hvor i bilen sidder jeres barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

MaliksMor

bagsædet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Snuffler25

serinasmor skriver:

på bagsædet bag pasagérsædet .. på den måde kan farmand nå hende når han kører med hende .. jeg kører ikke selv

Jo men det er det jeg mener - er det ikk også farligt, at række bagud og "nå" barnet på bagsædet, mens man sidder og kører bil?

Anmeld

28. marts 2011

TbCp

Kører jeg selv med Liva og skal vi køre langt så sidder hun som regel på forsædet. Jeg bliver for nemt distraheret og er bange for at blive helt stresset hvis hun sidder bagi og råber op, skal have hjælp til alt muligt osv....

Men for det meste sidder hun bagi... dog i mandens bil er der kun forsæder så der sidder hun der....

Anmeld

28. marts 2011

serinasmor

Jo men det er det jeg mener - er det ikk også farligt, at række bagud og "nå" barnet på bagsædet, mens man sidder og kører bil?

hvis han kører alene med hende må hun vente til far holder stille !! fordelen er så at han ikke behøver rejse sig og gå ud af bilen ellers sidder jeg jo lige ved siden af på pasagersædet eller på bagsædet alt afhængig af hvor langt vi skal og om vi regner med hun falder i søvn eller ej .. og så er det jo mig der reagerer

Anmeld

28. marts 2011

Hansen97

Bagsædet... Den mindste bag passager sædet... Den største sidder nogle gange foran når han selv er med... Er 8 og 1.38 høj...

Anmeld

28. marts 2011

Snuffler25

Loppe skriver:

Altid på bagsædet, og mine børn er 5 og 10 år.

Jeg så engang en video, og hvor man kunne se hvor galt det kunne gå med et barn på forsædet - selvom barnet var fastspændt, og man kolliderede med kun 40 km/t. 

Man har meget større chancer for at overleve et uheld, hvis man sidder på bagsædet.

Pladsen i midten på bagsædet bliver i øvrigt kaldt dødspladsen, fordi man sjældent overlever hvis man sidder der under et færdelsuheld.  

Uf dødspladsen.. der har man da i hvert fald ikk lyst til at placere nogle af sine guldklumper

Anmeld

28. marts 2011

Jibbe

Frej sidder bagved og altid kun bagved. Vores airbag foran kan ikke slåes fra og vi har isofix stole. Men må da indrømme at dengang han skreg hele vejen fra Århus til Frederikshavn så ville jeg så meget ønske at der var mulighed for at tage ham foran. Vi fik da set ALLE rastepladser og tankstationer på vejen hjem :-(

Anmeld

28. marts 2011

SussieThyssen

Snuffler25 skriver:

Hejsa

Vi er netop rykket op i en større autostol 9-18 kg til næste 1 årige Nicolaj  Og så kom jeg til at tænke på - hvor sidder jeres børn? På passager sædet (med autobag slået fra selvfølgelig) - eller på bagsædet?

Jeg spørger fordi at jeg ikke ka have barnevognen i bilen, når autostolen med Nicolaj i, sidder på bagsædet.. hidtil har vi haft baby-autostol på forsædet. Synes egentlig også det er mest hyggeligt

Der er fordele og ulemper vedr. sikkerhed, ved både passager sæde og bagsæde (sidder de foran ka man blive distraheret af dem, sidder de bagud ka man blive distraheret og fristet til at række bagud til dem..)

Hvad gør I?

på forhånd tak

Mine unger har ALTID siddet på bagsædet indtil de blev 140 cm høje, som er skillelinjen for at sidde som en voksen med selen normalt fastspændt uden selepude.
Så i mit univers hører alt under 140 cm til på bagsæddet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

28. marts 2011

Laulund87

Vi har kun en tre personers bil, så der er ligesom ikke mulighed for at sætte Maria bagi

Anmeld

28. marts 2011

slettet_7530

Snuffler25 skriver:

Hejsa

Vi er netop rykket op i en større autostol 9-18 kg til næste 1 årige Nicolaj  Og så kom jeg til at tænke på - hvor sidder jeres børn? På passager sædet (med autobag slået fra selvfølgelig) - eller på bagsædet?

Jeg spørger fordi at jeg ikke ka have barnevognen i bilen, når autostolen med Nicolaj i, sidder på bagsædet.. hidtil har vi haft baby-autostol på forsædet. Synes egentlig også det er mest hyggeligt

Der er fordele og ulemper vedr. sikkerhed, ved både passager sæde og bagsæde (sidder de foran ka man blive distraheret af dem, sidder de bagud ka man blive distraheret og fristet til at række bagud til dem..)

Hvad gør I?

på forhånd tak

bagsædet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.