Øhm... den der vægt!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.188 visninger
37 svar
0 synes godt om
28. marts 2011

Lisbeth85

Min søn er 5 måneder og 5 dage i dag. Min sundhedsplejerske var forbi i dag, og hun målte og vejede Linus som vanligt.

Jeg fik dog et chok, da hun vejede ham denne gang. D. 9. marts vejede han 8,7 kg og nu blot 19 dage senere vejer han... 9,6 kg og måler 72 cm! Det er jo fuldstændig crazy! Hun har set hvad han spiser i løbet af en dag, hvilket hun intet havde at sige til. Han er motorisk med, glad, smilende og aktiv. Så jeg skal bare klø på

Men jeg må nok indrømme, at jeg synes det er VILDT, at jeg har en søn på knap 10 kg og han er ikke engang ½ år.

Er der andre med sådanne basser? I får lige nogle billeder af min stolthed

Ps. Han vejede 3420 g ved fødslen og var 51 cm lang. Så han er vokset 21 cm på næsten 21 uger - det er jo helt vildt!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

henh01

Jep

Jeg har en på 4,5 mdr der vejer 9,2 og er 71 cm.

Han er for 14 dage siden påbegyndt grød, men før det fik han kun halvdelen af hans "behov" af MME ift hans vægt. Han var i trivsel så derfor var der ingen grund til at øge mængden, dog tog han hele tiden meget på.

Nu får han 5 flasker a 200 ml og så en portion grød. Hvormeget spiser din?

Anmeld

28. marts 2011

Mortiltodrenge

Ja, jeg har også en stor baby. Frederik bliver 10 måneder i dag. Vejede for 14 dage siden 15,2 kg og er 83cm. Så han er dejlig stor.

Anmeld

28. marts 2011

kamtok

Lisbeth85 skriver:

Min søn er 5 måneder og 5 dage i dag. Min sundhedsplejerske var forbi i dag, og hun målte og vejede Linus som vanligt.

Jeg fik dog et chok, da hun vejede ham denne gang. D. 9. marts vejede han 8,7 kg og nu blot 19 dage senere vejer han... 9,6 kg og måler 72 cm! Det er jo fuldstændig crazy! Hun har set hvad han spiser i løbet af en dag, hvilket hun intet havde at sige til. Han er motorisk med, glad, smilende og aktiv. Så jeg skal bare klø på

Men jeg må nok indrømme, at jeg synes det er VILDT, at jeg har en søn på knap 10 kg og han er ikke engang ½ år.

Er der andre med sådanne basser? I får lige nogle billeder af min stolthed

Ps. Han vejede 3420 g ved fødslen og var 51 cm lang. Så han er vokset 21 cm på næsten 21 uger - det er jo helt vildt!

Min dreng var den 22. februar 67,5 cm. og 7,5 kg. - og her præcis en måned senere var han 71 cm. og 8 kg. (det var for 1 uge siden) .. Synes også det er helt vanvittigt at det går så stærkt. 

Sikke en dejlig brumbasse du har dig 

Anmeld

28. marts 2011

Lisbeth85

henh01 skriver:

Jep

Jeg har en på 4,5 mdr der vejer 9,2 og er 71 cm.

Han er for 14 dage siden påbegyndt grød, men før det fik han kun halvdelen af hans "behov" af MME ift hans vægt. Han var i trivsel så derfor var der ingen grund til at øge mængden, dog tog han hele tiden meget på.

Nu får han 5 flasker a 200 ml og så en portion grød. Hvormeget spiser din?

Jamen morgenmaden er en portion grød (1-1½ dl) og så 60 ml MME inden han puttes. Eftermiddag er en smule grød og en flaske på 180 ml. Aftensmad er en portion kartoffel-og gulerodsmos, og så en aftenflaske på 210 ml, men der ryger aldrig helt det hele ned. Typisk 150 el. 180.

Om natten vågner han typisk en gang, men han kan nøjes med at få sutten.

Så det er jo ikke så meget? Jeg bruger MME i både grød og mos, så han kan få stillet sit mælkebehov i løbet af dagen også

Anmeld

28. marts 2011

Lisbeth85

kamtok skriver:

Min dreng var den 22. februar 67,5 cm. og 7,5 kg. - og her præcis en måned senere var han 71 cm. og 8 kg. (det var for 1 uge siden) .. Synes også det er helt vanvittigt at det går så stærkt. 

Sikke en dejlig brumbasse du har dig 

Jamen så er det ikke kun mig Var jo helt nervøs for, om det var bare en anelse normalt

Anmeld

28. marts 2011

henh01

Lisbeth85 skriver:

Jamen morgenmaden er en portion grød (1-1½ dl) og så 60 ml MME inden han puttes. Eftermiddag er en smule grød og en flaske på 180 ml. Aftensmad er en portion kartoffel-og gulerodsmos, og så en aftenflaske på 210 ml, men der ryger aldrig helt det hele ned. Typisk 150 el. 180.

Om natten vågner han typisk en gang, men han kan nøjes med at få sutten.

Så det er jo ikke så meget? Jeg bruger MME i både grød og mos, så han kan få stillet sit mælkebehov i løbet af dagen også

Men de skal jo have min. 6 måltider indtil de er i hvert fald et år??

Anmeld

28. marts 2011

henh01

henh01 skriver:

Hov misforstod dit indlæg. Han får 6 måltider

Men det virker ikke af meget nej, men jeg tror bare nogen børn har nemmere ved at få nærring end andre Hellere tyk end tynd - især når man er baby

Anmeld

28. marts 2011

Lisbeth85

henh01 skriver:

1. Morgengrød

2. Flaske efter 1½ time

3. Frugtmos

4. Flaske efter 1½ time ca

5. Mos om aftenen

6. godnatflaske

.... det kommer til at være 6 gange i løbet af døgnet. Af og til tager han også noget om natten, så han får i hvert fald sine måltider

Anmeld

28. marts 2011

Lisbeth85

henh01 skriver:

Hov misforstod dit indlæg. Han får 6 måltider

Men det virker ikke af meget nej, men jeg tror bare nogen børn har nemmere ved at få nærring end andre Hellere tyk end tynd - især når man er baby

Ja, hellere en dejlig bassemand Var så nervøs, da han var lille bitte. Tog meget lidt på i starten men ja... det er han vist kommet MEGET godt efter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.