Hvad mister jeg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2011

Gittemor09

N&J skriver:

Faderen skal jo stadig betale børnepenge, det har intet med din kæreste af gøre, medmindre han adoptere hende.. 

det ved jeg .... men 1193 rækker bare ikke særlig langt til dagpleje, tøj, mad, og hvad hun ellers skal bruge...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Gittemor09

anja89 skriver:

Helt enig..

Bare fordi mor finder en ny er det ikke helt fair han skal betale halvdelen af alt til barnet...

Den rigtige far slipper for nemt, 1190 kr om måneden og så kan har når der er samvær kræve at mor giver skiftetøj og bleer med

Så er det jo billigt at få et barn og havde hver anden weekend..

Os som mødre står jo med vuggestue/børnehave regningen, mad, tøj, legetøj, overtøj, sports aktiviteter osv hmm..

Syntes de har det for nemt

ja, det er det jeg mener... det er let for nogle mænd at sige A ... men B vil de kun sige ja til hveranden weekend... og så skal vi sørge for at tøjet er med..... det er også fint nok....

men hvad med alt det andet du nævner... det står mødrene med...

men mener dog at bleer skal de selv sørge for at have der.... og vaskeklude.... og hvad der bliver spist og drukket af... men det er jo ikke det der vælter deres budget...

Anmeld

13. maj 2011

Gittemor09

Lisbeth85 skriver:

Nej, det er sgu belastende at de fædre kan få i hoved og røv for sølle 1200 kr. om måneden... tsk tsk Min eks er i hvert fald hele tiden inde over med 'Nu skal jeg snart have vores barn hos mig mere...' - iiih, gider jeg jo ikke at høre på

lige præcis..

min datters far kommer og besøger hende 2 timer hveranden weekend... og så får hun bare lov til at rende og lege selv og han sidder og glor på hende istedet for at deltage i hendes leg, eller gå en tur med hende....

det er åbenbart det han har overskud til....

hun er jo begyndt at kalde min nuværende kæreste for far... og hvad kan jeg gøre.. det er jo ham der er der for hende hele tiden jo...

Anmeld

13. maj 2011

anja89

Gittemor09 skriver:

ja, det er det jeg mener... det er let for nogle mænd at sige A ... men B vil de kun sige ja til hveranden weekend... og så skal vi sørge for at tøjet er med..... det er også fint nok....

men hvad med alt det andet du nævner... det står mødrene med...

men mener dog at bleer skal de selv sørge for at have der.... og vaskeklude.... og hvad der bliver spist og drukket af... men det er jo ikke det der vælter deres budget...

Ved ikke om det er lavet om men da min store startede samvær skulle jeg give nogle bleer og flasker med mælk med. ...

Nogle mænd har det endda så nemt at de "bare" kan sige de vil havde faderskabssag og så udsætte den hele tiden

Min lille piger bio far vil ikke kendes ved hende, har krævet faderskabs test hvilket er ok med mig men nu har han kørt den så langt at den er i retten og han har fået rykker for ikke at havde fået taget prøver.. Hn har nu til på mandag og vis ikke de har hørt fra ham der hedder det afhentning

Mandag er min mindste også et år så ind til hun er mindst 1½ år får jeg ikke penge fra ham

Anmeld

13. maj 2011

Gittemor09

anja89 skriver:

Ved ikke om det er lavet om men da min store startede samvær skulle jeg give nogle bleer og flasker med mælk med. ...

Nogle mænd har det endda så nemt at de "bare" kan sige de vil havde faderskabssag og så udsætte den hele tiden

Min lille piger bio far vil ikke kendes ved hende, har krævet faderskabs test hvilket er ok med mig men nu har han kørt den så langt at den er i retten og han har fået rykker for ikke at havde fået taget prøver.. Hn har nu til på mandag og vis ikke de har hørt fra ham der hedder det afhentning

Mandag er min mindste også et år så ind til hun er mindst 1½ år får jeg ikke penge fra ham

det er forfærdeligt at det skal være sådan...

jeg har prøvet at få mins far til at skrive under på at jeg får den fulde forældremyndighed, da det ikke altid er lige nemt at få fat på ham... (her tænker jeg hvis der skulle ske noget alvorligt med hende, hvilket jeg ikke håber der gør) og han bliver bare ved med at udsætte det.. selvom jeg har forklaret at forældremyndighed og samkvem er to forskellige emner....

Anmeld

13. maj 2011

anja89

Gittemor09 skriver:

det er forfærdeligt at det skal være sådan...

jeg har prøvet at få mins far til at skrive under på at jeg får den fulde forældremyndighed, da det ikke altid er lige nemt at få fat på ham... (her tænker jeg hvis der skulle ske noget alvorligt med hende, hvilket jeg ikke håber der gør) og han bliver bare ved med at udsætte det.. selvom jeg har forklaret at forældremyndighed og samkvem er to forskellige emner....

Det er bare så træls de kan gøre det på lige den måde de vil

Anmeld

13. maj 2011

Gittemor09

anja89 skriver:

Det er bare så træls de kan gøre det på lige den måde de vil

det gør mig super ked af det... for vil selvfølgelig gøre det der er bedst for min datter... og jeg vil ikke rende og tigge og be' ham om at skrive under på en erklæring om at hun må få pas... den beslutning vil jeg selv tage når det er mig der har hende hele tiden..

Anmeld

13. maj 2011

N&J

Gittemor09 skriver:

det ved jeg .... men 1193 rækker bare ikke særlig langt til dagpleje, tøj, mad, og hvad hun ellers skal bruge...

nej, det er jeg helt enig med dig i 

Anmeld

14. juli 2011

senius

Syntes i lige skulle se sagen fra begge sider...

jeg bor sammen med en vi har tvilling drenge. og få de børnepenge hver 3 mdr som alle får.

udover det har jeg en dreng fra et tidligerer forhold som bor hos sin mor.

jeg betaler til hver mdr.

nu er hun flyttet sammen med en.

så syntes jeg sgu da det er unfair jeg skal betale de penge.

Da der nu er 2 indkomster hos dem. og de lever som en familie som jeg gør med min nye kæreste og børn.

hun får de alm penge hver 3 mdr som vi gør plus hun får dem jeg indbetaler. ergo hun har mange flere penge tilrådighed end vi har.

Anmeld

14. juli 2011

senius

Der syntes jeg sgu tingene er skruet lidt forkert sammen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.