Hvor hurtigt tabte I graviditetskiloene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.076 visninger
94 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. maj 2011

Bavianis

Vi skal holde dåb ca. 8 uger efter fødslen, og jeg er lidt spændt på, om jeg mon ligner Jabba The Hut til festen... MIt spørgsmål til Jer er:

• Hvor lang tid gik der for Jer med at smide de kg I havde taget på under graviditeten?
  • Og hvor meget havde I tabt ca. 8 uger efter fødslen?

Jeg er 35+4 idag, og har taget ca. 12 kg på indtil videre. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

dorthemus

Det tog mig 6 måneder, men gjorde ikke noget for det...det overskud havde jeg ikke  Jeg ammede, er alenemor og bor på 4. sal så det tror jeg hjalp

Anmeld

4. maj 2011

Mor Til Oktober Børn

Bavianis skriver:

Vi skal holde dåb ca. 8 uger efter fødslen, og jeg er lidt spændt på, om jeg mon ligner Jabba The Hut til festen... MIt spørgsmål til Jer er:

• Hvor lang tid gik der for Jer med at smide de kg I havde taget på under graviditeten?
  • Og hvor meget havde I tabt ca. 8 uger efter fødslen?

Jeg er 35+4 idag, og har taget ca. 12 kg på indtil videre. 

jeg taget 600 gram på da jeg vejede mig efter jeg havde født så der var ikk så meget at tabe der .. men har så yderligere tabt mig godt 5 kilo . (-: og det er på 6 mdr., så det er stille og roligt (-: men de kloge siger man taber sig meget når man ammer (-: du skal regne med bebs oss vejer noget + vand (-:

Anmeld

4. maj 2011

Bavianis

dorthemus skriver:

Det tog mig 6 måneder, men gjorde ikke noget for det...det overskud havde jeg ikke  Jeg ammede, er alenemor og bor på 4. sal så det tror jeg hjalp

Ja, det kan godt være jeg skal gøre noget for det - oh ve og skræk!

Hvor meget tog du på (hvis man må spørge om den slags)?

Anmeld

4. maj 2011

celkt

mon ikke det er meget individuelt??

I mine første to graviditeter to jeg meget på og tabte ikke det hele bagefter, vejer stadigvæk 10 kg mere end jeg gjorde før jeg blev gravid med den første. Men det har jeg jo vænnet mig til så at sige, selvom jeg da gerne ville derned igen.

I denne tredje graviditet vidste jeg at jeg startede med en for høj vægt, så jeg passede på hvad jeg spiste. Så der tog jeg kun ca 10 kg på alt i alt, og allerede 3 uger efter fødslen vejede jeg 5 kg mindre end startsvægten... Det kunne jeg godt li'..... hihi...

Tror det har meget at gøre med stofskiftet, som også godt kan blive påvirket af hormonerne, og af om du ammer eller giver mme...

Anmeld

4. maj 2011

mortilnoahogmelina

Jeg havde kun 2 kg tilbage efter de første 8 uger .
Da kg kom hjem dagen efter fra sygehuset havde Jeg tabt de første 10 .
Resten kom af sig selv ret hurtigt efter .

JEG TOG 16 KG PÅ .

Anmeld

4. maj 2011

Bavianis

MillePrinsessensMor skriver:

jeg taget 600 gram på da jeg vejede mig efter jeg havde født så der var ikk så meget at tabe der .. men har så yderligere tabt mig godt 5 kilo . (-: og det er på 6 mdr., så det er stille og roligt (-: men de kloge siger man taber sig meget når man ammer (-: du skal regne med bebs oss vejer noget + vand (-:

Hvor meget tod du på under graviditeten? Og havde du meget vand i kroppen etc.? Fedt - jeg kunne godt tænke mig at tabe mig en 3-4 kg ud over graviditetskiloene!!

Anmeld

4. maj 2011

Bavianis

celkt skriver:

mon ikke det er meget individuelt??

I mine første to graviditeter to jeg meget på og tabte ikke det hele bagefter, vejer stadigvæk 10 kg mere end jeg gjorde før jeg blev gravid med den første. Men det har jeg jo vænnet mig til så at sige, selvom jeg da gerne ville derned igen.

I denne tredje graviditet vidste jeg at jeg startede med en for høj vægt, så jeg passede på hvad jeg spiste. Så der tog jeg kun ca 10 kg på alt i alt, og allerede 3 uger efter fødslen vejede jeg 5 kg mindre end startsvægten... Det kunne jeg godt li'..... hihi...

Tror det har meget at gøre med stofskiftet, som også godt kan blive påvirket af hormonerne, og af om du ammer eller giver mme...

Jeg tror mit stofskifte egentligt er ok, og jeg regner med at amme, men det er man jo ikke altid selv herre over

Skønt at du har tabt dig 5 kg ekstra "bonus". Jeg har selv 3-4 kg "rygestop-kg" der gerne må "ryge" så at sige!

Anmeld

4. maj 2011

Mumto3

Det tog mig 9 mdr at tage over 30 kg på ved første graviditet og det tog 9 mdr efter jeg havde født til jeg var tilbage på min normalvægt igen :-)

Anmeld

4. maj 2011

Bavianis

Pernille08 skriver:

Jeg havde kun 2 kg tilbage efter de første 8 uger .
Da kg kom hjem dagen efter fra sygehuset havde Jeg tabt de første 10 .
Resten kom af sig selv ret hurtigt efter .

JEG TOG 16 KG PÅ .

Hold da op! Du var hurtig til at smide de kg! Og så bare sådan af sig selv...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.