Gaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2011

<3

MoarJ skriver:

Det kunne også være en mulighed... 

Men igen - Nogle er tættere på hinanden end andre... Det er svært... 

Ja selvfølgelig - sådan vil det altid være...

Det var mere for at undgå en dårlig stemning. Det behøver ikke at være meget hvis det var ... En 50-100kr om året... Det kan man få en pæn gave for også kan dem som vil melde sig ind...

Ej nu lyder det som om jeg går helt vildt ind for ideen men jeg er nok uafklaret. Vil da gerne have en gave - det er da ikke det - men vil hellere at den kommer fra hjertet af end fra en gaveliste.

Og da jeg blev spurgt af Tjuhl af om jeg ville give noget til kitty så havde jeg lyst og gav hvad jeg havde lyst til. Det synes jeg er fint. Og jeg håber at Kitty blev glad.

Jeg må sige at jeg er sgu lidt øv over at det kommer et sådant "surt opstød" lige efter hun fik gaven, det ødelægger lidt glæden ved at give for mit vedkommende men også for Kitty at modtage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

oo

Kirle skriver:

Det var mere for at undgå en dårlig stemning. Det behøver ikke at være meget hvis det var ... En 50-100kr om året... Det kan man få en pæn gave for også kan dem som vil melde sig ind...

Ej nu lyder det som om jeg går helt vildt ind for ideen men jeg er nok uafklaret. Vil da gerne have en gave - det er da ikke det - men vil hellere at den kommer fra hjertet af end fra en gaveliste.

Og da jeg blev spurgt af Tjuhl af om jeg ville give noget til kitty så havde jeg lyst og gav hvad jeg havde lyst til. Det synes jeg er fint. Og jeg håber at Kitty blev glad.

Jeg må sige at jeg er sgu lidt øv over at det kommer et sådant "surt opstød" lige efter hun fik gaven, det ødelægger lidt glæden ved at give for mit vedkommende men også for Kitty at modtage.

nemli!

og vi har slet ikke regler for hvornår folk får gaver herinde, så jeg fatter ikke den her stemning

Anmeld

5. april 2011

Klumpe-dumpe

Kirle skriver:

Jeg tror bestemt IKKE tråden var møntet på Kittys gave.

Men jeg synes bestemt også at konto ville være en god ide.... Alla en gavekasse på job :D

Anmeld

5. april 2011

<3

Rose <3 skriver:

Jeg tror bestemt IKKE tråden var møntet på Kittys gave.

Men jeg synes bestemt også at konto ville være en god ide.... Alla en gavekasse på job

Jeg vil lige understrege at jeg bestemt ikke tror at ts har noget som helst imod Kitty eller noget i den dur... Mere hvordan JEG ville have det hvis jeg var Kitty. Længere og mere er der ikke i det.

Jamen det ville løse en masse "problemer" hvis der var en, så er der en kassér der holder styr på det hele osv.så kan dem som vil være med være med og vide med sikkerhed at de får en gave  

Der var også der jeg fik ideen fra

Anmeld

5. april 2011

Ida.

Tak for alle jeres svar til mit monsterlange indlæg...tror jeg blev forstået rigtigt og er glad for, at jeg ikke er den eneste, der har haft det sådan.

Jeg håber ikke, at hele denne tråd har givet nogen en dårlig smag i munden - eller dårlig samvittighed over at indsamle, give eller modtage! Hver en gave er givet med hjertet på rette sted...og det skal vi lige huske!

Min hævede lymfekirtel er ifølge øre-næse-halslægen harmløst, men skal tjekkes igen på fredag...med Pelle venter vi bare på en tid! Han fik først en tid i juli på Viborg, så vi har benyttet os af det frie sygehusvalg og fået ham sendt til Herning, hvor ventetiderne skulle være meget kortere...så vi håber, han snart får en tid!!

