mor til 3 uger gammel baby skal i byen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2011

Tkcuf

Jeg tog selv i byen med en veninde efter ca. 4 uger.. Ammer ikke.. Og mine børn har ikke taget skade af at blive hjemme med far når mor her har har bællet vodka

Synes det er noget værre pjat at blive forarget over hvis hun er en god mor. Ville du blive ligeså forarget hvis det var bebses far der tog på druk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2011

Chamomile

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Helt enig.

De 2 SP'er der var i min mødregruppe, sagde faktisk at barnet har behov for sine forældre de første 6 måneder.

Anmeld

1. april 2011

PsychedeliC

Jeg kan ikke helt forstå jer som ikke synes det er okay. Hvad hvis moren får det beder med at komme ud og få noget luft? Kunne det ikke være med til at forebygge noget fødselsdepression? Jeg siger ikke at man SKAL gå ud og drikke men måske bare lave noget andet. Det kan virkelig gøre meget hvis man er barnedri nogle gange. Jeg er sikker på at den mor her elsker sit barn og vil barnet det bedste.

Anmeld

1. april 2011

Kløver

PsychedeliC skriver:

Jeg kan ikke helt forstå jer som ikke synes det er okay. Hvad hvis moren får det beder med at komme ud og få noget luft? Kunne det ikke være med til at forebygge noget fødselsdepression? Jeg siger ikke at man SKAL gå ud og drikke men måske bare lave noget andet. Det kan virkelig gøre meget hvis man er barnedri nogle gange. Jeg er sikker på at den mor her elsker sit barn og vil barnet det bedste.

Anmeld

2. april 2011

Hasselnødden

PsychedeliC skriver:

Men nu er det bare sådan i lige den her sammenhæng at de rent faktisk skal i byen og drikke - sådan lyder det ihvertfald. Jeg tror en fødselsdepression vil komme til udbrud under alle omstændigheder uanset. Men du har da ret at det måske/måske ikke kunne forsinke det lidt.. - jeg syntes det er fint at en mor kommer ud, for et par timer til sig selv med indkøb, nye negle, whatever,, cafe, venindesnak, etc etc. - men en bytur? Så tidligt? Nej, vil stå ved at jeg syntes det er grotesk at skulle ud at "fyre" den af efter så kort tid. Uanset om det er hendes 1, 2, 3 eller 4 barn. Og at faderen tilmed også er ude af huset og barnet skal passes af en for den fremmed.. ikke ok. Gad vide hvad de andre børn skal og hvor deres fædre er i verden... og hold op hvor har hun haft travlt.. 4 børn og 23... babymill.

Anmeld

2. april 2011

Hasselnødden

Dusty skriver:

Jeg tog selv i byen med en veninde efter ca. 4 uger.. Ammer ikke.. Og mine børn har ikke taget skade af at blive hjemme med far når mor her har har bællet vodka

Synes det er noget værre pjat at blive forarget over hvis hun er en god mor. Ville du blive ligeså forarget hvis det var bebses far der tog på druk?

Ja, det ville jeg, som svar

Anmeld

2. april 2011

PsychedeliC

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Men nu er det bare sådan i lige den her sammenhæng at de rent faktisk skal i byen og drikke - sådan lyder det ihvertfald. Jeg tror en fødselsdepression vil komme til udbrud under alle omstændigheder uanset. Men du har da ret at det måske/måske ikke kunne forsinke det lidt.. - jeg syntes det er fint at en mor kommer ud, for et par timer til sig selv med indkøb, nye negle, whatever,, cafe, venindesnak, etc etc. - men en bytur? Så tidligt? Nej, vil stå ved at jeg syntes det er grotesk at skulle ud at "fyre" den af efter så kort tid. Uanset om det er hendes 1, 2, 3 eller 4 barn. Og at faderen tilmed også er ude af huset og barnet skal passes af en for den fremmed.. ikke ok. Gad vide hvad de andre børn skal og hvor deres fædre er i verden... og hold op hvor har hun haft travlt.. 4 børn og 23... babymill.

Nu kan jeg heller ikke vide hvor lang tid hun vil blive væk men jeg kan ikke se hvad forskellen skulle være på at have nogle hygge timer med film med en veninde og så på at tage i byen.. jeg mener at baby ved jo ikke hvad mor og far laver. Tror også bare at det er forskelligt fra person til person hvad man foretrækker  når man ikke har barn. det er også svært at sige her hvad der er rigtigt og forkert hos den mor her for vi kender dem ikke og høre kun sagen fra én side

Anmeld

2. april 2011

mai86

For det første så var min søn hos han's far hjemme! For det andet var jeg i byen i to timer med min søster. For det andet så har jeg ikke ammet fordi jeg er bryst opereret så jeg kan ikke, 3 af de 3 andre børn ammede jeg i en måned så var der ikke mere mælk... For det tredje så er det her skrevet fordi min ex mand's tidliger kæreste ikke har noget at gå op i efter de gik fra hinanden i sidste uge. Så skal hendes veninde åbenbart rende med halve historier som hun slet ikke har kenskab til.. Og ja det er mit 4 barn er jeg nok ikke så pylleret som dem. Men min ælste er også 8 år så mon ikke jeg ved hvad det vil sige at få børn?

Anmeld

2. april 2011

Skouboe

mai86 skriver:

For det første så var min søn hos han's far hjemme! For det andet var jeg i byen i to timer med min søster. For det andet så har jeg ikke ammet fordi jeg er bryst opereret så jeg kan ikke, 3 af de 3 andre børn ammede jeg i en måned så var der ikke mere mælk... For det tredje så er det her skrevet fordi min ex mand's tidliger kæreste ikke har noget at gå op i efter de gik fra hinanden i sidste uge. Så skal hendes veninde åbenbart rende med halve historier som hun slet ikke har kenskab til.. Og ja det er mit 4 barn er jeg nok ikke så pylleret som dem. Men min ælste er også 8 år så mon ikke jeg ved hvad det vil sige at få børn?

Godt brølt, løve

Jeg personligt ville ikke gøre det, men jeg kan heller ikke tåle alkohol længere, og så er byture altså bare ikke sjove.

Efter 2 barsler i rap kan jeg sagtens forstå behovet for luft, og jeg synes det er en udemærket måde at få det på, hvis man har trangen til det.

Jeg kan sagtens blive forarget over masser af ting... at man lader sit barn passe for at få en lille smule tid til sig selv er ikke en af dem.

Anmeld

2. april 2011

lukasmor

Jeg kender også en pige som tog ud 4 uger efter fødslen af hendes 4. barn og da havde jeg selv lige født min lille dreng så jeg var lidt målløs over at hun kunne tage ud allerede, men da jeg tænkte lidt nærmere over det, synes jeg det var okay. Jeg var ikke selv parat til det men kan egentlig godt sætte mig ind i at man har brug for at komme lidt væk fra bleer og amning bare en enkelt gang efter den nye omvæltning.. Bare lige koble lidt af efter graviditet osv.. Synes det er helt okay hvis man gør det med måde og begrænser det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.