Må baby sove alene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2011

Anonym trådstarter

L_K skriver:

Vores datter har heller aldrig sovet i vores seng. Hun har sovet i lift og nu i tremmeseng. I samme lokale....

Okay, så er jeg ikke alternativ, hvis jeg gør det samme! Hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

LBK

L_K skriver:

Vores datter har heller aldrig sovet i vores seng. Hun har sovet i lift og nu i tremmeseng. I samme lokale....

Nej du er langt fra alternativ

Anmeld

26. april 2011

Maja88

vi har en leandervugge stående ved siden af sengen som hun sover i.. der har hun faktisk sovet siden vi kom hjem på 5 dagen... self. sover hun nogen gange ovre i vores seng når hun er meget urolig. for så er det nemmere at holde sutten.

Anmeld

26. april 2011

nvm

Anonym skriver:

Det er også mest min kæreste jeg er bekymret for Og hvis bebs ikke skal sove i midten, skal h*n sove yderst, og det er jeg slet ikke tryg ved :/

min datter sover yderst og har gjort det siden nyfødt, hun er snart6 mdr.

jeg gør det at jeg stillede en stol med liften på ved siden af min seng, helt tæt på. dvs så kan baby ik falde/trille nogen steder.

nu har jeg sat en gammel tremmeseng, ved siden af min seng, taget den ene side af, så vi kan ligge sammen og der er mere plads. forstår du hvad jeg mener?

det nemlig rigtig smart

Anmeld

26. april 2011

SussieThyssen

Nu skriver så mange om, at baby sover hos dem i sengen. Er det skidt for baby ikke at gøre det? Og fx sove i en lift i tremmesengen i samme rum? Snakker om fra nyfødt.

Jeg er bare ikke tryg ved at skulle have baby med i sengen, for vi har kun en 1½ mands seng, og jeg ville være frygtelig ked af at komme til at ligge mig på baby, eller min kæreste gjorde..

Så er der noget i vejen for, at baby bliver puttet godt i liften og sat i tremmesengen? Og hvornår må baby sove i tremmeseng uden lift?

Selvfølgelig må baby sove alene.
Det har alle mine gjort.
Lav en lun rede i liften i starten og sæt ned i tremmesengen og put en af dine sove-T-shirts, som du har sovet med ned under hovedet på den bette, så han/hun kan mærke din duft, så har din baby det dejligt og trygt.
Så er det også lettere at flytte den lille i eget værelse lidt senere, for tingene er som de plejer at være.
og både I og bebsen får en langt bedre søvn, når I ikke deler seng.

Kærligst
Sussie

PS jeg har hevet mine ud af liften når jeg synes, de blev lidt for store til den, omkring en 3 måneder tror jeg eller måske 4.

Anmeld

26. april 2011

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

vi har en leandervugge stående ved siden af sengen som hun sover i.. der har hun faktisk sovet siden vi kom hjem på 5 dagen... self. sover hun nogen gange ovre i vores seng når hun er meget urolig. for så er det nemmere at holde sutten.

Tak for svaret 

Anmeld

26. april 2011

Anonym trådstarter

nvm skriver:

min datter sover yderst og har gjort det siden nyfødt, hun er snart6 mdr.

jeg gør det at jeg stillede en stol med liften på ved siden af min seng, helt tæt på. dvs så kan baby ik falde/trille nogen steder.

nu har jeg sat en gammel tremmeseng, ved siden af min seng, taget den ene side af, så vi kan ligge sammen og der er mere plads. forstår du hvad jeg mener?

det nemlig rigtig smart

Det var en smart idé! Jeg tror dog ikke man kan tage siden af vores tremmeseng, men ellers! 

Anmeld

26. april 2011

sandratobias

Tror nu næppe du ville lægge sig på baby... For underbevistheden ved at h*n ligger der.. jeg har aldrig lagt mig på nogle af mine 2... Heldigvis da..  

Men nej der er overhovedet intet galt i og lade baby sove i liften/sengen... Og hvis man er mest tryg ved det, så er det jo sådan det ska være...  

Min datter på 10 uger sover i hendes seng... Altså ikk i liften i sengen.. Hun sov i liften i sengen i starten, men ku hun ikk rigtigt enes med det, så provede og putte hende i sengen, og det er meget bedre... Det er kun i barnevognen hun vil ligge i liften..  

Anmeld

26. april 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Selvfølgelig må baby sove alene.
Det har alle mine gjort.
Lav en lun rede i liften i starten og sæt ned i tremmesengen og put en af dine sove-T-shirts, som du har sovet med ned under hovedet på den bette, så han/hun kan mærke din duft, så har din baby det dejligt og trygt.
Så er det også lettere at flytte den lille i eget værelse lidt senere, for tingene er som de plejer at være.
og både I og bebsen får en langt bedre søvn, når I ikke deler seng.

Kærligst
Sussie

Det er jeg glad for at høre. Men så kan jeg se, at jeg vidst skal holde op med at sove topløs. Hehe  Jeg havde også tænkt, at hvis h*n blev vendt til at sove alene fra starten af, så kunne det være, at det var lidt 'nemmere' senere, når h*n rykker på eget værelser

Tak for svaret!

Anmeld

26. april 2011

nvm

Anonym skriver:

Det var en smart idé! Jeg tror dog ikke man kan tage siden af vores tremmeseng, men ellers! 

tror ellers man kan på langt de fleste tremmesenge

men ved ikk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.