positive svar bedes kun.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2011

musse1

Anonym skriver:

kan desværre ikke få boligsikring da jeg bor i andelslejlighed hos min kæreste.

det bare vildt at mødre/kommende uden job sagtans kan få kontanthjælp fordi de ska ha barn men en med deltidsarbejde med så lidt udbetalt ikk kan.

ja men sådan er reglerne, ik altid man skal kunne forstå det.. men håber da det bedste for dig.. men uden der skal ses surt på det her. så tænker jeg, hvordan i har kunne levet ind til nu ? ved godt nok ik hvor længe du kun har haft det ene job.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

Anonym trådstarter

Simon's moar <3 skriver:

Da jeg gik på barsel, var jeg ansat på deltid og jeg fik altså supplerende kontanthjælp!
Hende nede på jobcentret troede ikke på jeg var gravid, trods jeg var 6 uger fra termin, fordi jeg stod med maven inde under skrænken. Haha, hun ville ha jeg sku hente min vandrejournal.

What ever, jeg er næsten sikker på, at du også kan få det! Jeg skulle bare udfylde nogle papirer og vise mine 3 seneste lønsedler.

skulle du også vente 3 uger på en afgørelses ?

Anmeld

8. april 2011

musse1

Anonym skriver:

jeg er medlem af a kasse men har ikk betalt længe nok til at få hjælp af dem.

øv på den måde, ja det kan jo ske for en hver. men ring til kommunen, fortæl dem sådan det er, og så må vi håbe du kan få noget

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Kan du ikke komme til at snakke med en rådgiver på kommunen, for selvfølgelig kan du og dit barn ikke leve for 3800 kr udbetalt. Nu ved jeg så ikke om alt er betalt derefter, for så er det jo ok penge at have, men er det dit fulde beløb om måneden så vil jeg bestemt mene, at du kan få noget hjælp, men om du skal få en fyringsseddel eller andet ved jeg ikke.

Der er ikke andet for end at få en aftale på kommunen ASAP

et er 3800 udbetalt så ska jeg betale halvdelen af huslejen telefon regning og a-kasse også er der altså ikkk så mange penge tilbage.

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

musse1 skriver:

ja men sådan er reglerne, ik altid man skal kunne forstå det.. men håber da det bedste for dig.. men uden der skal ses surt på det her. så tænker jeg, hvordan i har kunne levet ind til nu ? ved godt nok ik hvor længe du kun har haft det ene job.

blev fyret for 2 måneder siden og har haft 2 måneders opsigelse så her fra den 1 maj får jeg kun 3800 kr og det vil jeg også få de første 4-6 måneder ag min barsel og efter det får jeg dagpenge og er dagpenge ikk altid mindre end ens løn ?

Anmeld

8. april 2011

musse1

Anonym skriver:

blev fyret for 2 måneder siden og har haft 2 måneders opsigelse så her fra den 1 maj får jeg kun 3800 kr og det vil jeg også få de første 4-6 måneder ag min barsel og efter det får jeg dagpenge og er dagpenge ikk altid mindre end ens løn ?

du for vel så dagpenge fra kommunen ik ? de går ud fra, hvad du har tjent, og tror ik du for mindre end de 3800 kr.

Anmeld

8. april 2011

MetteDN

Må man spørge hvilken kommune du bor i ?

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

MetteDN skriver:

Må man spørge hvilken kommune du bor i ?

ja københavns kommune

Anmeld

8. april 2011

MetteDN

Anonym skriver:

ja københavns kommune

Okay .. Altså jeg er 99,9% sikker på at du kan få kontanthjælp når du går på barsel..

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

MetteDN skriver:

Okay .. Altså jeg er 99,9% sikker på at du kan få kontanthjælp når du går på barsel..

ja det var jeg også indtil hende damen sagde der ikk er sket nogen stor begivenhed i mit liv så jeg behøver supplerende kontanthjælp.

det var åbenbart ikk en grund at jeg ska ha barn. og hun er usikker på om jeg får det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.