Hjælp - tilberedning af MME

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2011

Sofia

Mileva skriver:

Ja :p var vist liige en tand for hurtig på tasterne

Var bare lige for at være sikker, tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

Worldwide

Maja84 skriver:

Du kan sagtens koge vandet og have dte i køleskabet, det skal dog koges i gryde da det skal helt op at koge og koge i ca 3-4 min, derefter kan det holde sig 1 døgn i køleskab. Vi varmer det i en flaskevarmer, men kan sagtens varmes i mickro, men pulveret skal først i, når vandet er varmt, og ikke når det er koldt

Koge i gryde? Hmm.. Første gang jeg har hørt det.. Vi fk af vide vi bare kunne koge det i elkeddel

Anmeld

30. marts 2011

Worldwide

Sofia skriver:

Var bare lige for at være sikker, tak for hjælpen

Hehe, så lidt da

Anmeld

30. marts 2011

Kløver

Mileva skriver:

Koge i gryde? Hmm.. Første gang jeg har hørt det.. Vi fk af vide vi bare kunne koge det i elkeddel

Det er for at baktierne bliver kogt væk, vi fik det af vide på sygehuset, at det skulle op og stå og koge, så det står og koger lidt tid, og mener vist også det står på feks NAN pakkerne

Anmeld

30. marts 2011

Vial

Sofia skriver:

Tak for hjælpen, kun rart at blive bekræftet af flere! Kogte du i elkeddel eller er det nødvendigt at koge i gryde så det kan koge i længere tid?

Jeg brugte kun elkedel. Jeg lavede flasker til et døgn af gangen. Lod dem køle af og satte dem på køl. Varmede op i micro og doserede pulvret og rystede  Dejlig let!

Anmeld

30. marts 2011

Worldwide

KaMa skriver:

Jeg brugte kun elkedel. Jeg lavede flasker til et døgn af gangen. Lod dem køle af og satte dem på køl. Varmede op i micro og doserede pulvret og rystede  Dejlig let!

Anmeld

12. april 2011

mortilnoahogmelina

Hej .

Jeg har hørt rigtig meget om den mme som i bruger . Derfor har Jeg et par spørgsmål . Håber det er okay .

Får i den på recept ?
Hvad koster den ?
Gylper jeres søn meget af den ?

Knus Pernille

Anmeld

12. april 2011

liwsmor

Sofia skriver:

Hej piger.

Jeg har lige brug for et råd. Min søn får mme - det mærke der hedder profylac. Jeg er i tvivl om tilberedningen, jeg synes det er bøvlet hvis jeg hver gang han skal have en flaske, skal koge vand i elkedlen, hælde det på flasken, og derefter vente til det er kølet af til 40 grader inden jeg kan komme pulveret i og give ham maden. Han bliver utålmodig... det tager jo noget tid inden det er afkølet til 40 grader. Er det muligt at jeg koger vandet og hælder det på flaskerne, stiller det i køleskabet, og når han så skal spise, varmer jeg vandet op i mikroen til det har "spise temperatur", og så putter pulveret i??? Må man gøre det sådan - eller hvordan gør I??

På forhånd tak, knus Sofia

det tror jeg godt du kan jeg .. jeg laver flasker om aften med mme i og sat dem i køleskabet og så vamede jeg dem i mikoovn, når hun skulle have dem .. det eneste sp sagde til mig var at de skulle i køleskabet ellers blev mælken dårlig

Anmeld

12. april 2011

de-wett

her koger vi også vand til et hlt døgn ad gangen. også blander efterhånden som tiden nærmer sig til hun bliver sulten

Anmeld

12. april 2011

kamtok

Sofia skriver:

Hej piger.

Jeg har lige brug for et råd. Min søn får mme - det mærke der hedder profylac. Jeg er i tvivl om tilberedningen, jeg synes det er bøvlet hvis jeg hver gang han skal have en flaske, skal koge vand i elkedlen, hælde det på flasken, og derefter vente til det er kølet af til 40 grader inden jeg kan komme pulveret i og give ham maden. Han bliver utålmodig... det tager jo noget tid inden det er afkølet til 40 grader. Er det muligt at jeg koger vandet og hælder det på flaskerne, stiller det i køleskabet, og når han så skal spise, varmer jeg vandet op i mikroen til det har "spise temperatur", og så putter pulveret i??? Må man gøre det sådan - eller hvordan gør I??

På forhånd tak, knus Sofia

Ja, det er helt sikkert det nemmeste at gøre. Husk dog at du kun må lave vand til 1 døgn  af gangen. Du kan også have en kande med kogt vand i køleskabet og så hælde på flasker som du skal bruge det - igen max. 24 timer af gangen.

Jeg har både haft flasker og kande i køleskabt (og har det stadig), det er 100 gange nemmere end at stå og koge vand hver gang, og det må man gerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.