Lisbeth85 skriver:
Hejsa tøser.
Jeg har en kæreste, som i dag spurgte, om han måske måtte flytte ind hos mig en gang. Jeg blev glad, og sagde at jeg ville blive glad for det, men det er stadig bare en tanke, og nu ser vi tiden an.
MEN MEN MEN... Hvad mister jeg (udover ekstraordinært børnebidrag) hvis han flytter ind? Jeg er jo ikke 'alene-mor' på den måde, men jeg forventer ikke at kæresten betaler ½-delen af alt til baby, selvom han gerne vil hjælpe... det er klart. Jeg tænker ISÆR på vuggestuepladsen. Vil jeg stadig kunne få betalt noget af denne, eller bortfalder al økonomisk hjælp?
Håber nogen kan hjælpe 
Ekstra ordinært børnebidrag, boligsikring og evt. fuld friplads, hvis du har det?
Vi kunne nemlig godt tænke os det samme herhjemme, men jeg kan simpelthen ikke leve for så lidt, jeg vil komme til og få - kæresten kan desværre heller ikke dække alle de udgifter, jeg mister. han vil selvfølgelig gerne dele boligudgifterne med mig, men flytter vi sammen, mister jeg ca. 5.300 kr. om mdr. 
Så vi må vente til, jeg har født og se hvordan pengene ser ud der, men har kontaktet kommunen, som fortalte mig at kæresten må sove hos mig/os 5 gange om ugen, så mister jeg ikke noget.
Anmeld