pr. måned? Du betaler ikke deres mad, strøm etc.... du betaler TIL DIT BARN, fordi det er din pligt, når du har et sådan, og ikke er sammen med moren længere.

Det er helt fair i min verden. Er man blevet far, så følger der ansvar med i hatten - og at give til sit barn kan man aldrig gøre nok

Anmeld

14. juli 2011

senius

og famile 1 har også 2 børn som famile 2 har.

men famile 1 har 22807 kr tilrådighed.

familie 2 har 26386 tilrådighed.

og jo betaler gladeligt de pengene, men syntes bare når man kigger på det på den måde så virker det urimeligt

Anmeld

14. juli 2011

Lisbeth85

senius skriver:

og famile 1 har også 2 børn som famile 2 har.

men famile 1 har 22807 kr tilrådighed.

familie 2 har 26386 tilrådighed.

og jo betaler gladeligt de pengene, men syntes bare når man kigger på det på den måde så virker det urimeligt

Livet er ikke rimeligt hele tiden... og jeg synes det der er at gå i små sko. DU skal da bare glæde dig over, at de har en fin økonomi, så dit barn har det godt, og aldrig vil mangle noget

Anmeld

14. juli 2011

senius

har får alt hvad der tilkommer ham og mere til.

har intet med firkantet at gøre. har bare sat det regne stykke op. og ud fra det syntes jeg ikke det kan passe at de ikke går op. men du forstår åbenbart ikk min pointe i det.

og igen betaler gerne så han får de ting han skal.

og har får også her udover. selv om jeg betaler de penge. når hans brødre her får noget. så får han også noget. nu snakker vi ikk om slik og sjov og pjank. men får tit tøj og ting. fordi han er sgu min dreng på lige fod som de andre to her i hjemmet.

Anmeld

14. juli 2011

senius

haha..

du forstår den ikk.

ja vi har begge familier en fin økonomi.

de er ens til at starte med. med den ene bliver større end den anden

Anmeld

14. juli 2011

senius

og har intet med at gå i små sko at gøre.

du fatter ikk pointen i det regne stykke.

Anmeld

14. juli 2011

Lisbeth85

senius skriver:

og har intet med at gå i små sko at gøre.

du fatter ikk pointen i det regne stykke.

Okay... synes bare det er vildt, at du går så meget ned i detaljerne

Jeg synes det er fint, at min eks skal betale, selvom jeg har arbejde og han har revalidering, da han studerer. De penge falder i god jord her, og hjælper det hele med at køre mere rundt, selvom jeg har en ny kæreste, som også hjælper økonomisk.

Men ja, så er vi jo enige kan jeg se, for du giver gladeligt til din søn, og det er dejligt at læse

Anmeld

14. juli 2011

senius

helt klart du skal da ikk have betalt noget til den vuggestue plads nu der er 2 indtægter

Lisbeth85 skriver:

Hejsa tøser.

Jeg har en kæreste, som i dag spurgte, om han måske måtte flytte ind hos mig en gang. Jeg blev glad, og sagde at jeg ville blive glad for det, men det er stadig bare en tanke, og nu ser vi tiden an.

MEN MEN MEN... Hvad mister jeg (udover ekstraordinært børnebidrag) hvis han flytter ind? Jeg er jo ikke 'alene-mor' på den måde, men jeg forventer ikke at kæresten betaler ½-delen af alt til baby, selvom han gerne vil hjælpe... det er klart. Jeg tænker ISÆR på vuggestuepladsen. Vil jeg stadig kunne få betalt noget af denne, eller bortfalder al økonomisk hjælp?

Håber nogen kan hjælpe

helt klart du skal da ikk have betalt noget til den vuggestue plads nu der er 2 indtægter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.