Hjælp - tilberedning af MME

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.397 visninger
41 svar
0 synes godt om
30. marts 2011

Sofia

Hej piger.

Jeg har lige brug for et råd. Min søn får mme - det mærke der hedder profylac. Jeg er i tvivl om tilberedningen, jeg synes det er bøvlet hvis jeg hver gang han skal have en flaske, skal koge vand i elkedlen, hælde det på flasken, og derefter vente til det er kølet af til 40 grader inden jeg kan komme pulveret i og give ham maden. Han bliver utålmodig... det tager jo noget tid inden det er afkølet til 40 grader. Er det muligt at jeg koger vandet og hælder det på flaskerne, stiller det i køleskabet, og når han så skal spise, varmer jeg vandet op i mikroen til det har "spise temperatur", og så putter pulveret i??? Må man gøre det sådan - eller hvordan gør I??

På forhånd tak, knus Sofia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

Mette.

Hej piger.

Jeg har lige brug for et råd. Min søn får mme - det mærke der hedder profylac. Jeg er i tvivl om tilberedningen, jeg synes det er bøvlet hvis jeg hver gang han skal have en flaske, skal koge vand i elkedlen, hælde det på flasken, og derefter vente til det er kølet af til 40 grader inden jeg kan komme pulveret i og give ham maden. Han bliver utålmodig... det tager jo noget tid inden det er afkølet til 40 grader. Er det muligt at jeg koger vandet og hælder det på flaskerne, stiller det i køleskabet, og når han så skal spise, varmer jeg vandet op i mikroen til det har "spise temperatur", og så putter pulveret i??? Må man gøre det sådan - eller hvordan gør I??

Det må du gerne. Sådan gjorde vi også til Emilie da hun var mindre. Det vigtigste er bare at vandet er blevet kogt, så eventuelle bakterier bliver dræbt.

Vi lavede kogt vand til et helt døgn - det gør det noget nemmere for alle parter og ikke mindst for de sultne små maver.

- og du skal gøre som du beskriver, varme vandet til spisetemperatur og derefter tilsætte pulveret.

Anmeld

30. marts 2011

Maja_4000

Præcis sådan gør jeg 

Anmeld

30. marts 2011

henh01

Jeg koger vand, hælder det på flaske i køleskabet. Varmer det op i microen hver gang han skal spise og så kommer jeg pulver i Hvis han er over 4 mdr må du tage vand direkte fra den kolde hane, varme det op og komme pulveret i.

Anmeld

30. marts 2011

Kløver

Sofia skriver:

Hej piger.

Du kan sagtens koge vandet og have dte i køleskabet, det skal dog koges i gryde da det skal helt op at koge og koge i ca 3-4 min, derefter kan det holde sig 1 døgn i køleskab. Vi varmer det i en flaskevarmer, men kan sagtens varmes i mickro, men pulveret skal først i, når vandet er varmt, og ikke når det er koldt

Anmeld

30. marts 2011

Worldwide

Sofia skriver:

Hej piger.

Ja da Bare husk vandet må max stå i køleskabet i 24 timer Vi gør det samme herhjemme.. Målervand af i flasker til et døgn, det er så dejlig nemt.. Afhængning mængden i flasken skal den ha' 20sec-60sec, ulver i og vupti Profylac er det der allergi noget, right?

Anmeld

30. marts 2011

MinWilliam

Det er også sådan vi gør

Anmeld

30. marts 2011

Sofia

Mette. skriver:

Det må du gerne. Sådan gjorde vi også til Emilie da hun var mindre. Det vigtigste er bare at vandet er blevet kogt, så eventuelle bakterier bliver dræbt.

Vi lavede kogt vand til et helt døgn - det gør det noget nemmere for alle parter og ikke mindst for de sultne små maver.

- og du skal gøre som du beskriver, varme vandet til spisetemperatur og derefter tilsætte pulveret.

Fantastisk - jeg synes det bliver noget nemmere på den måde!! Mange tak for hjælpen søde Mette. Håber det går godt med flytningen og det hele.

Anmeld

30. marts 2011

Sofia

Mileva skriver:

Ja da Bare husk vandet må max stå i køleskabet i 24 timer Vi gør det samme herhjemme.. Målervand af i flasker til et døgn, det er så dejlig nemt.. Afhængning mængden i flasken skal den ha' 20sec-60sec, ulver i og vupti Profylac er det der allergi noget, right?

Super, tak for hjælpen, det er nemlig lige præcis fordi han er disponeret for allergi at vi giver profylac.. Mener du 20-60 sec i mikroovnen??

Anmeld

30. marts 2011

K&S

Sofia skriver:

Hej piger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.