Afstemning: Hvilke navne syntes du er sødest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2011

Kløver

Rockertand skriver:

Altså der er almindelige navne, og så er der ualmindelige navne - og så er der direkte underlige navne, hvilket jeg nok vil synes, at de fleste af de nævnte navne går ind under, jeg synes bestemt ikke, at de på nogen måde er smukke.

Er det mere vigtigt, at du synes, at navnet er "smukt", end at dit barn får et navn, som ikke skal staves 100.000 gange eller bliver drillet med eller får underlige grimasser osv. - altså jeg mener, er det ikke dit barn, du skal tænke på?

Jeg er selv udstyret med et sjældent brugt navn - og har hadet det, når det skulle staves igen og igen, når folk spurgte "hvad hedder du så rigtigt?", når klassekammeraterne fandt på endnu en "sjov" sammenhæng med navnet, og når de andres forældre stirrede underligt eller sagde "hvad HEDDER du?", når jeg sagde mit navn, så tak for jeres valg, mor og far

Som formildende omstændighed har jeg et relativt almindeligt mellemnavn, som jeg bruger i mange sammenhænge for at slippe for fornavnet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

katti24

jeg bryder mig ikke om nogen af dem, syntes de er alt for specielle/underlige, men skulle jeg vælge ville det blive Tjalfe. Tror altså pigen ville blive drillet hvis hun hed sol, sne eller vanilje. 

og kan man seriøst kalde sit barn for vanilje, for det er altså syndt.

Anmeld

31. marts 2011

Pige2009

Kirle skriver:

Fuldstændig! Har i øvrigt sendt en mail til dig

Jeg har set den - skriver et svar i aften eller imorgen, hvor JFK (måske) kommer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.