Hvad mister jeg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2011

anja89

Lisbeth85 skriver:

Jeg mener da KUN at det er tøj? Resten skal de selv stå for, altså bleer, mad etc.

Med min store datter fik vi afvide i amtet (kbh) at jeg skulle lave en lille taske med noget tøj bleer og en flaske eller to

Men det er også 3 år siden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

Lisbeth85

anja89 skriver:

Med min store datter fik vi afvide i amtet (kbh) at jeg skulle lave en lille taske med noget tøj bleer og en flaske eller to

Men det er også 3 år siden

Ok, det er i hvert fald ændret nu så Heldigvis! Nu må de sgu også komme lidt på banen, i stedet for at alt bliver leveret til dem altså! Gggr... glæder mig ikke til han skal have vores søn, hvis vi skal igennem laaaange diskussioner. Men man kan hvad man skal jo

Anmeld

12. maj 2011

anja89

Lisbeth85 skriver:

Ok, det er i hvert fald ændret nu så Heldigvis! Nu må de sgu også komme lidt på banen, i stedet for at alt bliver leveret til dem altså! Gggr... glæder mig ikke til han skal have vores søn, hvis vi skal igennem laaaange diskussioner. Men man kan hvad man skal jo

det er ikke nemt i starten.. men håber for dig at i får et godt samarbejde for så er det hele meget nemmere..

Min stores far og jeg havde det ikke i starten men har vi heldigvis fået her for 1½ år siden..

Min lille pige (1 år på mandag) ser ikke sin far og har aldrig set ham..  Han valgte allerede  inden hun blev født at sige han ikke ønskede at være en del af hendes liv (vi gik fra hinanden i uge 13)

Han vil så havde lavet faderskabs test og den gik igang da hun blev født men er stadig ikke blevet færdig da han ikke møder op.. nu er den i retten og han har til mandag til at få lavet prøver ellers ernæste skridt at han bliver afhentet af politiet...

Så vis din eks og dig kan få et godt samarbejde er det helt sikkert en fordel både for jer men også jeres barn

Anmeld

12. maj 2011

Lisbeth85

anja89 skriver:

det er ikke nemt i starten.. men håber for dig at i får et godt samarbejde for så er det hele meget nemmere..

Min stores far og jeg havde det ikke i starten men har vi heldigvis fået her for 1½ år siden..

Min lille pige (1 år på mandag) ser ikke sin far og har aldrig set ham..  Han valgte allerede  inden hun blev født at sige han ikke ønskede at være en del af hendes liv (vi gik fra hinanden i uge 13)

Han vil så havde lavet faderskabs test og den gik igang da hun blev født men er stadig ikke blevet færdig da han ikke møder op.. nu er den i retten og han har til mandag til at få lavet prøver ellers ernæste skridt at han bliver afhentet af politiet...

Så vis din eks og dig kan få et godt samarbejde er det helt sikkert en fordel både for jer men også jeres barn

Altså jeg har sagt til ham, at jeg ikke gider at small-talke når han er hos mig, og han skal se sin søn. Så snakker vi om vores søn og ellers holder vi lidt afstand.

Jeg vil være god overfor ham, når vores søn er her og lytte til ham. Men udover det, så ser jeg virkelig ingen grund til at være 'bedste venner' eller lege 'far,mor og barn' med han, når vi nu aldrig har været en familie (han gik før jeg fødte). Så fint forhold udadtil, men mine tanker er ikke helt så fine

Anmeld

12. maj 2011

Isabeau

Lisbeth85 skriver:

Hejsa tøser.

Jeg har en kæreste, som i dag spurgte, om han måske måtte flytte ind hos mig en gang. Jeg blev glad, og sagde at jeg ville blive glad for det, men det er stadig bare en tanke, og nu ser vi tiden an.

MEN MEN MEN... Hvad mister jeg (udover ekstraordinært børnebidrag) hvis han flytter ind? Jeg er jo ikke 'alene-mor' på den måde, men jeg forventer ikke at kæresten betaler ½-delen af alt til baby, selvom han gerne vil hjælpe... det er klart. Jeg tænker ISÆR på vuggestuepladsen. Vil jeg stadig kunne få betalt noget af denne, eller bortfalder al økonomisk hjælp?

Håber nogen kan hjælpe

Ekstra ordinært børnebidrag, boligsikring og evt. fuld friplads, hvis du har det?