Gavekasse...fødselsdagskortordning....nej tak faktisk! Jeg synes det bliver FOR organiseret og hvis jeg fik et kort på min fødselsdag gennem sådan en ordning, så ville overraskelsesmomentet udeblive...nej, jeg kan godt lide at det er frivilligt, og når folk føler for det! Ingen pligtordninger og systemer...den slags dur jeg ikke til er meget bedre til et rodet spontant system...som jo så ikke er et system

Anmeld

5. april 2011

Vingummien

Ni-ko-li-ne skriver:

.

ærligt, så ærgrer jeg mig ikke når jeg ikke får, men jeg glæder mig rigtig meget over dem der så får...

Faldt lige over den her kommentar og kunne faktisk ikke sige det meget bedre. Og når man ser og høre hvor glad folk bliver

Tror ikke den samme glæde vil være der hvis man vidste at man fik en gave til specielle ting osv.

Anmeld

5. april 2011

Ida.

Tjuhl skriver:

jeg håber virkelig at du forstår, at det du skrev til mig i PB ved indsamlingen fik mig til at tænke, at det selvfølgelig er rart at blive husket selvom alt (tilsyneladende) er godt hos een! jeg FORSTÅR dig godt og jeg synes ikke det du skrev i PB'en osede af bitterhed eller noget!! jeg synes det var et helt reelt ønske og jeg synes det var fedt du gav udtryk for det! det fik i hvert fald mig til lige at dobbelttjekke din fødselsdato

jeg er rigtig ked af, hvis du læser det jeg skriver som at du "har et perfekt liv", for jeg er ikke så naiv at jeg tror, at bare fordi man ikke har haft en traumatiserende barndom, en barn der er født før tid, en depression eller været i behandling, så er der INTET galt i ens liv. jeg ved godt at livet er LIVET og livet er fandmer sjældent en dans på roser.

og så vil jeg bare krydse mine fingre for, at både du og Pelle er sunde og raske og kan fixes let  for det er da nogle uhyggelige ting du skriver der

Tak - var virkelig bange for at blive misforstået....jeg håber virkelig ikke, at jeg fremstår som verdens mest utaknemlige og smålige menneske! Jeg elsker at give!!!!!! Og jeg elsker at gøre andre glade....jeg ser NS som et fællesskab baseret på frivillighed...intet skal være tvunget og ingen skal føle sig tvunget til at give mig noget....det er ikke der jeg vil hen....ved måske ikke helt, hvor jeg vil hen....

Nå, men jeg kunne bare mærke, at jeg lige var sårbar - at jeg har let til tårer idag...

Og nu er jeg træt af de her indlæg og vil lave nogle andre....

Anmeld

5. april 2011

msax

glemt - ikke glemt

gave - ikke gave

"konto-kort" - "af-hjertet-kort"

Der er mange ting der ikke er nemme at tag stilling til. Men som mange har sagt, så ja, man kan føle sig lidt "overset" når der ikke lige var nogen startede en indsamling til en, men det gør jo på ingen måde glæden ved at give mindre.

Vi vælger selv hvem vi vil give gaver og hvem vi starter indsamlinger til. Nogen er vi tættere med end andre og nogen har derfor en større plads i vores tanker. Sådan vil det altid være.

Ida, har en rigtig god pointe i at alting ikke er altid er så poleret ude bag skærmen, og vi alle kan have brug for et klap på skulderen bare fordi...

Nu er det bare det med indsamlinger, at det er nemmest at samle ind til at gave, hvis der er en "specifik" grund til at gaven den gives. Personligt har jeg meldt pas på fødselsdagsgaver og barselsgaver. Det kan jeg ikke overskue, for ja, det er ikke alle der lige bliver husket på (holde-udenfor-tanke-gangen som er nævnt tidligere, selvom jeg godt ved det slet ikke er meningen) og hvem er det så lige der skal have og hvem skal ikke? Derimod vil jeg rigtig gerne være med til sende en opmuntning til dem der har det svært.

Der er uden tvivl nogen herinde som ikke har fået en hilsen, selvom de har gjort sig "ligeså fortjent" til en, som dem der har fået en hilsen. Men ja, det kræver at der er nogen der starter en indsamling - og jeg vil da gerne forsøge at undskylde, men det dur ikke helt. For vores fællesskab (sådan som jeg har det) går ikke ud på gaver med på et viretuelt skulderklap når alting sejler.

