Sofia skriver:
Hej piger.
Jeg har lige brug for et råd. Min søn får mme - det mærke der hedder profylac. Jeg er i tvivl om tilberedningen, jeg synes det er bøvlet hvis jeg hver gang han skal have en flaske, skal koge vand i elkedlen, hælde det på flasken, og derefter vente til det er kølet af til 40 grader inden jeg kan komme pulveret i og give ham maden. Han bliver utålmodig... det tager jo noget tid inden det er afkølet til 40 grader. Er det muligt at jeg koger vandet og hælder det på flaskerne, stiller det i køleskabet, og når han så skal spise, varmer jeg vandet op i mikroen til det har "spise temperatur", og så putter pulveret i??? Må man gøre det sådan - eller hvordan gør I??
På forhånd tak, knus Sofia
Ja, det er helt sikkert det nemmeste at gøre. Husk dog at du kun må lave vand til 1 døgn af gangen. Du kan også have en kande med kogt vand i køleskabet og så hælde på flasker som du skal bruge det - igen max. 24 timer af gangen.
Jeg har både haft flasker og kande i køleskabt (og har det stadig), det er 100 gange nemmere end at stå og koge vand hver gang, og det må man gerne.
Anmeld