Dagpleje vs. vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2011

twinboys

KittyGirl skriver:

Det kan godt være de har så og så mange pr. gokker, men derfor er der stadig flere børn at holde øje med og de er på kryds og tværs af hinanden.....

I en dagpleje har hun ansvaret for max 5 ja.. men hun har også 100% øje på de 5 og ikke mange andre....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

Tip!

KittyGirl skriver:

det er også fair nok at have hver sin mening.. jeg mener bare stadig at det må være dejligt for et barn at bruge sine små år i et lille miljø i stedet for at ryge ud med det samme som et samlebåndsbarn fordi der er 12 børn der skal passe sammen i dagtimerne.... 12 børn der skriger, råber, leger, bakser ind i hinanden, meget mere at holde øje med ...

Der synes jeg bare at forholdene ved en dagpleje mor er mere rolige.... og det tiltaler bare mig så meget mere end at der er 4 pædagoger som kan støtte hinanden.... for det er ikke dem det handler om, det er mit barn!

skriger, råber? Det er altså ikke noget jeg oplever i min søns vuggestue.. din dp mor går i eget hjem.. dvs at hun lige kan ordne vasketøj og andre huslige ting, mens hun er på arbejde..

i en vs koncentrere gokkerne sig 110 % om børnene, da de er på arbejde.. der er ikke lige et barn der kommer hjem fra skole..

Ikke at det ikke kan fungere hos en dp, men mit barn er bare til vs..

NU skal jeg ned og shoppe tøj... God eftermiddag til dig

Anmeld

27. april 2011

JacobsMoar

Vi har valgt privat DP... Fordi hun er fri, hun må gøre hvad de lyster, og hvis børnene bare ikke kan rumme det lige den dag, så gør de det bare en anden dag.. Hun er ikke underlagt kommunens regler, men alligevel er hendes hjem godkendt og tjekket af kommunen.. Og mit barn komme ikke i gæstedp, for sådan en er der ikke, er hun syg kommer han til en af olderne, eller også tager jeg en fridag.. Jeg håber vi har valgt rigtigt, og ellers må vi jo tage den derfra

Anmeld

27. april 2011

Anonym trådstarter

DAs mor skriver:

Og HVIS der skulle ske noget er dagplejeren helt alene - hvor en pædagog altid vil have en kollega der kan hjælpe!

Anmeld

27. april 2011

Ryberg

Flow skriver:

skriger, råber? Det er altså ikke noget jeg oplever i min søns vuggestue.. din dp mor går i eget hjem.. dvs at hun lige kan ordne vasketøj og andre huslige ting, mens hun er på arbejde..

i en vs koncentrere gokkerne sig 110 % om børnene, da de er på arbejde.. der er ikke lige et barn der kommer hjem fra skole..

Ikke at det ikke kan fungere hos en dp, men mit barn er bare til vs..

NU skal jeg ned og shoppe tøj... God eftermiddag til dig

ja børn skriger og råber da nogen gange, både under leg osv. ? Det var ikke en negativ tone

Det handler jo også om at have tillid til sin dagpleje mor, og ved at hun evt. kan sætte en vask over i løbet af dagen, gør jo bare at børnene føler sig mere hjemme end hvis de er i en institution... det skal de tids nok nå

Hvis en dagpleje mor har børn, så kan det være at de børn også er sammen med dagpleje børnene om at bage eller hygge på andre måder.. det synes jeg da bare er dejligt.. i stedet for at tænke suk... ?

God eftermiddag til dig også

Anmeld

27. april 2011

BabyNilas

Vi er blevet anbefalet af vores SP at vælge vuggestue.

vores søn får PT noget krampe-medicin som vi ikke ved hvor længe han skal blive ved med at have. Han får det 3 gange om dagen og skal derfor også have det mens han bliver passet. Vores SP ville anbefale at det var uddannet personale som skulle give ham det, derfor vælger vi VS

Anmeld

27. april 2011

miinimeal

Flow skriver:

Går ture?

Min søns gamle dp gik tur... over til byen for at hente de gode tilbud! så brugte de deres formiddag der.. Hvor meget udvikling er der i det for et barn på et år at sidde i barnevognen en hel formiddag?

I min søns vuggestue er de 4 pædagoger til 12 dejlige børn..

De har egen legeplads, stort tumle rum, kæmpe gynge, trampolin, osv osv osv... nej mit barn lider absolut ingen nød, tvært imod.. de har egen køkkendame, der er uddannet kok, så jeg ved at de får lækkert mad hver dag..

kunne ikke vælge andet end vuggestue.. 

Her bliver der lavet påske hygge, grill aften for hele institutionen, bedste forældre dag, jule hygge.. ork jeg kunne blive ved.

kan kun sige hvad jeg ved om her,,,

de dp'er jeg kender til er på legepladsen osv og ikk kun på den samme legeplads . de er ude og fodre ænder, gå tur i skoven osv

men fint jeres vuggestue er god(:

men jeg har en anden mening omkring her(:

Anmeld

27. april 2011

LinLin

twinboys skriver:

Vi er ikke alene og har altid en pædagog der springer til hvis noget går galt...

Ja - men hvad hvis du falder om og ikke kan ringe efter hjælp? Så er du da alene...

Anmeld

27. april 2011

LinLin

KittyGirl skriver:

Det kan godt være de har så og så mange pr. gokker, men derfor er der stadig flere børn at holde øje med og de er på kryds og tværs af hinanden.....

I en dagpleje har hun ansvaret for max 5 ja.. men hun har også 100% øje på de 5 og ikke mange andre....

"kun" 5??? Det synes jeg da er mange!

Anmeld

27. april 2011

LinLin

twinboys skriver:

Vi er ikke alene og har altid en pædagog der springer til hvis noget går galt...

Hvad gør du egentlig hvis I er ude at lege og der så er en der skal skiftes? Går du ind med den ene og lader de andre blive ude? Eller tager du dem med ind? Eller må l****-bleen bare vente?

- bare et spørgsmål

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.