Dagpleje vs. vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvilken type daginstitution vil i have jeres barn i?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.120 visninger
60 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. april 2011

Anonym trådstarter

Begrund gerne jeres svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

Diana...

DP fordi jeg ikke har andre muligheder. Hvis jeg havde ville jeg vælge efter hvilket type barn jeg har!

Anmeld

26. april 2011

Nessie

Vuggestue

Synes det er dejligt at de små vænner sig til mange børn, med det samme, og at det er veluddannet personale der tager sig af de små.

Vi havde også en uheldig oplevelse med en dagpleje, hvor de glemte at de var der for at passe børn, og ikke for at irettesætte forældrene konstant

Anmeld

26. april 2011

LinLin

David gik i dagpleje, men jeg havde vs som førsteprioritet - der var bare ikke plads! MEN han fik den mest fantastiske dagplejer - så det gjorde ikke noget !

Adam kommer i vs! Dels fordi Davids dagplejer er gået på efterløn, dels fordi David går i integreret institution, så de kan gå samme sted! Hvis vi kunne have fået ham ind vil samme dagplejer var han sandsynligvis kommet derhen i stedet.

Men jeg er helt enig med Diana... - det kommer an på ens barn! Hvis man har et stille/sensitivt barn ville jeg helt fravælge VS. Der er simpelthen for mange, så i sådan et tilfælde ville jeg uden tvivl få en dagplejeplads.

Jeg er i øvrigt selv pæd. i VS

Anmeld

26. april 2011

charlottemor3

jeg har stemt vuggestue

men jeg havde den store i dagpleje og det var eneste for mig for 11 år siden

men min 2 mindste har og skal i vuggestue og det har jeg været super glad for det er altid det samme sted de skal hen i forhold til dagpleje hvor det er et andet hjem og anden person hvis dagplejeren er syg og nu er det en integeret så det var en nem overgang da min datter skulle i børnehave 

Anmeld

26. april 2011

Ryberg

Jeg er helt klart til dagpleje... synes det er dejligt at vide at en dagpleje mor kun skal holde øje med 3-max 5 børn... det gør at der ikke bliver glemt en i et hjørne eller i en sandkasse

Synes det er vigtigt i de "små" år at de får en tæt og ikke for voldsom opvækst i dagtimerne.. for at blive børn på samlebånd skal de nok nå i børnehave og skole!

Anmeld

26. april 2011

Tip!

min søn går i vuggestue..

- uddannet personale ( en dp er ikke nødvendigvis uddannet)

- det samme sted hver dag. ( ingen gæste dp og skal ikke rundt til mange forskellige)

- integreret institution, så overgang fra vs til børnehave bliver relativt nemt, da de kender huset.

som de andre, det kommer an på barnet.. og jeg ville klart vælge vs til mine børn, da jeg har dårlig erfaring med dp.. dog findes der SØDE og MEGET dygtige dpér..

Anmeld

26. april 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Begrund gerne jeres svar

Til hver en tid dagpleje.
Det er ikke godt for børn at blive bunket sammen i store grupper, og det er værst for de mindste.
De bliver stressede og får ofte ikke den kærlighed og omsorg, samt fred og ro, som de har behov for.
Her her vil der til hver en tid blive valgt en DP frem for en vuggestue.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. april 2011

JustAnotherName

Vi startede ud med dagpleje, og jeg var klart af den opfattelse, at det ville være det bedste for vores barn.
En lille gruppe = Ro, tid til hver enkelt, tid til fordybelse og opmærksomhed og omsorg nok til alle børn.

Men jeg tog fejl!!

Vi skiftede derfor til vuggestue, og det var SUPER GODT. Vores datter udviklede sig med lynets hast, og hendes tøj blev "snavset", hvilket fortalte mig at hun var IGANG og MED når de legede udenfor, hvor hun før i DP "bare kiggede på", og ofte sad som tilskuer i barnevognen. Dagplejen var konstant på kaffe-visit hos andre dagplejere, udbudet af mad var minimalt og generelt virkede DP'en bare arbejds-træt ....Så det var en kedelig oplevelse!

Vi skiftede vuggestue for at bane vejen for lillesøsters kommende instituions-liv, så der ikke skulle ske flere skift (da det er en kombi vuggestue/børnehave). Og igen har det kun været en positiv oplevelse, at have vores barn/børn i vuggestue.

Personalet er uddannet = mere kompetente. Og efter min mening sker der meget mere for børnene, uden at det bliver FOR meget - hvilket jeg frygtede da vi fra starten valgte DP.

Dermed ikke sagt, at der ikke findes EN MASSE skønne dagplejemødre, for det gør der helt sikkert. Vi fandt bare ikke en af de gode - desværre.

Og jeg har virkelig været glad for vores valg efterfølgende, om at skifte til vuggestue - aldrig fortrudt det. Og jeg er slet ikke i tvivl, hvis vi skal have flere børn

JEG VIL TIL ENHVER TID FORETRÆKKE VUGGESTUE FREMFOR DAGPLEJE!!

Anmeld

26. april 2011

Mi

JustAnotherName skriver:

Vi startede ud med dagpleje, og jeg var klart af den opfattelse, at det ville være det bedste for vores barn.
En lille gruppe. Ro, tid og opmærksomhed til alle børn.

Men jeg tog fejl!!

Vi skiftede derfor til vuggestue, og det var SUPER GODT. Vores datter udviklede sig med lynets hast, og hendes tøj blev "snavset", hvilket fortalte mig at hun var IGANG og MED når de legede udenfor, hvor hun før i DP "bare kiggede på", og ofte sad som tilskuer i barnevognen. Dagplejen var konstant på kaffe-visit hos andre dagplejere, udbudet af mad var minimalt og generelt virkede DP'en bare arbejds-træt ....Så det var en kedelig oplevelse!

Vi skiftede vuggestue for at bane vejen for lillesøsters kommende instituions-liv, så der ikke skulle ske flere skift (da det er en kombi vuggestue/børnehave). Og igen har det kun været en positiv oplevelse, at have vores barn/børn i vuggestue.

Personalet er uddannet, og efter min mening sker der meget mere for børnene - uden det bliver FOR meget (hvilket jeg frygtede da vi fra starten valgte DP). Vuggestuen stimulerer børnene bedre og de voksne er mere kompetente.

Dermed ikke sagt, at der ikke findes EN MASSE skønne dagplejemødre, for det gør der helt sikkert. Vi fandt bare ikke en af de gode - desværre.

Og jeg har været RIGTIG glad for vores valg efterfølgende, om at skifte til vuggestue. Jeg er slet ikke i tvivl, hvis vi skal have flere børn

JEG VIL TIL ENHVER TID FORETRÆKKE VUGGESTUE FREMFOR DAGPLEJE!!

Kunne ikke have skrevet det bedre selv. Helt enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.