Må baby sove alene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.068 visninger
47 svar
0 synes godt om
26. april 2011

Anonym trådstarter

Nu skriver så mange om, at baby sover hos dem i sengen. Er det skidt for baby ikke at gøre det? Og fx sove i en lift i tremmesengen i samme rum? Snakker om fra nyfødt.

Jeg er bare ikke tryg ved at skulle have baby med i sengen, for vi har kun en 1½ mands seng, og jeg ville være frygtelig ked af at komme til at ligge mig på baby, eller min kæreste gjorde..

Så er der noget i vejen for, at baby bliver puttet godt i liften og sat i tremmesengen? Og hvornår må baby sove i tremmeseng uden lift?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

Blaabjerg

Min datter sover i liften i sengen, uden problemer. Hun elsker det  Men hun elsker også at ligge i sengen mellem os. Det skifter lidt. Dog for det meste ligger hun i liften.

Anmeld

26. april 2011

AnneBJ

Vores baby har sovet i lfiten fra han var 8 dage gammel. Den står ved siden af min seng og han sover ganske fint i den Dog kommer han over i dobbeltsengen i løbet af natten, men det er fordi det er nememst pga. amning Jeg sover bedst når han ikke er i vores seng

Vi bruger endnu ikke tremmesengen da den står i hans eget værelse. Men af og til sover han i lfit nede i tremmesengen - om dagen - for at blive vænnet til rummet osv. Jeg tænker at han kan puttes i tremmesengen uden lift, når han er for stor til liften - og satser på jeg er klar til at lade ham sove på eget værelse til den tid

Anmeld

26. april 2011

Anonym trådstarter

Blaabjerg skriver:

Min datter sover i liften i sengen, uden problemer. Hun elsker det  Men hun elsker også at ligge i sengen mellem os. Det skifter lidt. Dog for det meste ligger hun i liften.

Tak for svaret, det er jeg glad for at høre! Altså jeg tror da også man ubevidst er obs på det, men min kæreste spræller meget om natten, får tit lige en albue i hovedet eller han kommer til at ligge sig halvt oven på mig Så den risiko vil jeg jo ikke løbe for bebs. Og vil ikke have bebs sover yderst ved siden af mig, det ville jeg være meget utryg ved. Så ville bare checke det var ok at putte den bette i liften i samme rum

Anmeld

26. april 2011

nvm

tro mig man ligger sig ikke på baby.... det troede jeg også jeg ville gøre da jeg ventede min 1, men på en måde ved kroppen at der ligger en lille en ved siden af en, for har ALDRIG nogen sinde lagt mig på mine piger..

dog ville jeg ikke ligge min baby ved siden af min kæreste, da jeg tror de godt kan gøre det i søvne osv.

men nej baby tager selt ikke skade af at ligge for sig selv i liften. dog er det letter for mig at ha min ved min side i sengen, da jeg ligger ned og ammer 

Anmeld

26. april 2011

Anonym trådstarter

AnneBJ skriver:

Vores baby har sovet i lfiten fra han var 8 dage gammel. Den står ved siden af min seng og han sover ganske fint i den Dog kommer han over i dobbeltsengen i løbet af natten, men det er fordi det er nememst pga. amning Jeg sover bedst når han ikke er i vores seng

Vi bruger endnu ikke tremmesengen da den står i hans eget værelse. Men af og til sover han i lfit nede i tremmesengen - om dagen - for at blive vænnet til rummet osv. Jeg tænker at han kan puttes i tremmesengen uden lift, når han er for stor til liften - og satser på jeg er klar til at lade ham sove på eget værelse til den tid

Takker for svaret! Jeg havde også tænkt bare i liften på gulvet, men var ikke sikker på at "man kunne det" - selvom man self. kan hvad man vil Men det kommer an på, om vi når at finde ny lejlighed inden den lille kommer til oktober, for ellers skal tremmesengen under alle omstændigheder stå herinde, og så kan liften jo stå deri Men har også tænkt mig at tgae den lille med over i sengen under natamningen

Rart at høre lidt erfaringer

Anmeld

26. april 2011

DLM

Der er absolut ikke noget galt i at baby sover i lift i tremmesengen. vores søn startede med at sove i lift i vores seng til at starte med, men blev sat over i tremmesengen ved siden af min seng. Da han var 3 måneder kom han til at ligge i sin tremmeseng uden lift, og da han blev 6 måneder kom han til at ligge mellem os og det gør han stadig. og bare rolig man kommer ikke til at ligge sig på baby, du ved baby er der ubevidst, så man ligger musse stille selv om man sover.

Anmeld

26. april 2011

Anonym trådstarter

nvm skriver:

tro mig man ligger sig ikke på baby.... det troede jeg også jeg ville gøre da jeg ventede min 1, men på en måde ved kroppen at der ligger en lille en ved siden af en, for har ALDRIG nogen sinde lagt mig på mine piger..

dog ville jeg ikke ligge min baby ved siden af min kæreste, da jeg tror de godt kan gøre det i søvne osv.

men nej baby tager selt ikke skade af at ligge for sig selv i liften. dog er det letter for mig at ha min ved min side i sengen, da jeg ligger ned og ammer 

Det er også mest min kæreste jeg er bekymret for Og hvis bebs ikke skal sove i midten, skal h*n sove yderst, og det er jeg slet ikke tryg ved :/

Anmeld

26. april 2011

Anonym trådstarter

DLM skriver:

Der er absolut ikke noget galt i at baby sover i lift i tremmesengen. vores søn startede med at sove i lift i vores seng til at starte med, men blev sat over i tremmesengen ved siden af min seng. Da han var 3 måneder kom han til at ligge i sin tremmeseng uden lift, og da han blev 6 måneder kom han til at ligge mellem os og det gør han stadig. og bare rolig man kommer ikke til at ligge sig på baby, du ved baby er der ubevidst, så man ligger musse stille selv om man sover.

Tak for det! Lift i sengen var egentlig ikke en dårlig idé, så kan man slet ikke ligge sig på baby, eller kæresten kan ikke Men det er vores seng nok ikke stor nok til. Det er bare rart at vide, at der ikke er noget galt i at den lille sove "alene"

Anmeld

26. april 2011

LBK

Anonym skriver:

Nu skriver så mange om, at baby sover hos dem i sengen. Er det skidt for baby ikke at gøre det? Og fx sove i en lift i tremmesengen i samme rum? Snakker om fra nyfødt.

Jeg er bare ikke tryg ved at skulle have baby med i sengen, for vi har kun en 1½ mands seng, og jeg ville være frygtelig ked af at komme til at ligge mig på baby, eller min kæreste gjorde..

Så er der noget i vejen for, at baby bliver puttet godt i liften og sat i tremmesengen? Og hvornår må baby sove i tremmeseng uden lift?

Vores datter har heller aldrig sovet i vores seng. Hun har sovet i lift og nu i tremmeseng. I samme lokale....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.