Dagpleje vs. vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2011

twinboys

DAs mor skriver:

Ja - men hvad hvis du falder om og ikke kan ringe efter hjælp? Så er du da alene...

hvor tit hører du det ske???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

twinboys

Hvad gør du egentlig hvis I er ude at lege og der så er en der skal skiftes? Går du ind med den ene og lader de andre blive ude? Eller tager du dem med ind? Eller må l****-bleen bare vente?

- bare et spørgsmål

Jeg har en skifteplads ude... så jeg har vand, klude, puslesager ude, så jeg er aldrig væk fra det enkelte barn...men kan godt gå ind da hele haven er hegnet ind, men har aldrig gjort det...

Majbritt

Anmeld

27. april 2011

Camilla

Vuggestue.

Vi havde vores søn i dagpleje. Han blev slet ikke stimuleret nok. Han viste ikke tegn på at ville gå eller snakke. Ikke engang snakke med andre børn.
I en vuggestue kan ens barn se hvad andre gør og lære deraf. Selvom man nok ikke kan få så mange detaljer at vide, synes jeg de har god styr på tingende og hver enkelt barn. Vores søn har mange kammerater nu, både yngre og ældre og trives rigtig godt.

Anmeld

27. april 2011

meem

DP.. det er 1000 kr billigere om måneden, hun har tre andre børn hun er der fast sammen med, og hver torsdag er de i legestue, hvor de samlet er ca 30 børn...

Nu har hun aldrig prøvet at være i vuggestue, nok derfor jeg hælder til DP nu

Anmeld

27. april 2011

ZamanogDania

Flow skriver:

ja.. så meget enig..  

syns bare de gamle tabuer om at der ikke er nok personale i en vuggestue skulle pakkes væk.. argh!

Børn har IKKE godt af at blive smidt rundt til forskellige gæste dpere.. tror da nok selv at jeg ville blive forvirret hvis at man skulle "arbejde" et nyt sted ofte når dp lige skal have en fridag...

Jeg vil lige ret dig her. Et barn får kun et gæstepleje. Dvs. De kommer samme sted hvis dp er syg eller har fri. Det er ihvertfald sådan i Ringsted og andre steder jeg har hørt. Min datter kender allerede sin anden gæstedp fordi hun ser hende hver mandag til legestue.

Anmeld

27. april 2011

MaliksMor

helt klart dagpleje

den samme man aflevere og henter hos.. det er i et hjem.. de sover i rigtige barnevogne, og ikke træ-barnevogne.. også kan jeg også godt lide, at de fx. laver mad sammen med børene nogle gange - osv..

malik er lidt trykheds narkoman, derfor tror jeg også det er det bedste for mit barn når vi engang skal ha' ham passede..

Anmeld

28. april 2011

LinLin

twinboys skriver:

hvor tit hører du det ske???

Det hører man ikke tit - heldigvis

Men det er heller ikke så tit børn bliver kvalt i snoren i deres tøj  og alligevel er det blevet forbudt i institutionerne !

Siger bare det KAN ske - og så er børnene jo pludseligt helt alene! Det vil ikke ske i en institution!

- men smart med en plads udenfor

Anmeld

28. april 2011

LinLin

CamillaRH skriver:

helt klart dagpleje

den samme man aflevere og henter hos.. det er i et hjem.. de sover i rigtige barnevogne, og ikke træ-barnevogne.. også kan jeg også godt lide, at de fx. laver mad sammen med børene nogle gange - osv..

malik er lidt trykheds narkoman, derfor tror jeg også det er det bedste for mit barn når vi engang skal ha' ham passede..

Ja - på nær ved sygdom, barns første sygedag, ferier og fridage

- og så findes der i øvrigt også barnevogne i institutionerne

Anmeld

28. april 2011

Tip!

ZamanogDania skriver:

Jeg vil lige ret dig her. Et barn får kun et gæstepleje. Dvs. De kommer samme sted hvis dp er syg eller har fri. Det er ihvertfald sådan i Ringsted og andre steder jeg har hørt. Min datter kender allerede sin anden gæstedp fordi hun ser hende hver mandag til legestue.

det er altså meget forskelligt fra kommune til kommune.. min søn var ved tre forskellige og blev hele tiden flyttet rundt...

Har en veninde hvis søn kom de første 20 forskellige steder hen... så gik den ene dp på efterløn, den næste sygmeldt osv... det er da til at blive forvirret over som barn..

Anmeld

28. april 2011

charlie73

Bastian er i dagpleje - og det er det bedste for ham - han kommer desværre i gæstepleje i vuggestuen nogle gange og det kommer der ikke noget godt ud af - han bliver MEGET sur og ligner slet ikke min søde dejlige dreng.

Så får vi en mere skal h*n oz i dagpleje 

Charlotte 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.