positive svar bedes kun.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.199 visninger
49 svar
0 synes godt om
8. april 2011

Anonym trådstarter

Hvornår er man berettiget til supplerende kontanthjælp ?

jeg tjener 3800 kr udbetalt (deltid) ska på barsel om en måned, og har lige fået afvide jeg måske ikke er berittiget til supplerende kontanthjælp.

hvordan kan de lade en kommende mor leve for 3800 om måneden med barn og det hele ?

det skal lige siges jeg blev fyret fra det ene job for et par måneder siden så havde ikk regnet med at stå med så lidt penge, har ikk haft a-kasse længe nok til at få penge af dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

musse1

Anonym skriver:

Hvornår er man berettiget til supplerende kontanthjælp ?

jeg tjener 3800 kr udbetalt (deltid) ska på barsel om en måned, og har lige fået afvide jeg måske ikke er berittiget til supplerende kontanthjælp.

hvordan kan de lade en kommende mor leve for 3800 om måneden med barn og det hele ?

det skal lige siges jeg blev fyret fra det ene job for et par måneder siden så havde ikk regnet med at stå med så lidt penge, har ikk haft a-kasse længe nok til at få penge af dem.

jeg syns du skal ringe til din kommune, for ved i vores kommune, vil det være sådan, at du ik kan få kontanthjælp, der er vist meget forskel fra kommune til kommune tror jeg. så mit råd ring.

Anmeld

8. april 2011

Topp

du kan IKKE få slupperende kontanthjælp - da du så skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet - og i aktivering

Anmeld

8. april 2011

Tanja1234

Det er kun din egen kommune der kan give dig et helt sikkert svar, så skynd dig at ringe til dem i stedet...

Anmeld

8. april 2011

Topp

så skal du sige jobbet op og få den fulde kontanthjælp - indtil du finder et job du kan leve af - underligt.. JA

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

musse1 skriver:

jeg syns du skal ringe til din kommune, for ved i vores kommune, vil det være sådan, at du ik kan få kontanthjælp, der er vist meget forskel fra kommune til kommune tror jeg. så mit råd ring.

ja jeg har ringet rundt hele dagen men alle socialrådgivere er gået hjem fra idag

synes bare det virker mærkeligt at folk med barn ikk ka få hjælp måske.

nu ska jeg føde om 3 månederog er sygmeldt og hvis jeg får afslag skal både mig og bebs leve for 3800 om måneden.

øv havde ikk regnet med at skulle blive fyret pga af nedskæringer.

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

Topp skriver:

så skal du sige jobbet op og få den fulde kontanthjælp - indtil du finder et job du kan leve af - underligt.. JA

ja det må være den sidste mulighed.

men de prøver jo få folk ud i arbejde så det virker dybt godnat hvis man ska sige sit job op for at få den hjælp.

Anmeld

8. april 2011

musse1

Anonym skriver:

ja jeg har ringet rundt hele dagen men alle socialrådgivere er gået hjem fra idag

synes bare det virker mærkeligt at folk med barn ikk ka få hjælp måske.

nu ska jeg føde om 3 månederog er sygmeldt og hvis jeg får afslag skal både mig og bebs leve for 3800 om måneden.

øv havde ikk regnet med at skulle blive fyret pga af nedskæringer.

så er det lige med at ringe på mandag.. men tror ik du skal regne med at få noget desværre.. for sådan er loven, og nej ik altid man kan forud se ting. du er ik medlem af en akasse?. men du kan jo så sikkert få boligsekring, og så for du børnepenge som er omkring 4200 i kvartalet.. 

Anmeld

8. april 2011

musse1

Anonym skriver:

ja det må være den sidste mulighed.

men de prøver jo få folk ud i arbejde så det virker dybt godnat hvis man ska sige sit job op for at få den hjælp.

du for alser slet ik kontanthjælp, hvis du siger et job op, for så er du selv for skyldt, så skal du blive fyret..

Anmeld

8. april 2011

Simon's moar <3

Da jeg gik på barsel, var jeg ansat på deltid og jeg fik altså supplerende kontanthjælp!
Hende nede på jobcentret troede ikke på jeg var gravid, trods jeg var 6 uger fra termin, fordi jeg stod med maven inde under skrænken. Haha, hun ville ha jeg sku hente min vandrejournal.

What ever, jeg er næsten sikker på, at du også kan få det! Jeg skulle bare udfylde nogle papirer og vise mine 3 seneste lønsedler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.