Må baby sove alene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2011

Anonym trådstarter

sandratobias skriver:

Tror nu næppe du ville lægge sig på baby... For underbevistheden ved at h*n ligger der.. jeg har aldrig lagt mig på nogle af mine 2... Heldigvis da..  

Men nej der er overhovedet intet galt i og lade baby sove i liften/sengen... Og hvis man er mest tryg ved det, så er det jo sådan det ska være...  

Min datter på 10 uger sover i hendes seng... Altså ikk i liften i sengen.. Hun sov i liften i sengen i starten, men ku hun ikk rigtigt enes med det, så provede og putte hende i sengen, og det er meget bedre... Det er kun i barnevognen hun vil ligge i liften..  

Jeg tror også mere det er kæresten der bekymrer mig har ikke tal på de albuer jeg har fået i fjæset, når han sover, eller alle de gange jeg er vågnet ved han ligger halvt ovenpå mig. Haha Men det er meget rart at høre, at andre også har haft bebs til at sove alene 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Det er jeg glad for at høre. Men så kan jeg se, at jeg vidst skal holde op med at sove topløs. Hehe  Jeg havde også tænkt, at hvis h*n blev vendt til at sove alene fra starten af, så kunne det være, at det var lidt 'nemmere' senere, når h*n rykker på eget værelser

Tak for svaret!

Det er heller ikke nogen god ide at sove topløs når du har født...dels risikerer du at få kolde babser og dermed brystbetændelse og dels så vil du jo blive pladder gennemblødt når mælken løber til, så du må ud og have dig en amme-BH eller en top som du kan lægge ammeindlæg i

Anmeld

26. april 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Det er heller ikke nogen god ide at sove topløs når du har født...dels risikerer du at få kolde babser og dermed brystbetændelse og dels så vil du jo blive pladder gennemblødt når mælken løber til, så du må ud og have dig en amme-BH eller en top som du kan lægge ammeindlæg i

Nårh ja, det kan jeg godt se, det går ikke. Jeg tror heller ikke kæresten ville være glad for våde lagener  Er også spændt på at se, om jeg bliver en af dem der lækker før fødslen.. Og så må jeg anskaffe mig en dejlig stor oversize mor-tshirt at sove i

Anmeld

26. april 2011

dorthemus

Anonym skriver:

Nu skriver så mange om, at baby sover hos dem i sengen. Er det skidt for baby ikke at gøre det? Og fx sove i en lift i tremmesengen i samme rum? Snakker om fra nyfødt.

Jeg er bare ikke tryg ved at skulle have baby med i sengen, for vi har kun en 1½ mands seng, og jeg ville være frygtelig ked af at komme til at ligge mig på baby, eller min kæreste gjorde..

Så er der noget i vejen for, at baby bliver puttet godt i liften og sat i tremmesengen? Og hvornår må baby sove i tremmeseng uden lift?

Min datter (nu 11 måneder) har sovet i min seng siden hun blev født. Den sidste måneds tid puttes hun på eget værelse men kommer ind til mig sidst på natten.

Vi sover godt sammen

Det er en skrøne, at man kan ligge sig på sit barn...med mindre man er påvirket af et eller andet eller er meget overvægtig.

Anmeld

26. april 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Nårh ja, det kan jeg godt se, det går ikke. Jeg tror heller ikke kæresten ville være glad for våde lagener  Er også spændt på at se, om jeg bliver en af dem der lækker før fødslen.. Og så må jeg anskaffe mig en dejlig stor oversize mor-tshirt at sove i

Køb hellere et par stykker så du har nogle at veksle imellem..de skal jo også vaskes
Og kan du skaffe nogle som er godt forvaskede, så er de, de allerbedste

Anmeld

26. april 2011

sandratobias

Anonym skriver:

Jeg tror også mere det er kæresten der bekymrer mig har ikke tal på de albuer jeg har fået i fjæset, når han sover, eller alle de gange jeg er vågnet ved han ligger halvt ovenpå mig. Haha Men det er meget rart at høre, at andre også har haft bebs til at sove alene 

Ja så kan jeg egentligt godt forstå dig, men tror heller ikk de har det i underbevistheden som mødre har..

Når Amanda ligger i sengen ved oz ligger hun yderst.. Har så hendes tremmeseng helt op af vores 1½ mands.. Og hun smutter automatisk ned mod mig... Ligger ned og ammer så hvis hun spiser midt om natten falder vi i søvn i mens.. 

Har oz været faldt i søvn på sofaen med hende uden der har været noget.. 

Anmeld

26. april 2011

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Min datter (nu 11 måneder) har sovet i min seng siden hun blev født. Den sidste måneds tid puttes hun på eget værelse men kommer ind til mig sidst på natten.

Vi sover godt sammen

Det er en skrøne, at man kan ligge sig på sit barn...med mindre man er påvirket af et eller andet eller er meget overvægtig.

.. Eller har en livlig kæreste! Det er nok dér den ligger for mig! Men det er meget sjovt at høre, at det sådan set fungerer lige godt på begge måder

Anmeld

26. april 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Køb hellere et par stykker så du har nogle at veksle imellem..de skal jo også vaskes
Og kan du skaffe nogle som er godt forvaskede, så er de, de allerbedste

Jamen jeg har jo god tid endnu, så hvis jeg begynder nu, så kan de måske nå at være rigtig godt brugte og forvaskede!

Anmeld

26. april 2011

Anonym trådstarter

sandratobias skriver:

Ja så kan jeg egentligt godt forstå dig, men tror heller ikk de har det i underbevistheden som mødre har..

Når Amanda ligger i sengen ved oz ligger hun yderst.. Har så hendes tremmeseng helt op af vores 1½ mands.. Og hun smutter automatisk ned mod mig... Ligger ned og ammer så hvis hun spiser midt om natten falder vi i søvn i mens.. 

Har oz været faldt i søvn på sofaen med hende uden der har været noget.. 

Det er altså meget smart det der med lige at have en buffer ved siden af.. Det vil jeg have i tankerne!

Anmeld

27. april 2011

NatteS

Jeg kunne ikke slippe vores søn de første par dage.. så der lå han hos mig i sengen.. om dagen nogle gange i liften.. Men på 4 dagen blev vi indlagt fordi jeg mente han ikke fik nok at spise, han tog ikke ordenlig fat ved brystet.. så vi var inde og få hjælp.. der faldt han i søvn hos mig, men lagt over i de der baby hospitalssenge ved siden af min seng. 1 uge gammel hjem igen og der lå han i lift ved sengen. ca. 2 måneder, i lift i tremmesengen, 4 måneder i tremmeseng, 6 måneder på eget værelse i tremmeseng da han begyndte at sove igennem om natten...

Du skal altid gøre hvad DU føler er bedst for JER baby tager ikke skade !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.