Ak og ve...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2011

bullerbassen

Jamen han har str 98 i benlængde minymo - ej sikke lej - ida t og hummel. Skal han have name it er det 98/104. 

Men han er ca 36 cm i talje. Så når bukserne bliver spændt ind sidder al overskydende stof fra siden og hele vejen rundt om ryggen.

Derfor hans hofter også bliver så irriteret.

Han er nogle og 90 cm men vejer lige knap 10 kg. Skal til kontrol på fredag..

Har snakket med daub deluxe ang de med rib og hun syntes det vil blive for meget bredt agtig på hans hofte og give den forkerte pose effekt.  

Ok ja så hjælper det jo ikke - tænker bare at rib er jo dejlig behagelig og have på. Det skulle jo ikke generer , da det jo er blødt.

Og kan passes til efter hans mål ... men de har hun sikkert styr på..

Men ville da mene at måden var at sy dem selv - for så kan de jo laves lige så de passer.

Der må jo kunne findes et mønster uden pose effekt så han ville kunne bruge - ribkant / elastik kan jo passe til..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2011

muzen

Mor til Frederic skriver:

Er vild med småfolk's velur bukser, men der har de syet elastik fast hele vejen rundt. 

Andre model'er/mæker har tillige syet elastik fast og lavet 3 syninger hele vejen rundt med 1 cm mellem rum - der kan der sniges en snørre igennem. 

Er vild med krutter's baggy bukser - dog skal der lige en snøre igennem dem også. 

Ellers er det hummel jogging bukser vi bruger, da der er snørre i livet.

Har slet ikke evner til at sy - giv mig en bil med sprunget kølerslange eller udstødning der er knækket. Har prøved forige år at skulle sy lapper på hans termo tøj - ak skæbne da, det tog 2 dage af 4 ½ time.

den det med at de har syet elastikken fast er ikke noget problem det er jo bare at tage en opsprætter og fjerne sygningen hele vejen rundt også kan du få den der knap elastik igennem.

jeg har en dreng der er i str 92 i bukser og vejer mellem 12 og 13 kilo. så han er en lille tynd en. men det begynder og hjælpe på at han nu kan passe str 92 i livet for det kunne han bestemt ikke da han gik op i str 92. bluser og nattøj er han i 98

han er 2,6 år

Anmeld

7. maj 2011

Mor til Frederic og Freya

Tina&Martin skriver:

Jeg føler VIRKELIG med dig, det må være SÅ skide hårdt ikke at vræle hver dag over hvorfor han ikke spiser ( har selv en stædig baby på 7 mdr som IKKE vil spise, SUK, mon det snart passere)

Men der er dælme nogle små størrelse. Dog er hun lille men hun følger nogenlunde tøj størrelserne.
Hmmm hører lige min søster ad, om min nevø er tynd-tynd i livet og hvor hun så handler tøj

Det ville være dejligt... Tak... Det skal jo også være noget der er nemt for ham selv at trække op/ned eller lign. nu hvor han ikke bruger ble. 

Tja... Det er hverdag herhjemme, så tænker ikke så meget over det. Førend nu her hvor han også har smidt ble'en og jeg ville give ham de 'gamle' alm bukser på igen og så at nogle var blevet forkorte i ben og andre kunne han ikke passe uden ble. 

Tænkte hvor svært kan det være, både manden og jeg leder på nettet og kigger efter baggy bukser - finder et par nærlæser eller zoom'er ind og ser det bliver en opgave at få lavet snørre eller andet i dem.

Idag har været en dum dag hvor han kun har fået lidt morgenmad og lidt pommes her til aften. Men siger hver gang, bare vent så spiser han det mere i morgen... For ved vi har en vægt kontrol (børne amb) på fredag - snak med diætist og senere i maj samtale med spisepædagog på børne afd. 

Anmeld

7. maj 2011

bullerbassen skriver:

Ok ja så hjælper det jo ikke - tænker bare at rib er jo dejlig behagelig og have på. Det skulle jo ikke generer , da det jo er blødt.

Og kan passes til efter hans mål ... men de har hun sikkert styr på..

Men ville da mene at måden var at sy dem selv - for så kan de jo laves lige så de passer.

Der må jo kunne findes et mønster uden pose effekt så han ville kunne bruge - ribkant / elastik kan jo passe til..

Det er rigtigt... 

Men regner med at der kommer sommer, så vi kan 'nøjes' med hans 68'er bukser og så bruge sommer'n til at finde bukser til ham...

Hun syer dem også efter hans mål...

Anmeld

7. maj 2011

2babygirls

Det ville være dejligt... Tak... Det skal jo også være noget der er nemt for ham selv at trække op/ned eller lign. nu hvor han ikke bruger ble. 

Tja... Det er hverdag herhjemme, så tænker ikke så meget over det. Førend nu her hvor han også har smidt ble'en og jeg ville give ham de 'gamle' alm bukser på igen og så at nogle var blevet forkorte i ben og andre kunne han ikke passe uden ble. 

