Hvor hurtigt anden gang i forhold til første gang...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2011

cecilie1984

Uhh jeg er noget nervøs for at skulle føde mit andet barn her om små 3 mdr.

1 gang gik det nemlig ALT for stærkt. Mit vand gik kl 01.30 også kom mine veer omkring kl 02.00.

Vi tog på sygehuset kl 03.00 og kl 03.30 var hun ude.

Nåede intet smerte stillende eller noget, og fik presse veer på p pladsen ved sygehuset, så jeg gruer for at min anden fødsel skal gå lige så hurtigt hvis ikke hurtigere. Vi bor ca 30 km fra sygehuset så aner ikke om vi når derhen.

Da jeg fødte min datter var vi i esbjerg og skulle have født i horsens, godt jeg sagde jeg ville undersøges på sygehuset i esbjerg, de ville nemlig have haft os til at køre til horsens for det kunne vi sagtens nå mente de. Hvis vi havde lyttet havde jeg født i bilen. Puh ha.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2011

Henri84

Første gang tog det omkring 2 døgn, jeg havde derfor regnet med en rimelig lang fødsel igen 2. gang. Men sådan blev det ikke, 3 timer med veer, og hun blev født 36 min. efter ankomst på sygehuset. Var vandet gået i bilen, var vi ikke nået frem.

Anmeld

25. april 2011

Bondepigen

cecilie1984 skriver:

Uhh jeg er noget nervøs for at skulle føde mit andet barn her om små 3 mdr.

1 gang gik det nemlig ALT for stærkt. Mit vand gik kl 01.30 også kom mine veer omkring kl 02.00.

Vi tog på sygehuset kl 03.00 og kl 03.30 var hun ude.

Nåede intet smerte stillende eller noget, og fik presse veer på p pladsen ved sygehuset, så jeg gruer for at min anden fødsel skal gå lige så hurtigt hvis ikke hurtigere. Vi bor ca 30 km fra sygehuset så aner ikke om vi når derhen.

Da jeg fødte min datter var vi i esbjerg og skulle have født i horsens, godt jeg sagde jeg ville undersøges på sygehuset i esbjerg, de ville nemlig have haft os til at køre til horsens for det kunne vi sagtens nå mente de. Hvis vi havde lyttet havde jeg født i bilen. Puh ha.

Ja puha, SÅ stærkt håber jeg heller ikke det går for mig, men det gør det nok heller ikke. En af mine søstre fødte alle sine to første børn alt for hurtigt, så hun nåede nærmest ikke at opleve det... Men den sidste tog så længere tid...

Anmeld

25. april 2011

jakobsen196

ved min 1. fødsel tog det godt og vel 14 timer...og var nok på sygehuset i 10 timer inden hun blev født...ved 2. fødsel var det til at holde ud med veer og det hele, så der var jeg kun på fødegangen i 3 kvarter inden hun blev født, så det gik stærkt anden gang....

Anmeld

25. april 2011

Lise

Første gang gik vandet kl 22.59, og jeg fødte kl 6.59 - altså otte timer fra vandafgang til fødsel. Havde haft meget milde veer et døgns tid inden vandafgang.

Anden gang startede milde veer kl 4 om natten, jeg var på hospitalet kl 9 og var her 3 cm åben. Kl. 10 var jeg 4 cm åben og kl 11.37 fødte jeg. Gik fra 4 til 10 cm på 1 time og 15 minutter.

Anmeld

25. april 2011

lykkekevin

fra jeg kom på fg hvor jeg var 3 cm åben med den 1 tog det 5 timer 17 min

min 2 fødsel tog fra første  vee kl 15 00 2 timer 5 min. til han var ude dog ankom jeg kl 16  og 16 30 blev jeg undersøgt første (KUN 3 CM ÅBEN) ´gang 16 50 ringer min mor efter jordmor da jeg har prasset 2 til 3 gang og 17 05 var han ud

Anmeld

25. april 2011

JustAnotherName

Jeg var på hospitalet i ca. 1 time og 3 kvarter fra jeg ankom til jeg fødte - BEGGE GANGE! Jeg var 2-3 cm. udviddet ved ankomst, og havde så turbo-veer, og udviddede mig meget hurtigt.

Selve fødslen varede kortere tid med nummer to.
Der havde jeg kun presseveer i 8 minutter.

Anmeld

25. april 2011

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Første gang blev jeg sat igang 1½ døgn efter vandet var gået, og fødte så 4 timere senere, så alt i alt tog det næsten 2 døgn.

Anden gang, 2 år efter, varede fødsles ca 4 timer i alt

Anmeld

25. april 2011

SussieThyssen

Første gang jeg fødte var jeg på hospitalet 22 timer før jeg fødte, og håber for min 2 åriges datters skyld ikke at det tager lige så lang tid anden gang.

Så hvor lang tid var i på hospitalet med veer inden i fødte anden gang i forhold til jeres første gang?

Tingene var jo noget anderledes for de snart 30 år siden jeg fødte første gang og 20år siden for den anden samt snart 14 år for 3. gang.
Men derfor kan det jo være nok så morsomt at sammenligne med dengang og så nu

Første gang tror jeg vi kom ind på sygehuset henved omkring kl 2 om natten.
Jeg havde meget voldsomme veer, men var slet ikke åbnet andet end et par cm.
Alligevel kørte de nonstop med 2 1/2 min imellem og jeg havde haft dem lige fra om eftermiddagen, så jeg var ved at være godt træt.
Så de beholdt mig derinde indtil det hele var overstået den efterfølgende eftermiddag, kl 15:25.
Men dengang var man jo indlagt i 5 dage, så man kom først hjem der..og jeg nød det.

Med nr 2 kom jeg ind 2 timer før hun smuttede ud og jeg var 7-8 cm åben, så det gik let og uden problemer.
Også med Rebecka var jeg indlagt i 5 dage, og det samme med den sidste som jeg fik ved pks

Kærligst
Sussie

Anmeld

25. april 2011

Bondepigen

SussieThyssen skriver:

Tingene var jo noget anderledes for de snart 30 år siden jeg fødte første gang og 20år siden for den anden samt snart 14 år for 3. gang.
Men derfor kan det jo være nok så morsomt at sammenligne med dengang og så nu

Første gang tror jeg vi kom ind på sygehuset henved omkring kl 2 om natten.
Jeg havde meget voldsomme veer, men var slet ikke åbnet andet end et par cm.
Alligevel kørte de nonstop med 2 1/2 min imellem og jeg havde haft dem lige fra om eftermiddagen, så jeg var ved at være godt træt.
Så de beholdt mig derinde indtil det hele var overstået den efterfølgende eftermiddag, kl 15:25.
Men dengang var man jo indlagt i 5 dage, så man kom først hjem der..og jeg nød det.

Med nr 2 kom jeg ind 2 timer før hun smuttede ud og jeg var 7-8 cm åben, så det gik let og uden problemer.
Også med Rebecka var jeg indlagt i 5 dage, og det samme med den sidste som jeg fik ved pks

Kærligst
Sussie

Ja jeg synes jo ikke det lyder så anderledes fra "gamle" dage til nu... Men det er måske fordi jeg selv kom ind søndag formiddag, fødte mandag morgen og var indlagt til torsdag middag. Det er jo længe i forhold til, hvad man ellers hører om nu tildags. Men jeg havde det nu osse skidt, men det vidste de nu ikke, så det var ikke derfor. Men det kan da være fordi jeg sprækkede så meget som man overhovedet kan. Men jeg ved det faktisk ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.