mullesmith2 skriver:
Ja jeg har bare brug for at skrive det er, jeg har ikke snakket med nogen om mine tanker sådan rigtig før. Jeg lider virkelig af stor døds angst og jeg tænker på døden hver dag og bliver ret deprimeret over det, ved ikke hvordan jeg skal komme ud af det dårlige tankemønster jeg er kommet ind i og har været lige siden 2007 så vidt jeg husker. Jeg ser alting i billeder inde i hovedet og nogen gange kommer der bare sådan nogen flash billeder af noget ubehageligt fx. døde mennesker, kirkegårde, kister, store knive, alt muligt sindsygt som jeg slet ikke ved hvor kommer fra. Der er også 5 mennesker der er døde som jeg kender inden for de sidste 2år.
Og idag ringede jeg til lægen for at høre på en celleprøve jeg fik taget for et stykke tid siden, og så stillede sekretæren mig ind til lægen og han fortalte så der var celleforandringer og de vil tage en ny prøve igen i slutningen af august.
SHIT det hjælper bare slet ikke på den dødsangst altså. Er bare i kuldkælderen. Det eneste der holder mig oppe er min drenge, som jeg elsker så meget og jeg er så bange for at jeg skal forlade dem før tid, vil jo ikke gå glip af deres liv. Undskyld hvis jeg har ødelagt nogens humør med mit deprimerende indlæg. Kram mulle
Jeg er psykolog og vil lige slå fast hvilke muligheder du har for behandling.
Det er svært at sige hvilken angstlidelse du lider af, men det lyder da som om du har brug for hjælp både til angsten og til at bearbejde de mange belastende oplevelser, der har været i dit liv i løbet af de sidste år. Det er ikke ualmindeligt at man oplever at have kraftige psykiske reaktioner når man udsættes for ualmindelig opleveler, der ikke hører den normale hverdag til.
Du kan få henvisning til psykolog bla. hvis du har mistet en nær pårørende inden for 6 mdr, ved depression (18-37år) og så bliver det i fremtiden endvidere sådan at man som ung også kan få henvisning, hvis man lider af angst. Man skal betale ca de 308 kr pr gang, men kan få yderligere 100kr tilbage hvis man er medlem af danmark. Nogle klinikker har endvidere angstgrupper hvor prisen er lavere pr gang.
Alt efter hvor alvorlig angsten viser sig at være ved nærmere udredning kan det også være en mulighed at få hjælp i psykiatrien. Her kan man i nogle regioner bliver henvist til en offentlig angstklinik eller man kan blive henvist til almen amb. Behandling i psykiatrien er gratis ligesom det også er gratis at få opfølgning og medicinsk behandling hos en privatpraktiserende psykiater (dog er der her ofte megen ventetid)
Anmeld