Hjælp - tilberedning af MME

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

Sofia

Pernille08 skriver:

Hej .

Jeg har hørt rigtig meget om den mme som i bruger . Derfor har Jeg et par spørgsmål . Håber det er okay .

Får i den på recept ?
Hvad koster den ?
Gylper jeres søn meget af den ?

Knus Pernille

Det er helt okay. Den koster 200 pr. bøtte - som holder i ca. 3 dage, han spiser 800-900 ml om dagen. Vi får den dog til 80 kr. pr. bøtte, da vi har fået en grøn recept hos lægen, så vi får 60 procent i rabat - vi har fået denne recept da min kæreste hele livet har haft problemer med børneeksem, og det er årsagen til at Alfred skal have profylac i det hele taget. Den grønne recept har vi fået hos vores praktiserende læge.

Der står at profylac lugter og smager anderledes end andet mme, men Alfred spiser det uden problemer. Han gylper ikke meget, en gang i mellem, men slet ikke sådan at jeg tænker det er et problem.

Knus Sofia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

kamtok

Maja84 skriver:

Det er for at baktierne bliver kogt væk, vi fik det af vide på sygehuset, at det skulle op og stå og koge, så det står og koger lidt tid, og mener vist også det står på feks NAN pakkerne

Det er helt ok at bruge vand fra elkedel - kogt vand er kogt vand, uanset om det er kogt i gryde, kedel eller el-kedel - sidstnævnte er bare nemmest.

Anmeld

12. april 2011

Sofia

kamtok skriver:

Det er helt ok at bruge vand fra elkedel - kogt vand er kogt vand, uanset om det er kogt i gryde, kedel eller el-kedel - sidstnævnte er bare nemmest.

Mange tak for din hjælp - jeg koger også i elkedlen, var bare i tvivl om, om det kogte længe nok på den måde

Anmeld

12. april 2011

mortilnoahogmelina

Sofia skriver:

Det er helt okay. Den koster 200 pr. bøtte - som holder i ca. 3 dage, han spiser 800-900 ml om dagen. Vi får den dog til 80 kr. pr. bøtte, da vi har fået en grøn recept hos lægen, så vi får 60 procent i rabat - vi har fået denne recept da min kæreste hele livet har haft problemer med børneeksem, og det er årsagen til at Alfred skal have profylac i det hele taget. Den grønne recept har vi fået hos vores praktiserende læge.

Der står at profylac lugter og smager anderledes end andet mme, men Alfred spiser det uden problemer. Han gylper ikke meget, en gang i mellem, men slet ikke sådan at jeg tænker det er et problem.

Knus Sofia

Tusinde tak for svar ,..

Jeg ahr hørt at den skulle være rigtig god mod gylpe børn , jeg har en søn som gylper som en gal , jeg har prøvede alt efterhånden , at skifte mærke , holde mange pauser give ham mindre sov , intet hjælper .
Så jeg ville prøve at snakke med min læge om det . i håb om at jeg kan få det på recept , da det jo er rigtig dyrt ..

Men tusinde tak for svar .

Anmeld

12. april 2011

Sofia

Pernille08 skriver:

Tusinde tak for svar ,..

Jeg ahr hørt at den skulle være rigtig god mod gylpe børn , jeg har en søn som gylper som en gal , jeg har prøvede alt efterhånden , at skifte mærke , holde mange pauser give ham mindre sov , intet hjælper .
Så jeg ville prøve at snakke med min læge om det . i håb om at jeg kan få det på recept , da det jo er rigtig dyrt ..

Men tusinde tak for svar .

Det var så lidt - håber du får recepten, for ellers bliver det jo små 2000 i måneden...

Anmeld

12. april 2011

mortilnoahogmelina

Sofia skriver:

Det var så lidt - håber du får recepten, for ellers bliver det jo små 2000 i måneden...

Jaaa , og det er sku for dyrt må jeg sige ..

Men ja jeg vil i hvertfald prøve ..

Anmeld

13. april 2011

Kløver

kamtok skriver:

kunne være vi så også ville begynde på det, for ja det er da meget nemmere

Anmeld

13. april 2011

kamtok

Pernille08 skriver:

Jaaa , og det er sku for dyrt må jeg sige ..

Men ja jeg vil i hvertfald prøve ..

Prøv evt. at starte med at købe en pakke/dåse på apoteket og brug den, hvis det virker, kan du jo så kontakte lægen og få en grøn recept på det, så du kan få tilskud til det. Håber sådan at det kan hjælpe din søn. 

Anmeld

13. april 2011

kamtok

Maja84 skriver:

kunne være vi så også ville begynde på det, for ja det er da meget nemmere

Det har vi altid gjort herhjemme i hvert fald, og det har aldrig givet nogen problemer overhovedet. 

Anmeld

13. april 2011

mortilnoahogmelina

kamtok skriver:

Prøv evt. at starte med at købe en pakke/dåse på apoteket og brug den, hvis det virker, kan du jo så kontakte lægen og få en grøn recept på det, så du kan få tilskud til det. Håber sådan at det kan hjælpe din søn. 

Jaaa det har jeg nemlig os allerede gjort . - og jeg synes faktisk det er blevet bedre nu ser jeg lige e næste dage an , og så tager jeg den der fra . tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.