Dagpleje vs. vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2011

Malene76

Jeg har valgt dagpleje, da det vist koster min 1000 kr mere om måneden at få plads i vuggestue. Hvis det ikke var så meget dyrere var jeg nok mest til vuggestue.

MVH Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Vi havde den bedste dagplejer til Mathilde i sin tid... Desværre har jeg et dårligt indtryk af nogle af de dagplejere der er ansat her hvor vi bor nu, så derfor er vores første prioritet vuggestue denne gang. Men jeg skal ærligt indrømme, at havde vi boet hvor vi boede dengang Mathilde var lille, så havde jeg haft dagpleje på første prioriteten

Anmeld

26. april 2011

miinimeal

kune aldrig finde på at sætte mit barn i vuggestue, om det så var sidste udvej..

der er så meget mangel på opsyn. de går ikke ture på sammemåde som en dagpleje, og der er ALT for mange børn pr voksen,

og ja dem der arbejder i en vuggestue er uddannet, MEN det er ikke alle der selv har haft børn,

så her hedder det dagpleje(;

Anmeld

26. april 2011

Lone Jakobsen

har haft alle mine 4 i dagpleje

Anmeld

26. april 2011

LinLin

alberts mor<3 skriver:

kune aldrig finde på at sætte mit barn i vuggestue, om det så var sidste udvej..

der er så meget mangel på opsyn. de går ikke ture på sammemåde som en dagpleje, og der er ALT for mange børn pr voksen,

så her hedder det dagpleje(;

Der hvor jeg arbejder er vi tre voksne til 11 el. 12 børn - så det er ligesom en dagplejer der normalt har 4 børn (nogle gange endda 5, hvis der er "gæstebørn") - så normeringen er da helt det samme (men flere hænder og øjne er da altid velkomne )

Det med at gå ture kommer helt an på hvilken institution og hvilken dagplejer du sammenligner - og det samme med opsyn!

Anmeld

26. april 2011

miinimeal

DAs mor skriver:

Der hvor jeg arbejder er vi tre voksne til 11 el. 12 børn - så det er ligesom en dagplejer der normalt har 4 børn (nogle gange endda 5, hvis der er "gæstebørn") - så normeringen er da helt det samme (men flere hænder og øjne er da altid velkomne )

Det med at gå ture kommer helt an på hvilken institution og hvilken dagplejer du sammenligner - og det samme med opsyn!

de vuggestuer her hvor jeg bor, er der 20 børn til 2 voksne, de lejer på legepladsen men er meget sjælden på tur,

jeg kan kun snakke om hvad jeg ved der er heromkring(;

og elsker dagplejerne her,

så holder på min mening(; andre må meget gerne have deres(:

Anmeld

26. april 2011

Jibbe

Vuggestue. Der er flere til at holde øje med hinanden, og så arbejder jeg meget i højsæsonen hvor mange DP'ere holder ferie, og vil ikke byde ham at skulle i flere forskellige gæsteDp'ere. Så helt klart vuggestue her. Men jeg har også et yderst socialt barn som elsker andre!

Anmeld

26. april 2011

LinLin

alberts mor<3 skriver:

de vuggestuer her hvor jeg bor, er der 20 børn til 2 voksne, de lejer på legepladsen men er meget sjælden på tur,

jeg kan kun snakke om hvad jeg ved der er heromkring(;

og elsker dagplejerne her,

så holder på min mening(; andre må meget gerne have deres(:

Der er IKKE kun to voksne til 20 børn i en vuggestue - det tror jeg simpelthen ikke på Det må absolut være en børnehave du taler om!

Jeg var også meget glad for min søn dagplejemor, men man kan også være meget uheldig som andre har skrevet...

Anmeld

26. april 2011

Kløver

jeg er mest vild med dagpleje konceptet da jeg synes det er mere personligt med knap så mange børn, men er fordele og ulember ved begge dele og kommer også an på barnet, hvad man vælger jeg tror vores søn vil have det bedst af at blive passet i en dagpleje

Anmeld

26. april 2011

miinimeal

DAs mor skriver:

Der er IKKE kun to voksne til 20 børn i en vuggestue - det tror jeg simpelthen ikke på Det må absolut være en børnehave du taler om!

Jeg var også meget glad for min søn dagplejemor, men man kan også være meget uheldig som andre har skrevet...

nix det hænder der er 3 men det er skisme sjælden og nej det er ikke løgn, har kigget i 2 af slagsen her omkring,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.