Pks>< alm.fødsel/aks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2011

Maise

Skouboe skriver:

Jeg fik at vide at så længe fødslen skrider frem i et nogenlunde tempo, så er risikoen for at arret brister minimal, og man er jo på sygehuset, så de er klar til at lave et AKS hvis der er de mindste tegn.

Jeg har piger med 18 måneder imellem og der var ingen problemer med at jeg kunne få lov til at prøve en vaginal fødsel med nummer 2, på trods af AKS med nummer 1. Nu ville skæbnen (min yngste datter) imidlertid at det blev endnu et KS pga. UK. Hun ville simpelt hen ikke vendes...

Hvis vi beslutter os for en 3'er har jeg tænkt mig at lobbye for at jeg får lov til at prøve vaginalt igen.

ahhh øv, håber du kan føde normalt næste gang så.

ja jeg har også fået af vide at jeg formentlig også kan føde normalt, bækken er stort nok osv. men bliver nr. 2 stor også så vælger jeg nok pks.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2011

marhemor

Maise skriver:

åhhh håber ikke du bliver alt for bange for det.

vil også bare så gerne føde selv næste gang.

Det har åbenbart altid været sådan, men kender ikke statistikken på det, uhhh men det kan man vel få nåre man skal have nr 2.

Vil dog sige at jeg ikke kender nogen hvor det er sprunget op, så vor tit det sker ved jeg ikke.

Er ikke bange for det, det bliver kategoriseret under "not need to know" Så vil heller ikke have nogen statistik eller noget, da jeg ikke kan bruge det til noget.

Og desuden så varer det et par år endnu, inden (hvis) vi prøver igen, og så må vi se hvor bange jeg er til den tid

Anmeld

31. marts 2011

Caroline86

Maise skriver:

ok rart du selv fik svar.

jeg kan love dig at meget varmt vand på lænden tager en del af smerterne. De hjalp mig meget ihvertfald, så vil gerne have et kar næste gang. følte mig selv som en tøs for havde meget ondt trods mental positiv tænkning, kontrolleret vejrtrækning, synes bare ikke der var en skid der hjalp andet end epi og god vejrtrækning, men da slet ikke nok. håber selv at kunne få lov at gå i fødsel næste gang, må på diæt under hele graviditeten så. Tror på en bedre fødsel hvis man ikke bliver igangsat.

hvornår skal i have nr 2? vi snakker om at gå igang om ca 1-2 år.

jeg tror helt sikkert også det bliver et bedre forløb hvis kroppen selv går i gang... den bliver jo sat kunstigt i gang med fødslen og er derfor ikke "klar" så det virker jo helt logisk at det, i mange tilfælde, giver et hårdere forløb - som jo desværre også ofte ender i aks!

Jamen vi har faktisk talt om at det ville være meget godt med en 2'er om 2 år shhh... haha! umiddelbart en fødsel omkring marts/april 2013 (hvis vi kan være ligeså gode til at time det næste gang)... men det er kun noget vi har talt om, ikke ligefrem planlagt endnu meget kan nå at ændre dig.. så måske kan vi følges ad

Anmeld

31. marts 2011

Maise

Caroline86 skriver:

jeg tror helt sikkert også det bliver et bedre forløb hvis kroppen selv går i gang... den bliver jo sat kunstigt i gang med fødslen og er derfor ikke "klar" så det virker jo helt logisk at det, i mange tilfælde, giver et hårdere forløb - som jo desværre også ofte ender i aks!

Jamen vi har faktisk talt om at det ville være meget godt med en 2'er om 2 år shhh... haha! umiddelbart en fødsel omkring marts/april 2013 (hvis vi kan være ligeså gode til at time det næste gang)... men det er kun noget vi har talt om, ikke ligefrem planlagt endnu meget kan nå at ændre dig.. så måske kan vi følges ad

lige præcis ordet "KLAR" er også min oplevelse af hvorfor det hele gik galt.

ja det ville være så hyggeligt at have nogen at følges med herindefra når man skal igen, så har man jo glemt en del og kan hjælpes forfra Ja og tiden gåt jo hurtigt, så vi kan jo skrives nærmere ved når der er projekt startskud

Anmeld

31. marts 2011

Caroline86

Maise skriver:

lige præcis ordet "KLAR" er også min oplevelse af hvorfor det hele gik galt.

ja det ville være så hyggeligt at have nogen at følges med herindefra når man skal igen, så har man jo glemt en del og kan hjælpes forfra Ja og tiden gåt jo hurtigt, så vi kan jo skrives nærmere ved når der er projekt startskud

ja, det synes jeg da vi skal haha... Så kan vi lave vores egen lille heppe-gruppe!

