Bivirkninger ved epiduralblokade?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2008

malou

ladydan1 skriver:

hej Malou

Det skete oså hos mig...jeg er dog så heldig det kun var nerven til det ene ben.

Jeg har i dag 2 år efter, måtte erkende at jeg aldrig bliver som før, og nu er jeg i gang med at søge flexjob.

JEg klagede til patientforsikringen - fik afslag. ankede til patientankestyrelsen og venter stadig svar derfra..men tvivler på noget positivt.

Hvad med dig?? Nogen blivende mén ??

Sisse som heller aldrig mere skal have en rygbedøvelse.

Hej Sisse

Sikke noget... virkelig blivende meen... føj. Jeg har også overvejet at klage til Hvidovre hospital..men synes jeg har nok at se til med sådan en lille ny.. og du bekræfter jo bare det som jeg godt vidste... at det intet hjælper at klage. Jeg håber ikke det er blivede meen... men jeg halter stadig meget på mine ben... og har ondt i lænden.. og det er 1 md siden jeg har født nu...så de høj hælede sko må blive i skabet længe endnu tror jeg....

knus malou

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2008

starsofheaven

Journalist123 skriver:

Hej,

vi er ved at skrive en artikel om bivirkninger ved en epiduralblokade. Vi hører derfor meget gerne fra kvinder, der har oplevet bivirkninger ved en epiduralblokade

Mvh. G & G

Hej

Jeg havde ingen bivirkninger da jeg fik min, det var bare dejligt og hjalp utrolig meget på en ellers meget hård fødsel.

Anmeld

11. december 2008

Nemesis

malou skriver:

Hej Sisse

Sikke noget... virkelig blivende meen... føj. Jeg har også overvejet at klage til Hvidovre hospital..men synes jeg har nok at se til med sådan en lille ny.. og du bekræfter jo bare det som jeg godt vidste... at det intet hjælper at klage. Jeg håber ikke det er blivede meen... men jeg halter stadig meget på mine ben... og har ondt i lænden.. og det er 1 md siden jeg har født nu...så de høj hælede sko må blive i skabet længe endnu tror jeg....

knus malou

jeg blev opfordret til at klage..og hospitalet har indrømmet at der skete en utilsigtet hændelse, min læge mente de bare skulle hoste op..og alligevel afslag!

Jeg halter også endnu, men det værste er føleforstyrrelserne.
De første mdr var de værste og det blev gradivst bedre indtil 6 mdr efter...siden da er der ikek sket forbedringer. så du kan vente mange mdr endnu inden du ved hvordan du vil få det.
de gener du har efter 1 år anses for permanente.
Synes det er helt grotesk at man bliver indlagt fuld funktionsdygtig og kommer ud med et permanent handicap UDEN det udløser en erstatning. Var samme skade sket i en ulykke havde forsikringen betalt.
synes det er meget sigende at det er det offentlige der har lavet en fejl, det skal bedømmes efter regler lavet af det offentlige og af folk ansat af det offentlige...vi alm. menige mennekser har jo ikke en chance.

Håber sørme du slipper helt over dine gener.
:-) Sisse

Anmeld

11. december 2008

malou

jeg blev opfordret til at klage..og hospitalet har indrømmet at der skete en utilsigtet hændelse, min læge mente de bare skulle hoste op..og alligevel afslag!

Jeg halter også endnu, men det værste er føleforstyrrelserne.
De første mdr var de værste og det blev gradivst bedre indtil 6 mdr efter...siden da er der ikek sket forbedringer. så du kan vente mange mdr endnu inden du ved hvordan du vil få det.
de gener du har efter 1 år anses for permanente.
Synes det er helt grotesk at man bliver indlagt fuld funktionsdygtig og kommer ud med et permanent handicap UDEN det udløser en erstatning. Var samme skade sket i en ulykke havde forsikringen betalt.
synes det er meget sigende at det er det offentlige der har lavet en fejl, det skal bedømmes efter regler lavet af det offentlige og af folk ansat af det offentlige...vi alm. menige mennekser har jo ikke en chance.

Håber sørme du slipper helt over dine gener.
:-) Sisse

Bare nysgerrig... smiler... hvad vejer 43kg???

Anmeld

27. januar 2009

Nemesis

malou skriver:

Bare nysgerrig... smiler... hvad vejer 43kg???

bedre sent end aldrig...har endelig fattet hvordan jeg kan se om jeg er blevet citeret :-)

De 43 KG var en Weber performer med gastænding :-)

Anmeld

27. januar 2009

malou

ladydan1 skriver:

bedre sent end aldrig...har endelig fattet hvordan jeg kan se om jeg er blevet citeret :-)

De 43 KG var en Weber performer med gastænding :-)

haha... ja bedre sent end aldrig

Anmeld

27. januar 2009

Mumto3

Har aldrig fået en epu. Det tør jeg simpelthen ikke!!! Har hørt fra folk i faget, at der er langt flere bivirkninger end registeret, netop fordi folk ikke helt ved om det de oplever efter epiduralblokaden nu også er relateret til den eller ej, og derfor bliver det aldrig indberettiget. -Samtidig er mange så optagede af at være blevet mor, at de ikke orker at indberette.

Derudover så virke smertelindring kun på moderen og ikke på barnet!!! Når man føder så danner kroppen sin egen smertelidring som både mor og barn har glæde af, men når man får en epidural, så holder moderens egen produktion op, og dermed er der ingen smertelidring til barnet (da epi. virker ved direkte på moderens nervebaner og ikke i barnets).

Ud over at moderens egen prodution af smertelindrende stof ophøre, så dannes der heller ikke så mange af de 'kærligheds homoner' som kvinder ellers danner mange af under en fødsel. Forsøg med dyr har vist, at får der føder med epidural blokade helt afviser deres lam efter fødsel, og man har ved blodprøver kunne påvise af får heller ikke danner 'kærlighedshomoner' når de får epiduaralblokade (hvilket de ellers gør). Der er ikke forsket ret meget i hvordan epiduralen virker på mennesker og hvilken påvirkningn det har for mor barn tilknytning umiddelbart efter fødslen. Men resultaterne fra dyreforsøgene er nok til at jeg ikke havde lyst til at prøve det af.

Jeg blev tilbud epidural flere gange under min første fødsel, men jeg blev ved med at sige nej tak! - og da jeg endelig var 9½ cm åben var min kommentar: Hurra! Så behøver vi ikke at diskutere epidural mere, for nu er det for sent at lægge den.

Jeg ved at mange kvinder er lykkelige for den, og den er sikkert også god når alt går godt. Det ved man jo bare ikke på forhånd!

Anmeld

13. februar 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Jeg havde ingen bevirkninger ved min sidste fødsel og skal helt klart også have en næste gang.

/ Katja 35+1, Luka 16 mdr.

Anmeld

13. februar 2009

KarinaIda

Hej.. Jeg havde kun den normale "lammelse" man får ved sådan en blokade, som går fra brystet og ned, og varer et par timer... Jeg fik den pga kejsersnit!!!

Anmeld

13. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Journalist123 skriver:

Hej,

vi er ved at skrive en artikel om bivirkninger ved en epiduralblokade. Vi hører derfor meget gerne fra kvinder, der har oplevet bivirkninger ved en epiduralblokade

Mvh. G & G

En fatal bivirkning, som jeg ser det, er at man dæmper mors smerter, derved producerer hun ikke endorfiner, som barnet får af moren og derfor oplever barnet unødig smerte ved at blive født

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.