Tænkte hvor svært kan det være, både manden og jeg leder på nettet og kigger efter baggy bukser - finder et par nærlæser eller zoom'er ind og ser det bliver en opgave at få lavet snørre eller andet i dem.

Idag har været en dum dag hvor han kun har fået lidt morgenmad og lidt pommes her til aften. Men siger hver gang, bare vent så spiser han det mere i morgen... For ved vi har en vægt kontrol (børne amb) på fredag - snak med diætist og senere i maj samtale med spisepædagog på børne afd. 

Min søster skrev H&M så det hjælper dig ikke så meget.. Men googlede det lige og fandt svar som esprit - exit - wheat - lego -

Anmeld

7. maj 2011

muzen skriver:

den det med at de har syet elastikken fast er ikke noget problem det er jo bare at tage en opsprætter og fjerne sygningen hele vejen rundt også kan du få den der knap elastik igennem.

jeg har en dreng der er i str 92 i bukser og vejer mellem 12 og 13 kilo. så han er en lille tynd en. men det begynder og hjælpe på at han nu kan passe str 92 i livet for det kunne han bestemt ikke da han gik op i str 92. bluser og nattøj er han i 98

han er 2,6 år

uh.. det er ikke noget jeg tør begive mig ud i, det går bare helt galt..

Herhjemme får vi ham liggende til 96 cm, så er spændt på hvad deres måle pind siger derude på fredag....

Hende i ønske børn sagde også at vi ikke skulle spørge om bukser før om 2-3 kg. Jamen knægten har jo vejet der samme ved både 1 og 2 års undersøgelsen - han er nu 2,8 år og vejer stadig det samme. 

Så mon ikke de har noget til din dreng? For han vejer jo trods alt 2-3 kg mere end frederic.

Her har vi stadig kun str 86 i skjorter tilbage, dem har han brugt siden han var 8 mdr - så de er 2 år gamle efterhånden. Vi når lige at skifte bluserne op til 92 og så køre med samme str i nogle mdr, førend hans ben stikker af igen. Name it bukser i 92 har han ikke brugt i snart et ½ år, da de er så korte i ben i forhold til andre bukser i 92.

Anmeld

7. maj 2011

Tina&Martin skriver:

Min søster skrev H&M så det hjælper dig ikke så meget.. Men googlede det lige og fandt svar som esprit - exit - wheat - lego -

tak fordi du vil hjælpe... Vi har wheat bluser, deres bukser duer ikke, vi har nogle men... Når de er spændt nok ind poser de også, da han i deres str i liv skal have 3-6 mdr - men benlængde laaange. Vi har nemlig en wheat butik her i kolding storcenter...Lego er meget brede i deres model'er - selv slim bukserne. De er målt og afprøvet.Exit og esprit har vi haft nogle bukser i engang - være man lige skulle lure deres sider ud... Havde ikke 'vinget' dem af på smartkids's søge halløj.

Anmeld

7. maj 2011

jannebjerre

... og suk...

Giv mig nogle links til bukser, pleace?

- smartkids - emmamai - milledille - babygaven - filabel - min mors butik - mine unger - miniaturen - babyfryd - hønemor - de gule sider - småfolk - katvig - moonkids og en bunke andre er støvsuget... 

Har fundet nogle fede krutter baggy busker og dem kommer så bare selv monteret snørre i...

Selv hende der har ønske børn i fredericia er måløs og vi har idag prøvet adskelige bukser - model'er osv. Nu hvor han er ble fri sidder hans de sidste alm bukser bare helt af numse til...

Hendes bedste bud er at få syet nogle og tak til daub deluxe, som atter er igang med at sy et par..

Vi endte så ovre i pige afd og fandt et par baggy bukser i str 98 til ham.

De havde dem også i drenge model, men der er ud over snøre i live også alm bred elastik i taljen og når de bliver snørret ind så da passer - så sidder den brede elastik og irritere hans hofter... Som igen ofte er nærmest misfarvet og røde pga hans bukser sidder på hans hofte knogler... 

Pyh... godt vi går den varme periode i møde, så han kan rende i sine 68'er bukser - men ville jo gerne have nogle lange bukser, for den hylde er ved at være ret tom..

hva med heldragter med en fed vest over ???

Anmeld

7. maj 2011

jannebjerre skriver:

hva med heldragter med en fed vest over ???

Tak janne...

Problemet er bare at han igen ble bruger mere, så en heldragt ville være svær for ham at lukke selv igen - efter endt tisseri... 

Tænker også om han ikke kommer til at tisse på de der benstykker?

Anmeld

7. maj 2011

jannebjerre

Tak janne...

Problemet er bare at han igen ble bruger mere, så en heldragt ville være svær for ham at lukke selv igen - efter endt tisseri... 

Tænker også om han ikke kommer til at tisse på de der benstykker?

ååhhh jo det har du nok ret i Storre blefri dreng

Hvad med bukser, med justerbare talje - duer de ikke???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.