Anmeld

31. marts 2011

Livsmor

Jeg fødte første gang ved AKS d. 31/5 2008, anden gang d. 21/7 2010 blev jeg sat igang(ballon udvidelse, vandet blev taget og herefter ve-drop), og fødte vaginalt. Man var under hele forløbet meget OBS på mit ar.

Var første gang overhovedt ikke noget nær en fødsel(fødte i uge 31+5 pga svær SSF/HELLP), så jeg følte mig snydt, derfor er jeg meget glad for at jeg fik oplevelsen denne gang(dog gik jeg ikke selv igang - fødte i uge 38+5 pga begyndende SSF).

God vind med nr. 2 ;O)

Karina

Anmeld

31. marts 2011

marhemor

Livsmor skriver:

Jeg fødte første gang ved AKS d. 31/5 2008, anden gang d. 21/7 2010 blev jeg sat igang(ballon udvidelse, vandet blev taget og herefter ve-drop), og fødte vaginalt. Man var under hele forløbet meget OBS på mit ar.

Var første gang overhovedt ikke noget nær en fødsel(fødte i uge 31+5 pga svær SSF/HELLP), så jeg følte mig snydt, derfor er jeg meget glad for at jeg fik oplevelsen denne gang(dog gik jeg ikke selv igang - fødte i uge 38+5 pga begyndende SSF).

God vind med nr. 2 ;O)

Karina

Dejligt at høre en solstrålehistorie

Anmeld

31. marts 2011

sarulee

Argh jeg står selv med dilemma om det skal være PKS eller måske igangsættelse med mulighed for AKS hvis det ikke forløber som det skal.

Sidst fik jeg PKS da hun lå i UK, det var i januar 2009, så der er jo gået 2 pr. Men denne gang er barnet for stort og jeg skal til skanning imorgen for at se hvor stor den er blevet. Jeg har termin 24. april, men får sansynligvis ikke lov at gå så længe. For 2 uger siden blev den skønnet til at veje 3300. Jeg foreslog selv overlægen om jeg kunne blive sat igang før og prøve at føde selv. Det ville han helst ikke svare hverken ja eller nej til, men ville hellere vente til imorgen for at se hvor stor den nu er, da de heller ikke vil have den er for stor ved almindelig fødsel, når man tidligere har fået KS. Min jordemoder stemte helt klart for PKS, og hvis jeg skulle sættes igang, så kun ballonkateter eller hvad det nu hedder. Hun synes hverken jeg skulle have taget vandet eller ha vedrop, det skulle komme af sig selv, ellers skulle det blive KS.

Er så meget i tvivl om hvad jeg skal (indenfor grænserne, vil jo ikke gå direkte imod lægens anbefaling). På den ene side vil jeg rigtig gerne føde selv, men på den anden er jeg også skide bange for at såret går op og det bliver AKS og de ikke når at fange det i tide og barnet dør (det var det jordemoderen sagde der i værste fald kunne ske....)

Nå tak hvis i læste med så langt, var godt lige at få det us egentlig, nu må vi se imorgen om jeg går rundt med en kæmpe i maven

Anmeld

31. marts 2011

Skouboe

Maise skriver:

ahhh øv, håber du kan føde normalt næste gang så.

ja jeg har også fået af vide at jeg formentlig også kan føde normalt, bækken er stort nok osv. men bliver nr. 2 stor også så vælger jeg nok pks.

PKS er en dejlig afslappende forestilling, så der er absolut ikke noget at frygte der

Men det er stadig en operation og man er stadig totalt smadret bagefter, så jeg ville til enhver tid vælge at føde vaginalt forudsat det ikke var farligt for nogen af os.

Der er nok ikke den store chance for at få lov til at føde vaginalt næste gang ovenpå 2 KS, men jeg har bestemt tænkt mig at gøre forsøget, hvis vi ender med at ville have en 3'er. Mine børn var også til den store side så jeg skal helst ikke gå for lang tid over med en 3'er (4170 i uge 39+4 og 4070 i uge 39+0)

Anmeld

1. april 2011

maria_wlt

Skouboe skriver:

PKS er en dejlig afslappende forestilling, så der er absolut ikke noget at frygte der

Men det er stadig en operation og man er stadig totalt smadret bagefter, så jeg ville til enhver tid vælge at føde vaginalt forudsat det ikke var farligt for nogen af os.

Der er nok ikke den store chance for at få lov til at føde vaginalt næste gang ovenpå 2 KS, men jeg har bestemt tænkt mig at gøre forsøget, hvis vi ender med at ville have en 3'er. Mine børn var også til den store side så jeg skal helst ikke gå for lang tid over med en 3'er (4170 i uge 39+4 og 4070 i uge 39+0)

Her i Odense får vi ikke mulighed for at få chancen for at føde selv hvis man i forvejen har 2 KS... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.