positive svar bedes kun.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2011

Topp

Anonym skriver:

ja det må være den sidste mulighed.

men de prøver jo få folk ud i arbejde så det virker dybt godnat hvis man ska sige sit job op for at få den hjælp.

ja det er latterligt - men sådan er deres regler - ellers må man finde 2 deltidsjob

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

Halbschön

Du kan ikke få supplerende kontanthjælp, når du er på barsel, da det kræve at du står til rådighed for arbejdsmarkedet. Jeg vil råde dig til at ringe til socialforvaltningen i din kommune, som kan komme med råd og vejledning til dig.

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

Tanja1234 skriver:

Det er kun din egen kommune der kan give dig et helt sikkert svar, så skynd dig at ringe til dem i stedet...

De siger bare jeg skal vente 3 uger på en afgørelse.

men jeg kan bare ikke forstå de måske ikke kan hjælpe en kommende mor der lige har mistet sit ene job og ikk får mere end 3800 udbetalt.

hvad så når jeg ska modtage barselspenge/dagpenge, det jo mindre end ens løn.

Anmeld

8. april 2011

Fenja09

musse1 skriver:

du for alser slet ik kontanthjælp, hvis du siger et job op, for så er du selv for skyldt, så skal du blive fyret..

Mener bestemt godt at hun kan få kontanthjælp når hun er sygemeldt. Hvis hun bliver sygemeldt helt fra hendes nuværende job, så er hun berettiget til kontanthjælp. Kan godt være at hun ikke ville være berettiget, hvis hun ikke stod med en sygemelding.

/Fenja

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Mener bestemt godt at hun kan få kontanthjælp når hun er sygemeldt. Hvis hun bliver sygemeldt helt fra hendes nuværende job, så er hun berettiget til kontanthjælp. Kan godt være at hun ikke ville være berettiget, hvis hun ikke stod med en sygemelding.

/Fenja

jeg er sygemeldt frem til barsel, og jeg får de 3800 i sygedagpenge men når så min barsel starter får jeg løn i de første 4-6 måneder og det er 3800, så burde man ku få hjælp når jeg står og har mistet et job og ikk har de penge jeg regnet med at ha.

Anmeld

8. april 2011

musse1

Fenja09 skriver:

/Fenja

så for hun jo sygedagpenge fra kommunen, og det bliver det hun har som indtægt, prøvede det med vores den første. at jeg bliv sygemeldt, men der fik jeg alser kun det jeg tjente også i hele barslen og fair nok for mig . men tror som sagt der er meget forskel fra kommune til kommune, derfor siger jeg også hun skal ringe og forhører sig på kommunen da de bedst kan svare hende..

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

Simon's moar <3 skriver:

Da jeg gik på barsel, var jeg ansat på deltid og jeg fik altså supplerende kontanthjælp!
Hende nede på jobcentret troede ikke på jeg var gravid, trods jeg var 6 uger fra termin, fordi jeg stod med maven inde under skrænken. Haha, hun ville ha jeg sku hente min vandrejournal.

What ever, jeg er næsten sikker på, at du også kan få det! Jeg skulle bare udfylde nogle papirer og vise mine 3 seneste lønsedler.

ja så burde jeg også kunne få det, men hende damen sagde at jeg måske ikk var beretigget til det da der ikke er sket nogen stor begivenhed  men sagde min grund var at jeg er gravid og ikk har så mange penge men hun sagde det ikke var grund nok.

så hvis der kommer et afslag så står jeg med bebs og 3800 udbetalt om måneden.

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

musse1 skriver:

så er det lige med at ringe på mandag.. men tror ik du skal regne med at få noget desværre.. for sådan er loven, og nej ik altid man kan forud se ting. du er ik medlem af en akasse?. men du kan jo så sikkert få boligsekring, og så for du børnepenge som er omkring 4200 i kvartalet.. 

kan desværre ikke få boligsikring da jeg bor i andelslejlighed hos min kæreste.

det bare vildt at mødre/kommende uden job sagtans kan få kontanthjælp fordi de ska ha barn men en med deltidsarbejde med så lidt udbetalt ikk kan.

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

musse1 skriver:

så er det lige med at ringe på mandag.. men tror ik du skal regne med at få noget desværre.. for sådan er loven, og nej ik altid man kan forud se ting. du er ik medlem af en akasse?. men du kan jo så sikkert få boligsekring, og så for du børnepenge som er omkring 4200 i kvartalet.. 

jeg er medlem af a kasse men har ikk betalt længe nok til at få hjælp af dem.

Anmeld

8. april 2011

Fenja09

Anonym skriver:

jeg er sygemeldt frem til barsel, og jeg får de 3800 i sygedagpenge men når så min barsel starter får jeg løn i de første 4-6 måneder og det er 3800, så burde man ku få hjælp når jeg står og har mistet et job og ikk har de penge jeg regnet med at ha.

Kan du ikke komme til at snakke med en rådgiver på kommunen, for selvfølgelig kan du og dit barn ikke leve for 3800 kr udbetalt. Nu ved jeg så ikke om alt er betalt derefter, for så er det jo ok penge at have, men er det dit fulde beløb om måneden så vil jeg bestemt mene, at du kan få noget hjælp, men om du skal få en fyringsseddel eller andet ved jeg ikke.

Der er ikke andet for end at få en aftale på kommunen ASAP

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.