Jeg elsker jer tøser, jeres skulderklap og små kommentarer har reddet mit humør mange gange

SMIL fra mette (der vist fik skrevet et lidt vrøvlet indlæg - men prøv at læse hvad jeg mener og ikke det der står...)

Anmeld

5. april 2011

JustAnotherName

Jeg har aldrig modtaget en skid!   

Jeg syntes det både er godt og skidt med disse indsamlinger.
FOR LIDT OG FOR MEGET, du ved!!

Jeg har takket nej enkelte gange. Enten fordi midlerne ikke har været der til at være med. Og en enkelt gang skrev jeg nej, da jeg simpelthen syntes at det tangerede til forskelsbehanling.

Èn fik gave da vedkomne havde født. I en periode hvor to andre netop også havde født, men ingenting fik. Det syntes jeg virkede forkert, da der allerede var givet gave til førstnævnte ved tidligere lejlighed (som også omhandlede graviditeten).....
Og ja, der kan være MANGE grunde til at få gave/tanker tilsendt.
Som et opmuntrende knus og en påmindelse om, at vi er herinde og tænker på hinanden, eller som en gestus i anledningen af nyankomne NS-babyer eller til fødselsdage. Det er tanker der tæller og varmer både gode og i svære tider. Og det er jo i sig selv rigtig fantastisk!

Men mange kan nok nemt komme til at føle sig lidt forbigåede, hvis de gentagne gange selv poster penge i til andre, og så selv oplever modgang, men ingen tanke modtager i form af en NS-ting...

Jeg har nu aldrig forventet det. Så bliver man heller ikke skuffet, griner
Men jeg er vist heller ikke altid ret god til at dele det åbent og ærligt med Jer herinde, når jeg har det ad pommeren til.... Jeg er/bliver bare fraværende i perioder, og svarer kun lige hist og her, hvad jeg nu lige kan overskue.

Sådan tror jeg egentligt at mange har det...?!

Jeg tager det ikke så tungt, og føler mig ikke snydt!
Men jeg kan godt forstå, at den der for-fordelings-følelse lidt kan titte frem.

Men jeg tror det er rigtigt, som flere har sagt, at det er et spørgsmål om, at nogle er mere opmærksomme på at sætte sådanne indsamlinger igang........ Men ALLIGEVEL, så kan man så sidde tilbage med tanken "hvorfor er der ingen der tænker/opdager mig?"

Jeg er begyndt at vurdere lidt fra gang til gang - Har jeg råd, og syntes jeg at det er meningsfuldt at samle ind til.
Og hvis ikke jeg står med på kortet til gaven, så er det altså ikke ens betydende med, at modtageren betyder mere eller mindre for mig som menneske, end enhver anden NS'er - BARE LIGE SÅ DÈT ER PÅ PLADS!!!

Jeg holder sgu af Jer allesammen - gaver eller ej!   

Anmeld

5. april 2011

Klitgaard

Rose <3 skriver:

Jeg glemte det fuldstændigt, ofte ser jeg at folk har fødselsdag på facebook. Men ja jeg fik sq helt dårlig samvittighed over, at der ikke var en tillykke med dagen tråd til Oskar og især fordi jeg så du skrev det forleden i en tråd.

så ja det synes jeg da i hvert fald i første omgang kunne være en god ting, at jeg lige tjekker fd-listen når jeg logger på. For jeg ville dælme også blive skuffet hvis der ikke var en tillykke tråd til Malucca.

Og ja jeg ved godt du er meget bekymret for Emilie i morgen, men jeg er sikker på hun klare det til UG, og dig, ja det skal også nok gå

Du skal ikke have dårlig samvittighed Det er også lidt mærkelig at det betyder noget at der er skrevet tillykke der var ingen fødselsdags tråd på min fødselsdag det gjorde mig ikke noget men det varmer altså når der er til ens børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.