Bivirkninger ved epiduralblokade?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2010

Tdittmann

I 2003 fødte jeg min første datter ved hjælp af epi-blokade. Lægen der lagde blokaden var utrolig kompetent, jeg mærkede ikke det mindste.

Den eneste bivirkning der var efter fødslen var at min datter var sløv/slap det første døgn - og mine moderinstinkter blev forsinket.

Knus Tanja ( 37+0 )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

Betteisen

Zafir skriver:

Det er i hvertfald stof til eftertanke og man skal ikke bruge det med mindre der VIRKELIG er brug for det, efter min mening...

Hejsa!

Var ved Jm idag og hun sagde, at saa laenge man naar at have alm veer vil man naa at producere de endorfiner der virker smertestillende paa sig selv og paa barnet.

Anmeld

21. april 2010

Maise

Narkoselægen havde lagt den for højt oppe på rygsøjlen af mig under fødslen, så da fødslen endte i akut kejsersnit blev jeg bedøvet så højt oppe at det påvirkede min respiration kraftigt og måtte ligge på intensiv til overvågning bagefter. Dertil har jeg føleforstyrrelser indimellem v. indstik stedet for epiduralen. følelsen kan beskrives som en snurren/let kilden fornemmelsen som om der kravler en flue på min ryg.

Anmeld

21. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
anistu skriver:

Hejsa!

Var ved Jm idag og hun sagde, at saa laenge man naar at have alm veer vil man naa at producere de endorfiner der virker smertestillende paa sig selv og paa barnet.

Der er meget delte meninger hos jm'ere om endorfiner osv og epidural. De jm'ere jeg har fået det atvide af stoler jeg rigtig meget på.

Anmeld

21. april 2010

Mum33

Zafir skriver:

Babyerne får ikke del i moderens endorfiner, fordi hun ikke producerer noget, pga epiduralblokaden... det syntes jeg er en SLEM bivirkning...

Jeg tror simpelthen ikke at fagfolk som læger, jordmødre osv., ville dele EB ud til højre og venstre hvis det virkelig var til "smerte" for barnet. Jeg læste meget om det op til min fødsel, da jeg gerne ville have en EB, men desværre aldrig nåede det. Jeg stødte aldrig på noget information om at barnet ville føle smerte ved fødslen. Tværtimod anbefalede mange det, da det gav en god fødselsoplevelse for moderen og dermed også barnet.

Anmeld

21. april 2010

Betteisen

Zafir skriver:

Der er meget delte meninger hos jm'ere om endorfiner osv og epidural. De jm'ere jeg har fået det atvide af stoler jeg rigtig meget på.

Hej igen!

Ja jeg ved ikke hvad der er rigtigt, men der er i hvert fald ikke forsket meget i det. Spurgte bare JM nu jeg alligevel var der. Jeg var i hvert fald lykkelig for at få min epi, da jeg havde et noget kompliceret fødselsforløb.

Anmeld

21. april 2010

Moderator

anistu skriver:

Hej igen!

Ja jeg ved ikke hvad der er rigtigt, men der er i hvert fald ikke forsket meget i det. Spurgte bare JM nu jeg alligevel var der. Jeg var i hvert fald lykkelig for at få min epi, da jeg havde et noget kompliceret fødselsforløb.

Hvis der er grund til at få den er det jo også fint. Jeg siger bare at man skal tænke over det. For det ER et medicins indgreb med konsekvenser...

Så naturligvis skal man bruge de indgreb der er nødvændige, hvsi de er nødvændige ligesom ks.

Anmeld

21. april 2010

Moderator

I.E.K. skriver:

Jeg tror simpelthen ikke at fagfolk som læger, jordmødre osv., ville dele EB ud til højre og venstre hvis det virkelig var til "smerte" for barnet. Jeg læste meget om det op til min fødsel, da jeg gerne ville have en EB, men desværre aldrig nåede det. Jeg stødte aldrig på noget information om at barnet ville føle smerte ved fødslen. Tværtimod anbefalede mange det, da det gav en god fødselsoplevelse for moderen og dermed også barnet.

Fødsler på sygehusende idag, er ikke stille og rolige hyggefødsler der må tage den tid de tager. Derfor blvier der gået på kompromis med ting. Sådan er det.

Anmeld

22. april 2010

Mum33

Zafir skriver:

Fødsler på sygehusende idag, er ikke stille og rolige hyggefødsler der må tage den tid de tager. Derfor blvier der gået på kompromis med ting. Sådan er det.

Ja det er rigtigt nok - men tror altså ikke på der bliver indgået kompromis med barnet og dets trivsel ..... alt andet måske, men ikke barnet. Ville det være en alvorlig bivirkning tror jeg altså ikke man ville undlade at fortælle dette.

Forresten trækker en EB jo kun en fødsel længere, pga veerne og "opvågning" bagefter. Så der er ikke af økonomiske grunde de bliver foretaget.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.