Vi kunne nemlig godt tænke os det samme herhjemme, men jeg kan simpelthen ikke leve for så lidt, jeg vil komme til og få - kæresten kan desværre heller ikke dække alle de udgifter, jeg mister. han vil selvfølgelig gerne dele boligudgifterne med mig, men flytter vi sammen, mister jeg ca. 5.300 kr. om mdr.

Så vi må vente til, jeg har født og se hvordan pengene ser ud der, men har kontaktet kommunen, som fortalte mig at kæresten må sove hos mig/os 5 gange om ugen, så mister jeg ikke noget.

Anmeld

12. maj 2011

anja89

Lisbeth85 skriver:

Altså jeg har sagt til ham, at jeg ikke gider at small-talke når han er hos mig, og han skal se sin søn. Så snakker vi om vores søn og ellers holder vi lidt afstand.

Jeg vil være god overfor ham, når vores søn er her og lytte til ham. Men udover det, så ser jeg virkelig ingen grund til at være 'bedste venner' eller lege 'far,mor og barn' med han, når vi nu aldrig har været en familie (han gik før jeg fødte). Så fint forhold udadtil, men mine tanker er ikke helt så fine

Hehe så er det ikke kun mig der har det sådan

Vi snakker sammen i tlf osv men kun når det er ang vores datter... Nogle gange tager vi en tur alle 6 til legeland eller noget andet..

Alle 6 er min eks, hans kæreste, vores datter, mig, min kæreste og min lille datter..

Det er dog mest for vores piges skyld så hun en sjælden gang kan hygge med alle dem hun har tæt på sig..

Men vi bliver aldrig "bedste venner"

Anmeld

12. maj 2011

anja89

Isabeau skriver:

Ekstra ordinært børnebidrag, boligsikring og evt. fuld friplads, hvis du har det?

Vi kunne nemlig godt tænke os det samme herhjemme, men jeg kan simpelthen ikke leve for så lidt, jeg vil komme til og få - kæresten kan desværre heller ikke dække alle de udgifter, jeg mister. han vil selvfølgelig gerne dele boligudgifterne med mig, men flytter vi sammen, mister jeg ca. 5.300 kr. om mdr.

Så vi må vente til, jeg har født og se hvordan pengene ser ud der, men har kontaktet kommunen, som fortalte mig at kæresten må sove hos mig/os 5 gange om ugen, så mister jeg ikke noget.

Er det så meget han må sove der

Jeg har hørt noget om 2-3 dage om ugen...

Syntes også det er lidt trist at jeg skal miste ca 5000 hvert måned bare fordi vi gerne vil bo sammen

Anmeld

12. maj 2011

eElak

anja89 skriver:

Vis din kæreste flytter ind bortfalder ekstraodinært børnebidrag som du selv skriver..

Vuggestuepladsen kan i alt efter hvad i til fælles tjener stadig få betalt lidt af... Men vis i tjener over et vist beløb skal i selv betale den hele da de regner ud fra intagten i hjemmet..

Vis du nu får boligsikring vil den også falde eller måske helt forsvinde..

Jeg står selv i samme sted at mig og kæresten gerne vil flytte sammen.. men der kan ryge en del på det..

Håber det hjalp lidt og held og lykke med det

What she said... :-)

Jeg uddyber dog lige hurtigt:

Delvis friplads: Det er jo indtægtsreguleret som flere skriver. Hvis jeres samlede indtægt bliver over ca 420.000, så får i ikke delvis friplads. Derudover så ryger det enlige fradrag på 52.000 kroner i indtægten, dvs det er kun jeres indtægt der tages hensyn til.

Kunne forstå at du ikke modtager boligsikring, så den lader vi lægge der.

tilskuddene var du helt klar over, så det vil jeg heller ikke uddybe ;-)

Anmeld

12. maj 2011

Augusta11

Kære piger

Husk at til gengæld deler I husleje og andre fællesudgifter med kæresten, så måske mister I ikke så meget, som I tror.

Anmeld

12. maj 2011

An&Jo

Augusta11 skriver:

Kære piger

Husk at til gengæld deler I husleje og andre fællesudgifter med kæresten, så måske mister I ikke så meget, som I tror.

Hvis jeg flytter sammen med en mister jeg 5000kr i su og derudover ryger boligstøtten, fripladsen osv. Så jo man mister faktisk rigtig mange penge på at flytte sammen med en.. MEN vil så sige at kommer den rigtige forbi så er pengene egentlig ligegyldige..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.