hvor i bilen sidder jeres barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.036 visninger
37 svar
0 synes godt om
28. marts 2011

Snuffler25

Hejsa

Vi er netop rykket op i en større autostol 9-18 kg til næste 1 årige Nicolaj  Og så kom jeg til at tænke på - hvor sidder jeres børn? På passager sædet (med autobag slået fra selvfølgelig) - eller på bagsædet?

Jeg spørger fordi at jeg ikke ka have barnevognen i bilen, når autostolen med Nicolaj i, sidder på bagsædet.. hidtil har vi haft baby-autostol på forsædet. Synes egentlig også det er mest hyggeligt

Der er fordele og ulemper vedr. sikkerhed, ved både passager sæde og bagsæde (sidder de foran ka man blive distraheret af dem, sidder de bagud ka man blive distraheret og fristet til at række bagud til dem..)

Hvad gør I?

på forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

henh01

Altid på bagsædet. Man er mere udsat når man sidder foran.

Anmeld

28. marts 2011

serinasmor

på bagsædet bag pasagérsædet .. på den måde kan farmand nå hende når han kører med hende .. jeg kører ikke selv

Anmeld

28. marts 2011

henh01

I en kolidering er det mest sikkert for barnet at sidde bagi. Når du skriver at det er mest hyggeligt at have dem foran, så bliver jeg da en smule bekymret. Håber da du koncenterer dig om din kørsel frem for at dikke dikke med dit barn.

Anmeld

28. marts 2011

Tip!

På bagsædet

Anmeld

28. marts 2011

Vingummien

Emil sidder lidt forskelligt. Når mig og ham nogen gange køre alene, sidder han foran. Når han er med kæresten ude at køre er det foran, grundet kun 2 sæder i den bil

Anmeld

28. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Altid bag i - det er det sikreste sted

Anmeld

28. marts 2011

2721

serinasmor skriver:

på bagsædet bag pasagérsædet .. på den måde kan farmand nå hende når han kører med hende .. jeg kører ikke selv

Samme her

Anmeld

28. marts 2011

Snuffler25

henh01 skriver:

I en kolidering er det mest sikkert for barnet at sidde bagi. Når du skriver at det er mest hyggeligt at have dem foran, så bliver jeg da en smule bekymret. Håber da du koncenterer dig om din kørsel frem for at dikke dikke med dit barn.

Haha ja okay, kan godt lyde sådan..  Men nej, dikker dikker ikke med ham, men vi får da øjen kontakt indimellem og han ka se mig osv.

Jeg har også sat den nye stol bagi.. så må vi se hva vi gør med barnevogn  Syns også det virker mere sikkert at den sidder bagi.

Tak for svar

Anmeld

28. marts 2011

Ina33

Altid på bagsædet, og mine børn er 5 og 10 år.

Jeg så engang en video, og hvor man kunne se hvor galt det kunne gå med et barn på forsædet - selvom barnet var fastspændt, og man kolliderede med kun 40 km/t. 

Man har meget større chancer for at overleve et uheld, hvis man sidder på bagsædet.

Pladsen i midten på bagsædet bliver i øvrigt kaldt dødspladsen, fordi man sjældent overlever hvis man sidder der under et færdelsuheld.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.