Nu man går hjemme på barsel er der tit tid til morgen-tv og i Go'morgen DK er der en børneekspert der rådgiver én gang om ugen, tror jeg. Det, der slog mig, var, at en morgen hun skulle svare på spørgsmål om, hvorvidt man må forlade babyer (godt nok en 8 mnd i 6 dage) blev hun helt 'hård'. Det må man IKKE! Jeg kan forestille mig, at hun ville få et føl, hvis hun hørte om en mor, der forlader sit 3 uger gamle baby en hel aften og nok noget af natten også. Synes egentlig selv det er overraskende, at moren føler sig frisk nok til det 
Det var meget meget vigtigt, at mor og barn bruger al tid sammen i starten, da en baby ikke kan klare mange relationer. Mor og far og så ikke flere før de når en vis alder. Én ting er, at man lige får en bedstemor på banen, mens man lige kan nå en lille lur, men at efterlade barnet hos en, det endnu ikke har knyttet relation til kunne vist være skadeligt for barnet. Var det egentlig faren der skulle have barnet i dette tilfælde?
Jeg kan ikke lide begundelsen for hendes beslutning. Synes faktisk den er utrolig umoden og egoistisk. Hun har et ansvar for filen!!! Så kan hun da vente et par måneder. Hun har vidst i lang tid, at der kommer et barn. Så kunne hun da godt have planlagt en aften ude på et senere tidspunkt. Det er bare min mening og den står jeg ved!
Anmeld