Afstemning: Hvilke navne syntes du er sødest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

Thereseh

Jeg kan med nød sige "Sol" og "Tjalfe". Hvis det er fordi du vil ha' en specielt navn, er det lige før "Tjalfe" er ved at være populært, da der er ret mange disse år der blive døbt det 

Jeg synes selv det er svært at finde navne, men tænker meget over at det ikke skal være et navn der er alt for mærkeligt, eller specielt. Skulle også gerne kunne passe til et voksent menneske, der måske en dag er leder i en virksomhed og skal indkalde til et vigtigt møde  , og der er min personlige mening at "Vanilje" og de andre muligheder, måske er mere "søde børnenavne"

"Anarka" tænker jeg "Anarki", og det er måske fedt når man er teenager, men vil man være glad for det navn som 40 årig?... Men uanset. Det er smag og behag. Uanset så er jeg sikker på at jeres guldklump får det navn som I synes allerbedst om 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Albert/Alberthe1

Vanilje og Tjalfe!!

Men meget speciele navne, dog flotte!!

Anmeld

29. marts 2011

Pigent

Anonym skriver:

Hvilke navne syntes du er sødest? Hælder mest til Sol eller Anarka til pigenavne eller Leviathan til drengenavnet.

Men kunne godt tænke mig at høre andres meninger

Har stemt Vanilje men vil stave det Vanilie eller Vanilije. 
De andre kan jeg ikke lide. (: 

Anmeld

29. marts 2011

JulieE

Jeg har , som flere andre, kan jeg se, stemt på Sol og Tjalfe Rigtig søde navne.

Personlig ville jeg aldrig vælge et navn som leviathan. Det er et bibelsk sø-uhyre....

Anmeld

29. marts 2011

JulieE

Rockertand skriver:

Altså der er almindelige navne, og så er der ualmindelige navne - og så er der direkte underlige navne, hvilket jeg nok vil synes, at de fleste af de nævnte navne går ind under, jeg synes bestemt ikke, at de på nogen måde er smukke.

Er det mere vigtigt, at du synes, at navnet er "smukt", end at dit barn får et navn, som ikke skal staves 100.000 gange eller bliver drillet med eller får underlige grimasser osv. - altså jeg mener, er det ikke dit barn, du skal tænke på?

Jeg er selv udstyret med et sjældent brugt navn - og har hadet det, når det skulle staves igen og igen, når folk spurgte "hvad hedder du så rigtigt?", når klassekammeraterne fandt på endnu en "sjov" sammenhæng med navnet, og når de andres forældre stirrede underligt eller sagde "hvad HEDDER du?", når jeg sagde mit navn, så tak for jeres valg, mor og far

Som formildende omstændighed har jeg et relativt almindeligt mellemnavn, som jeg bruger i mange sammenhænge for at slippe for fornavnet.

Godt skrevet Kunne ikke være mere enig

Anmeld

30. marts 2011

Pige2009

Kirle skriver:

Jamen Tjalfe er da også SÅ skønt et navn siger jeg HELT ubiaset HÆHÆ

Ja, Kirsten - ganske objektivt!

Anmeld

30. marts 2011

<3

Baagøe skriver:

Ja, Kirsten - ganske objektivt!

Fuldstændig! Har i øvrigt sendt en mail til dig

Anmeld

30. marts 2011

MinNoah

Har stemt Tjalfe og sol... Tjalfe synes jeg egentlig er meget sødt.. men lidt mere et hundenavn.

Jeg bryder mig ikke om nogle af de andre navne og synes de er temmelige underlige... Men ok man kan jo også hedde Sten og Bjørn :-S

Men jeg ville aldrig kalde mit barn et navn de kan risikerer at blive drillet med.

Anmeld

30. marts 2011

Miss T

Jeg har stemt blankt, da jeg ikke synes om nogle af navnene

Anmeld

30. marts 2011

Kløver

Hvilke navne syntes du er sødest? Hælder mest til Sol eller Anarka til pigenavne eller Leviathan til drengenavnet.

Men kunne godt tænke mig at høre andres meninger

Har stemt drengenavnet tjalfe, da jeg synes det er sødt, men må indrømme at jeg ikke synes så godt om resten af navnene Synes så heller ikke om navne som er noget, en ting eller lignende, feks sol, som jo er solen på himlen, eller vanilje/vanilla som er et krydderi, synes derfor heller ikke om navnene sten, bjørn, paprika, men vi er jo så forskellige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.