Bind

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

SussieThyssen

camillakrath skriver:

Tror altså jeg køber nogen Tena-bind. Det lyder til at mange er glade for dem  Og heller bruge noget der er lidt for stort. Orker ikke at bekymre mig om hvor meget jeg bløder til den tid.

Lige et dumt spørgsmål; hvorfor bløder man egentlig så meget?

Inde i livmoderen, der hvor moderkagen har siddet fæstnet sammen med hinderne er der et stort sår, og der går jo noget tid inden det lukker helt og heler op.
Nogle er så bedre til at lukke og hele end andre.
Og det afhænger også af hvor i livmoderen såret er.
Derfor er det så godt at ligge på maven så meget som muligt i de første døgn efter fødslen, så man hjælper livmoderen til at trække sig sammen og lukke såret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Laulund87

camillakrath skriver:

Så er det altså også rart at "der er styr på tingene", eller hvad man siger!

Men så må de rådgive lidt oppe på sygehuset

Ja det kan man vist godt sige

Hellere have bind der viser sig at være for store, end det modsatte

Anmeld

29. marts 2011

camillakrath

Laulund87 skriver:

Ja det kan man vist godt sige

Hellere have bind der viser sig at være for store, end det modsatte

LIGE min holdning. Så vil man da hellere være sikker! I stedet for dumme bekymringer.

Anmeld

29. marts 2011

Laulund87

camillakrath skriver:

LIGE min holdning. Så vil man da hellere være sikker! I stedet for dumme bekymringer.

Nemlig

Anmeld

29. marts 2011

SussieThyssen

camillakrath skriver:

Tror altså jeg køber nogen Tena-bind. Det lyder til at mange er glade for dem  Og heller bruge noget der er lidt for stort. Orker ikke at bekymre mig om hvor meget jeg bløder til den tid.

Lige et dumt spørgsmål; hvorfor bløder man egentlig så meget?

PS...der findes ingen dumme spørgsmål søde

Anmeld

29. marts 2011

camillakrath

SussieThyssen skriver:

Inde i livmoderen, der hvor moderkagen har siddet fæstnet sammen med hinderne er der et stort sår, og der går jo noget tid inden det lukker helt og heler op.
Nogle er så bedre til at lukke og hele end andre.
Og det afhænger også af hvor i livmoderen såret er.
Derfor er det så godt at ligge på maven så meget som muligt i de første døgn efter fødslen, så man hjælper livmoderen til at trække sig sammen og lukke såret.

Nåhhh ... Tak for svar

Men hvorfor hjælper det at ligge på maven? Altså når livmoderen skal trække sig sammen?

Anmeld

29. marts 2011

SussieThyssen

camillakrath skriver:

Nåhhh ... Tak for svar

Men hvorfor hjælper det at ligge på maven? Altså når livmoderen skal trække sig sammen?

Fordi jo mere udspændt livmoderen er, jo mere udspændte er de små bristede blodkar. Når livmoderen så trækker sig sammen, klemmer den også de små blodkar sammen, så området indsnævres og derved stopper med at bløde.
Og så hjælper det også livmoderen til at tømme sig for blod, når man ligger på maven, samt at det hjælper på efterveerne, så de ikke varer i så lang tid eller bliver så slemme.
Og endelig hjælper det også maveskindet til at trække sig pænt sammen efter graviditeten 

Anmeld

29. marts 2011

camillakrath

SussieThyssen skriver:

Fordi jo mere udspændt livmoderen er, jo mere udspændte er de små bristede blodkar. Når livmoderen så trækker sig sammen, klemmer den også de små blodkar sammen, så området indsnævres og derved stopper med at bløde.
Og så hjælper det også livmoderen til at tømme sig for blod, når man ligger på maven, samt at det hjælper på efterveerne, så de ikke varer i så lang tid eller bliver så slemme.
Og endelig hjælper det også maveskindet til at trække sig pænt sammen efter graviditeten 

SÅ skal jeg virkelig konstant ligge på maven

Anmeld

29. marts 2011

SussieThyssen

camillakrath skriver:

SÅ skal jeg virkelig konstant ligge på maven

Hehe

Anmeld

30. marts 2011

PsychedeliC

Jeg fik nogle bleer fra hospitalet med og så når de var brugt så brugte jeg bare normale bind. Efter 4-5 dage efter jeg havde født der blødte jeg bare lige som det var normal mens

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.