Må baby sove alene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2011

anmaj

Anonym skriver:

Nu skriver så mange om, at baby sover hos dem i sengen. Er det skidt for baby ikke at gøre det? Og fx sove i en lift i tremmesengen i samme rum? Snakker om fra nyfødt.

Jeg er bare ikke tryg ved at skulle have baby med i sengen, for vi har kun en 1½ mands seng, og jeg ville være frygtelig ked af at komme til at ligge mig på baby, eller min kæreste gjorde..

Så er der noget i vejen for, at baby bliver puttet godt i liften og sat i tremmesengen? Og hvornår må baby sove i tremmeseng uden lift?

Jeg skal helst ikke have min baby i sengen.. har den samme frygt..

men jeg har også fået at vide at det ikke altid er smart at baby sover i sengen. vi havde vores søn i en vugge i samme rum.. og vores nye baby kommer til at sove i lift i samme rum.

det er ikke skadeligt for barnet at sove i sin egen seng.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

bullerbassen

Her har mine børn aldrig sovet i sengen, da jeg ligger meget uroligt. Og tror da bestemt ikke de har taget skade.

Første gang fik jeg tvillinger og de lå sammen i en tremmeseng til de blev for store . Derefter kom de i hver sin seng på eget værelse ( 4 måneder ) da de sov igennem.

Lillemanden har aldrig været godt til at sove - han sove i vores soveværelse i en leander vugge som der hang i loftet. Det var super godt til ham, havde en snor i så jeg kunne ligge fra senge og vugge den

Du skal gøre hvad du syntes er bedst for jeres lille familie. Om det er i sengen eller i lift eller vugge. Baby tar ikke skade af at ligge og sove selv 

Anmeld

27. april 2011

mortilflere

Jeg sover ikke i samme seng som børn , men jeg laver dem tit i sengen

Jeg kan bare ikke igge godt om natten med et barn og det er = de for en hys mor om dagen

Anmeld

27. april 2011

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar! Jer kan man altid regne med, de damer

Anmeld

27. april 2011

2babygirls

Anonym skriver:

Nu skriver så mange om, at baby sover hos dem i sengen. Er det skidt for baby ikke at gøre det? Og fx sove i en lift i tremmesengen i samme rum? Snakker om fra nyfødt.

Jeg er bare ikke tryg ved at skulle have baby med i sengen, for vi har kun en 1½ mands seng, og jeg ville være frygtelig ked af at komme til at ligge mig på baby, eller min kæreste gjorde..

Så er der noget i vejen for, at baby bliver puttet godt i liften og sat i tremmesengen? Og hvornår må baby sove i tremmeseng uden lift?

Det skal du bare gøre hvis du er tryg ved det, men det kan jo godt være baby gerne vil putte med dig.

Vi havde også regnet med at musen skulle stå ved siden af mig i liften, meeeeen hun sov nu i min armhule til hun var ca 2½mdr, så rykkede hun over i liften, og da hun var 3½mdr flyttede hun på eget værelse med liften.

Vi har også kun en 1½ mands seng, og der har aldrig været uheld. Jeg sov på den siden med hende hvor jeg sidst havde ammet, og hun er aldrig trillet ud af min arm. Vi sov i samme stilling hele natten. Jeg havde bare armen om hende, lige som når du ammer liggende. Hun begravede sit ansigt ind i min armhule og blev der.

Anmeld

27. april 2011

Dictes mor

Min pige har aldrig sovet sammen med os, hun har altid sovet i henholdsvis vugge og tremmeseng, og rykkede ind på eget værelse da hun var 3 mdr, og her har ikke været nogen problemer med det overhovedet, vi har allesammen sovet meget bedre.

Anmeld

27. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg har selv et ønske om at købe en tremmeseng som kan indstilles så den flugter med vores madras og kan være åben ind mod vores seng når bebs en dag er kommer til verden.

Synes det er super smart, at man ligger lige ved siden af bebs uden at skulle dele sengen helt.  

Den skulle have den fordel, at det stadig er super nemt at amme i sengen, men at man kan ligge baby i babys egen seng bagefter. 

http://www.babytorvet.dk/shop/babybay-babyseng-hvidlakeret-511p.html

Anmeld

27. april 2011

Anonym trådstarter

Tak for de ekstra svar Dejligt at høre, at man ikke ruller over i baby. Hvad angår tremmeseng kan det godt ske man kan, men tror det ikke. Vi har købt en brugt af min mors underbo i rigtig flot stand til 200 kroner, men tror ikke man kan køre siden ned. Kun bunden op og ned

Anmeld

27. april 2011

Lou87

Selvf må baby det
De SKAL ikke ligge i sengen mellem mor og far og tror også bare det bliver en dum dum dum vane hvis man gør det for tit

Her har min pige sovet i sin vugge ved siden af sengen indtil hun begynde og hive sig op selv (ca da hun var 8 mdr, her først i april)
Og så stillede vi i stedet tremmesengen ind i soveværelset og puttede nogle tykke skum-sengerende i så hun stadig føler sig tryg

Ang liften, så vil jeg sige du bare skal lade bebs ligge i den indtil h*n er for stor / lang til den..

Anmeld

27. april 2011

foto på lærred

SussieThyssen skriver:

Selvfølgelig må baby sove alene.
Det har alle mine gjort.
Lav en lun rede i liften i starten og sæt ned i tremmesengen og put en af dine sove-T-shirts, som du har sovet med ned under hovedet på den bette, så han/hun kan mærke din duft, så har din baby det dejligt og trygt.
Så er det også lettere at flytte den lille i eget værelse lidt senere, for tingene er som de plejer at være.
og både I og bebsen får en langt bedre søvn, når I ikke deler seng.

Kærligst
Sussie

PS jeg har hevet mine ud af liften når jeg synes, de blev lidt for store til den, omkring en 3 måneder tror jeg eller måske 4.

Er det ikke noget med, at baby/barnet ikke må have noget under hoved indtil de er 1 år pga kvælningsfare? Synes bare at have læst at man skal passe på med hovedpuder, sutteklude osv. indtil barnet er selv kan vende sig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.