Hvor hurtigt anden gang i forhold til første gang...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2011

SussieThyssen

Bondepigen skriver:

Ja jeg synes jo ikke det lyder så anderledes fra "gamle" dage til nu... Men det er måske fordi jeg selv kom ind søndag formiddag, fødte mandag morgen og var indlagt til torsdag middag. Det er jo længe i forhold til, hvad man ellers hører om nu tildags. Men jeg havde det nu osse skidt, men det vidste de nu ikke, så det var ikke derfor. Men det kan da være fordi jeg sprækkede så meget som man overhovedet kan. Men jeg ved det faktisk ikke.

Noget har de jo nok spottet, siden de beholdt dig så længe.
I vore dage bliver man jo sparket ud næsten før barnet er kommet ud, så godt jeg ikke skal føde nu til dags
Nu kender jeg jo intet til din fødsel ellers, men når du nu skriver, du var sprunget så meget, så har der jo nok været nogle ting de lige ville holde øje med, især hvis din ringmuskel m.m. også har været røget og den slags.
Personligt nød jeg alle mine ophold, jeg nød at kunne slappe af og blive lidt forkælet og rigtigt finde mig selv og barnet inden man blev sparket ud.
Men det er der jo stort set ikke tale om mere.
Men du skal se..det går nok langt lettere anden gang.
Det gjorde det da for mig også selvom min ringmuskel røg sig en tur, så var det intet mod første gang.
Men jeg fik nu også ret så store børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2011

Mira0911

Jeg kan kun snakke for første gang... 4½ døgn med veer... Håber det er MEGET mindre når jeg går i fødsel til September... 

Anmeld

25. april 2011

Bondepigen

SussieThyssen skriver:

Noget har de jo nok spottet, siden de beholdt dig så længe.
I vore dage bliver man jo sparket ud næsten før barnet er kommet ud, så godt jeg ikke skal føde nu til dags
Nu kender jeg jo intet til din fødsel ellers, men når du nu skriver, du var sprunget så meget, så har der jo nok været nogle ting de lige ville holde øje med, især hvis din ringmuskel m.m. også har været røget og den slags.
Personligt nød jeg alle mine ophold, jeg nød at kunne slappe af og blive lidt forkælet og rigtigt finde mig selv og barnet inden man blev sparket ud.
Men det er der jo stort set ikke tale om mere.
Men du skal se..det går nok langt lettere anden gang.
Det gjorde det da for mig også selvom min ringmuskel røg sig en tur, så var det intet mod første gang.
Men jeg fik nu også ret så store børn

Jojo, ringmusklen røg sig osse en tur her. Men hun vejede osse 4300 g. Vi får store børn i familien. Jeg selv vejede 4800 g og den tungeste (min ene bror) vejede 5000 g.

Det var såmænd ikke fordi jeg syntes fødslen var slem, selv om både jordemødrene og sundhedsplejerske ikke forstår mig... Men det er rart at høre alligevel, at det gik lettere anden gang.. For det var tæt på akut kejsersnit sidst, og der vil jeg helst ikke henad...

Anmeld

25. april 2011

Bondepigen

MoarJ skriver:

Jeg kan kun snakke for første gang... 4½ døgn med veer... Håber det er MEGET mindre når jeg går i fødsel til September... 

Ja, det må vi håbe.

Anmeld

25. april 2011

SussieThyssen

Bondepigen skriver:

Jojo, ringmusklen røg sig osse en tur her. Men hun vejede osse 4300 g. Vi får store børn i familien. Jeg selv vejede 4800 g og den tungeste (min ene bror) vejede 5000 g.

Det var såmænd ikke fordi jeg syntes fødslen var slem, selv om både jordemødrene og sundhedsplejerske ikke forstår mig... Men det er rart at høre alligevel, at det gik lettere anden gang.. For det var tæt på akut kejsersnit sidst, og der vil jeg helst ikke henad...

Nu har du jo gået gennem rumlen med nr 1, så er din krop bedre forberedt.
Ja, så har du også fået en god stor basse første gang.
Min den ældste vejede 4400g
Nr 2 5000g og nr 3 5560g.
Vi får også bamser i vores familie..så ja..der er noget genetisk der
Var hun også lang så??

Anmeld

26. april 2011

Bondepigen

SussieThyssen skriver:

Nu har du jo gået gennem rumlen med nr 1, så er din krop bedre forberedt.
Ja, så har du også fået en god stor basse første gang.
Min den ældste vejede 4400g
Nr 2 5000g og nr 3 5560g.
Vi får også bamser i vores familie..så ja..der er noget genetisk der
Var hun også lang så??

Ja det må man sige. Men det er skønt med tykke babykinder, bare det går af dem, når de bliver større...

Nej, hun var en lille prop på 50 cm..

Anmeld

26. april 2011

SussieThyssen

Bondepigen skriver:

Ja det må man sige. Men det er skønt med tykke babykinder, bare det går af dem, når de bliver større...

Nej, hun var en lille prop på 50 cm..

Man ser jo nu engang ud som man gør

Ja, så har hun da været en lille bolle
Dejligt med elastikker og den slags, og så er de jo med fra starten og parate til at opleve verden med det samme, når de er så store.

Mine var 55 cm, 60 cm og 59 cm...så der var grammene fordelt på en del flere cm.

Anmeld

26. april 2011

Bondepigen

SussieThyssen skriver:

Man ser jo nu engang ud som man gør

Ja, så har hun da været en lille bolle
Dejligt med elastikker og den slags, og så er de jo med fra starten og parate til at opleve verden med det samme, når de er så store.

Mine var 55 cm, 60 cm og 59 cm...så der var grammene fordelt på en del flere cm.

Hihi, ja jeg kan huske jeg blev lidt sur, når folk sagde hun var en lille basse, for det kunne jeg overhovedet ikke se dengang. Men når man sidder og ser billeder fra dengang er det jo tydeligt.

Det er nemlig rart at de er med med det samme. Emma kunne jo faktisk løfte hovedet næsten samme dag som hun blev født. Det er som om det ikke er nær så farligt at holde en lille tyk en, som en lille tynd en.

Ja dine har da været noget længere. Emma er dog vokset godt i længden siden og er slet ikke en lille tyksak mere.

Anmeld

26. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

1. gang tog det 12 timer fra første ve

2. gang tog det 22 timer fra først ve

Anmeld

26. april 2011

Nalle

Min første fødsels tog 13 timer, ( var på sygehuset i 13 timer )
- fik ve drop, og de tog vandet.

Min anden fødsels tog 5 timer, fra vandet gik og den første ve kom, til han var ude.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.