Hvad mister jeg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.028 visninger
53 svar
0 synes godt om
12. maj 2011

Lisbeth85

Hejsa tøser.

Jeg har en kæreste, som i dag spurgte, om han måske måtte flytte ind hos mig en gang. Jeg blev glad, og sagde at jeg ville blive glad for det, men det er stadig bare en tanke, og nu ser vi tiden an.

MEN MEN MEN... Hvad mister jeg (udover ekstraordinært børnebidrag) hvis han flytter ind? Jeg er jo ikke 'alene-mor' på den måde, men jeg forventer ikke at kæresten betaler ½-delen af alt til baby, selvom han gerne vil hjælpe... det er klart. Jeg tænker ISÆR på vuggestuepladsen. Vil jeg stadig kunne få betalt noget af denne, eller bortfalder al økonomisk hjælp?

Håber nogen kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

anja89

Vis din kæreste flytter ind bortfalder ekstraodinært børnebidrag som du selv skriver..

Vuggestuepladsen kan i alt efter hvad i til fælles tjener stadig få betalt lidt af... Men vis i tjener over et vist beløb skal i selv betale den hele da de regner ud fra intagten i hjemmet..

Vis du nu får boligsikring vil den også falde eller måske helt forsvinde..

Jeg står selv i samme sted at mig og kæresten gerne vil flytte sammen.. men der kan ryge en del på det..

Håber det hjalp lidt og held og lykke med det

Anmeld

12. maj 2011

Lisbeth85

anja89 skriver:

Vis din kæreste flytter ind bortfalder ekstraodinært børnebidrag som du selv skriver..

Vuggestuepladsen kan i alt efter hvad i til fælles tjener stadig få betalt lidt af... Men vis i tjener over et vist beløb skal i selv betale den hele da de regner ud fra intagten i hjemmet..

Vis du nu får boligsikring vil den også falde eller måske helt forsvinde..

Jeg står selv i samme sted at mig og kæresten gerne vil flytte sammen.. men der kan ryge en del på det..

Håber det hjalp lidt og held og lykke med det

Det hjalp mig - tak for det Ja, det er ikke lige sådan at flytte sammen med en ny, for man mister selv ret meget ved det. På den anden side, så har man en dejlig kæreste omkring sig, som også gerne vil hjælpe, der hvor han kan

Anmeld

12. maj 2011

Gittemor09

Lisbeth85 skriver:

Det hjalp mig - tak for det Ja, det er ikke lige sådan at flytte sammen med en ny, for man mister selv ret meget ved det. På den anden side, så har man en dejlig kæreste omkring sig, som også gerne vil hjælpe, der hvor han kan

jeg står selv i samme dilemma... selvfølgelig ville det være skønt hvis vi flyttede sammen... men så har han pludselig forsørgerpligt over min datter, og skal betale halvdelen af mine udgifter til hende... jeg synes det er en smule uretfærdigt da han ikke er hendes far...!! og han har ikke noget imod at betale, men det er bare ikke særlig fedt at hendes rigtige far kan slippe så let...!

men men men når det så er sagt, så vil vi jo gerne flytte sammen.. og gerne snart...

Anmeld

12. maj 2011

anja89

Lisbeth85 skriver:

Nej er ikke billigt at flytte sammen når der også er en lille med i købet

Men  glæden ved at havde dem man elsker lige ved sig er så meget værd...

Vi har fået lagt buget og det viser vi har ca 3800 om måneden efter alt er betalt også mad, bleer, gaver, frisør osv

Men du kan selv tjekke om i kan få boligsikring når i bor sammen og der er også et sted på nettet hvor du kan se ang vugestueplads hvor meget i selv evt skal betale

Anmeld

12. maj 2011

Lisbeth85

anja89 skriver:

Nej er ikke billigt at flytte sammen når der også er en lille med i købet

Men  glæden ved at havde dem man elsker lige ved sig er så meget værd...

Vi har fået lagt buget og det viser vi har ca 3800 om måneden efter alt er betalt også mad, bleer, gaver, frisør osv

Men du kan selv tjekke om i kan få boligsikring når i bor sammen og der er også et sted på nettet hvor du kan se ang vugestueplads hvor meget i selv evt skal betale

Okay, tak. Jamen lige nu får jeg ikke boligstøtte, da min løn er for høj og huslejen lav i forvejen. Så det ændrer ikke på noget. Det er mere vuggestuepladsen jeg tænker på, for det er godt nok mange penge. Pyha!

Anmeld

12. maj 2011

anja89

Gittemor09 skriver:

jeg står selv i samme dilemma... selvfølgelig ville det være skønt hvis vi flyttede sammen... men så har han pludselig forsørgerpligt over min datter, og skal betale halvdelen af mine udgifter til hende... jeg synes det er en smule uretfærdigt da han ikke er hendes far...!! og han har ikke noget imod at betale, men det er bare ikke særlig fedt at hendes rigtige far kan slippe så let...!

men men men når det så er sagt, så vil vi jo gerne flytte sammen.. og gerne snart...

Helt enig..

Bare fordi mor finder en ny er det ikke helt fair han skal betale halvdelen af alt til barnet...

Den rigtige far slipper for nemt, 1190 kr om måneden og så kan har når der er samvær kræve at mor giver skiftetøj og bleer med

Så er det jo billigt at få et barn og havde hver anden weekend..

Os som mødre står jo med vuggestue/børnehave regningen, mad, tøj, legetøj, overtøj, sports aktiviteter osv hmm..

Syntes de har det for nemt

Anmeld

12. maj 2011

Lisbeth85

Gittemor09 skriver:

Nej, det er sgu belastende at de fædre kan få i hoved og røv for sølle 1200 kr. om måneden... tsk tsk Min eks er i hvert fald hele tiden inde over med 'Nu skal jeg snart have vores barn hos mig mere...' - iiih, gider jeg jo ikke at høre på

Anmeld

12. maj 2011

Lisbeth85

Gittemor09 skriver:

Nej, det er sgu belastende at de fædre kan få i hoved og røv for sølle 1200 kr. om måneden... tsk tsk Min eks er i hvert fald hele tiden inde over med 'Nu skal jeg snart have vores barn hos mig mere...' - iiih, gider jeg jo ikke at høre på

Anmeld

12. maj 2011

Lisbeth85

anja89 skriver:

Helt enig..

Bare fordi mor finder en ny er det ikke helt fair han skal betale halvdelen af alt til barnet...

Den rigtige far slipper for nemt, 1190 kr om måneden og så kan har når der er samvær kræve at mor giver skiftetøj og bleer med

Så er det jo billigt at få et barn og havde hver anden weekend..

Os som mødre står jo med vuggestue/børnehave regningen, mad, tøj, legetøj, overtøj, sports aktiviteter osv hmm..

Syntes de har det for nemt

Jeg mener da KUN at det er tøj? Resten skal de selv stå for, altså bleer, mad etc.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.