Puha, det lyder ret meget som mig, da jeg i 1999 fik en enorm angst for at hele verden skulle dø fra mig, og jeg var helt alene i verden... Men jeg havde osse angst for selv at dø, det andet fyldte bare mest...og jeg begyndte osse at få de mærkeligste tanker omk. alt muligt.
Jeg kunne ikke være alene, ikke engang på toilettet, for jeg var så bange for at hele verden væltede sammen om ørerne på mig, og at jeg så ville være den eneste tilbage i verden.
Jeg havde det frygteligt i 5-6 mdr, men gik til lægen og fik ordineret noget medicin, talte med lægen, en præst og fik noget kognitiv terapi, hvor jeg lærte at bruge mine tanker anderledes. Derefter havde jeg det stadig skidt, men tåleligt og jeg kunne igen være alene, men nu synes jeg faktisk jeg har det godt... I perioder kan jeg godt få det lidt skidt, men nu har jeg fået nogle redskaber til at styre det, så jeg håber ikke det bliver så slemt igen.
Du skal tage til lægen og få en snak og en henvisning til en eller anden form for terapi... Selv har jeg haft mest gavn af kognitiv terapi.
Og et godt råd.. Se om du kan tvinge dig selv til at tænke på en episode i dit liv, hvor du har været 100 % tryg og har haft det rigtig godt, når de der syn/tanker/film kommer i dit hoved. Tænk allerede over den episode nu, så du nemmere kan finde det frem, når det gælder. Man kan osse bare tænke noget andet, bare man har bestemt sig for, hvad det er man skal tænke på, så man bedre kan
tvinge det frem.
Anmeld