Hvad mister jeg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2011

Lisbeth85

mortilj skriver:

Hvis jeg flytter sammen med en mister jeg 5000kr i su og derudover ryger boligstøtten, fripladsen osv. Så jo man mister faktisk rigtig mange penge på at flytte sammen med en.. MEN vil så sige at kommer den rigtige forbi så er pengene egentlig ligegyldige..

Ja, de er da lidt ligegyldige de penge, hvis man alligevel kan få en normal hverdag ud af det... problemet her er bare, at jeg ikke mener, at man kan forlange af en kæreste, som ikke er faren, at han skal betale halvdelen af alt Så det vil blive mere dyrt, med mindre man har samvittighed til, at han bare betaler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

Isabeau

anja89 skriver:

Er det så meget han må sove der

Jeg har hørt noget om 2-3 dage om ugen...

Syntes også det er lidt trist at jeg skal miste ca 5000 hvert måned bare fordi vi gerne vil bo sammen

Det er virkelig mange penge og miste desværre - ja, jeg tjekke med kommunen for et ½ års tid siden, da vi snakkede om det her.

Kæresten siger, at når han har fundet et arbejde, så flytter han ind Han er arbejdsløs smed

Anmeld

12. maj 2011

Aves.

Hejsa tøser.

Jeg har en kæreste, som i dag spurgte, om han måske måtte flytte ind hos mig en gang. Jeg blev glad, og sagde at jeg ville blive glad for det, men det er stadig bare en tanke, og nu ser vi tiden an.

MEN MEN MEN... Hvad mister jeg (udover ekstraordinært børnebidrag) hvis han flytter ind? Jeg er jo ikke 'alene-mor' på den måde, men jeg forventer ikke at kæresten betaler ½-delen af alt til baby, selvom han gerne vil hjælpe... det er klart. Jeg tænker ISÆR på vuggestuepladsen. Vil jeg stadig kunne få betalt noget af denne, eller bortfalder al økonomisk hjælp?

Håber nogen kan hjælpe

Jeg synes ikke du taber noget som helst men får en masse...og selvom du mister tilskud(hvilket kun er dem hver tredje måned, boligsikring og pasning handler kun om hvad man tjener ikke ens status som enlig) så er der jo to om at betale udgifter, så lige meget hvad, er det da en win win situation...

Anmeld

12. maj 2011

Lisbeth85

Eva. skriver:

Jeg synes ikke du taber noget som helst men får en masse...og selvom du mister tilskud(hvilket kun er dem hver tredje måned, boligsikring og pasning handler kun om hvad man tjener ikke ens status som enlig) så er der jo to om at betale udgifter, så lige meget hvad, er det da en win win situation...

Jeg synes jo også, at det er vidunderligt at skulle få ham tæt på hver dag, i stedet for kun engang imellem. Men der ER altså mange penge, når man kun er en person om det Men mon ikke vi finder ud af noget? Jeg har jo en ok løn, hvis jeg da bliver genansat i år.. ikke meget tyder på det, desværre. Penge er ikke alt, men de er nu meget gode at have alligevel

Anmeld

12. maj 2011

Lisbeth85

Isabeau skriver:

Det er virkelig mange penge og miste desværre - ja, jeg tjekke med kommunen for et ½ års tid siden, da vi snakkede om det her.

Kæresten siger, at når han har fundet et arbejde, så flytter han ind Han er arbejdsløs smed

Ja, de der jobs hænger ikke på træerne for tiden - desværre. Held og lykke til ham

Anmeld

12. maj 2011

Aves.

Lisbeth85 skriver:

Jeg synes jo også, at det er vidunderligt at skulle få ham tæt på hver dag, i stedet for kun engang imellem. Men der ER altså mange penge, når man kun er en person om det Men mon ikke vi finder ud af noget? Jeg har jo en ok løn, hvis jeg da bliver genansat i år.. ikke meget tyder på det, desværre. Penge er ikke alt, men de er nu meget gode at have alligevel

Men man flytter vel også sammen for at være fælles....og det med det hele...det du mister, det får du ved der kommer en der tjener penge, det han mister ved at betale til dit barns pasning det tjener han ved det han sparer på bolig ved kun at betale halv leje når I er to...man kan ikke bo sammen og så ikke leve sammen, hvis du forstår...vælger man en mor så vælger man hele pakken, alt der er med...en pulje og så deler man ud.. og så får du kun alt det gode..

Anmeld

12. maj 2011

Lisbeth85

Eva. skriver:

Men man flytter vel også sammen for at være fælles....og det med det hele...det du mister, det får du ved der kommer en der tjener penge, det han mister ved at betale til dit barns pasning det tjener han ved det han sparer på bolig ved kun at betale halv leje når I er to...man kan ikke bo sammen og så ikke leve sammen, hvis du forstår...vælger man en mor så vælger man hele pakken, alt der er med...en pulje og så deler man ud.. og så får du kun alt det gode..

Ja Du er har ret, har du... men alligevel så er jeg som person ikke sådan, at jeg bare forventer, at folk gør det... er ikke så god til at forvente en masse, da man kan blive skuffet Men han har nu selv sagt, at han gerne vil betale til vores søn, så må vi se, hvordan min samvittighed har det med det

Anmeld

12. maj 2011

Aves.

Lisbeth85 skriver:

Ja Du er har ret, har du... men alligevel så er jeg som person ikke sådan, at jeg bare forventer, at folk gør det... er ikke så god til at forvente en masse, da man kan blive skuffet Men han har nu selv sagt, at han gerne vil betale til vores søn, så må vi se, hvordan min samvittighed har det med det

Enten er man sammen og lever sammen eller også er man ikke...jeg kan ikke se det handler om at kræve, det handler om at ville hinanden som et par i alle henseender

Anmeld

12. maj 2011

Lisbeth85

Eva. skriver:

Enten er man sammen og lever sammen eller også er man ikke...jeg kan ikke se det handler om at kræve, det handler om at ville hinanden som et par i alle henseender

Helt sikkert... men hvis man har været i tidligere forhold, som har gjort nogle ting svært (fx at være fælles om noget, og det har endt i konflikter etc.), så er der lige lidt tanker, som man skal have anskaffet. Heldigvis så har han accepteret mit barn 100%, og jeg er da også sikker på, at han nok skal tage del deri.

Anmeld

12. maj 2011

N&J

Gittemor09 skriver:

jeg står selv i samme dilemma... selvfølgelig ville det være skønt hvis vi flyttede sammen... men så har han pludselig forsørgerpligt over min datter, og skal betale halvdelen af mine udgifter til hende... jeg synes det er en smule uretfærdigt da han ikke er hendes far...!! og han har ikke noget imod at betale, men det er bare ikke særlig fedt at hendes rigtige far kan slippe så let...!

men men men når det så er sagt, så vil vi jo gerne flytte sammen.. og gerne snart...

Faderen skal jo stadig betale børnepenge, det har intet med din kæreste af gøre, medmindre han adoptere hende.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.