Dagpleje vs. vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2011

LinLin

alberts mor<3 skriver:

nix det hænder der er 3 men det er skisme sjælden og nej det er ikke løgn, har kigget i 2 af slagsen her omkring,

Har du besøgt dem - eller bare set ud på legepladsen???

Det kan jo sagtens være der kun er 2 med der ude

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

Angelspot

Dagpleje, for det er jeg mest tryg ved. Mit barn bliver ikke "institutionaliseret" før børnehaven, men har et hjem at fortsætte sine tidlige år i. Og så må vi bare tage bøvlet med sygdom osv, når den tid kommer.

Anmeld

26. april 2011

miinimeal

DAs mor skriver:

Har du besøgt dem - eller bare set ud på legepladsen???

Det kan jo sagtens være der kun er 2 med der ude

har besøgt.

Anmeld

26. april 2011

LinLin

alberts mor<3 skriver:

har besøgt.

Du bor i Bjerringbro, ikke?

Anmeld

26. april 2011

Peps

Helt klart dagpleje, da det giver tid til ro og hygge.

Selvfølgelig findes der dårlige dagplejere, men bare fordi man er uddannet, er det ikke en selvfølge at man er fantastisk til sit job! For mig er det vigtigste, at den person der skal passe mit barn, har hjertet det rette sted. Det kan man sagten have uanset om man er uddannet eller ej  

Anmeld

26. april 2011

rogerrasch

jeg svarede dagpleje, og det er fordi jeg selv arbejder i vuggestue og syntes de i en vuggestue har for få pædagoger om for mange børn

Anmeld

27. april 2011

Anonym trådstarter

Jeg er bare meget i tvivl. Vi er splittede i min mødregruppe. 2 er for vuggestue og 2 er for dagpleje. -jeg synes at der er gode argumenter for begge dele.

Mit barn er skrevet op til vuggestue (integreret institution)

Anmeld

27. april 2011

Anonym

Min datter på 2 år går i dagpleje og det er vi meget glad for men når lillesøster søger jeg vuggestue, for det kommer vuggestue i den børnehaven en ældste skal i så er det sammen sted og hvis jeg ikke kan få det, vil jeg havde dagpleje igen.

Anmeld

27. april 2011

Tip!

alberts mor<3 skriver:

kune aldrig finde på at sætte mit barn i vuggestue, om det så var sidste udvej..

der er så meget mangel på opsyn. de går ikke ture på sammemåde som en dagpleje, og der er ALT for mange børn pr voksen,

og ja dem der arbejder i en vuggestue er uddannet, MEN det er ikke alle der selv har haft børn,

så her hedder det dagpleje(;

Går ture?

Min søns gamle dp gik tur... over til byen for at hente de gode tilbud! så brugte de deres formiddag der.. Hvor meget udvikling er der i det for et barn på et år at sidde i barnevognen en hel formiddag?

I min søns vuggestue er de 4 pædagoger til 12 dejlige børn..

De har egen legeplads, stort tumle rum, kæmpe gynge, trampolin, osv osv osv... nej mit barn lider absolut ingen nød, tvært imod.. de har egen køkkendame, der er uddannet kok, så jeg ved at de får lækkert mad hver dag..

kunne ikke vælge andet end vuggestue.. 

Her bliver der lavet påske hygge, grill aften for hele institutionen, bedste forældre dag, jule hygge.. ork jeg kunne blive ved.

Anmeld

27. april 2011

Brams

SussieThyssen skriver:

Til hver en tid dagpleje.
Det er ikke godt for børn at blive bunket sammen i store grupper, og det er værst for de mindste.
De bliver stressede og får ofte ikke den kærlighed og omsorg, samt fred og ro, som de har behov for.
Her her vil der til hver en tid blive valgt en DP frem for en vuggestue.

Kærligst
Sussie

Så enig, så enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.