Sidste JDM besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

AnneBJ

piadas skriver:

Æj, Anne - jeg havde håbet, der var gang i noget, nu du ikke havde været online siden midnat!

Men altså - jeg havde nu også en mistanke, om at du bare sov længe! Det har vi jo fået bekræftet herinde flere gange og sidste gang i nat! Fuuuuck, jeg håber, du får sådan én som min Ida, hvis ikke du skal gå helt i smadder pga. manglende søvn med det søvnbehov, du har! Hun sov fra kl. 21.45 i aftes og vækkede mig først kl. 6 imorges! Dejligt!

Men kan du så se, at få den baby ud - det var jo idag, du skulle føde!!!

Du har jo kun idag, imorgen eller i overmorgen - hvis ikke du føder en af de dage, bliver vi jo nødt til at henvise dig til 2. kvartal fremover, hvis du vil have kontakt med nogen herinde, og det kan vi jo ikke have, vel!

FØD SÅ!

Jeg tror nu bare de ti timer var tiltrængt, den sidste uge har jeg max sovet 3 timer i døgnet - ja, døgnet, ikke bare pr. nat! Det har holdt lidt hårdt, og jeg har været/er verdens største tudemarie, pga. manglende søvn, utålmodighed og kan slet ikke tage stilling til det igangsættelse imorgen!

IH en dejlig Ida altså - det må jeg lære min søn også; hvor svært kan det være? 

Høhø, nu er det jo mig der laver fødselsliste så jeg smider mig da bare på selvom jeg rammer 2. kvartal Der er jo også nogle født i sidste kvartal på vores liste, fordi terminen lå i dette kvartal. Har valgt at det bestemmer folk selv, udviklingsmæssigt kan børnene jo være vidt forskellige selvom de nærmest er født samtidig... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

piadas

AnneBJ skriver:

Jeg tror nu bare de ti timer var tiltrængt, den sidste uge har jeg max sovet 3 timer i døgnet - ja, døgnet, ikke bare pr. nat! Det har holdt lidt hårdt, og jeg har været/er verdens største tudemarie, pga. manglende søvn, utålmodighed og kan slet ikke tage stilling til det igangsættelse imorgen!

IH en dejlig Ida altså - det må jeg lære min søn også; hvor svært kan det være? 

Høhø, nu er det jo mig der laver fødselsliste så jeg smider mig da bare på selvom jeg rammer 2. kvartal Der er jo også nogle født i sidste kvartal på vores liste, fordi terminen lå i dette kvartal. Har valgt at det bestemmer folk selv, udviklingsmæssigt kan børnene jo være vidt forskellige selvom de nærmest er født samtidig... 

Hæhæ, det var nu også bare gas! Vi kan da slet ikke undvære dig herinde - hvem skal så opdatere fødselslisten osv? Nej, få du nu den unge ud i stedet!

Æv, jeg troede du sov halvdelen af døgnet, men jeg kan godt huske de sidste uger op til fødslen - det var heller ikke meget søvn, jeg fik!

Du har totalt ret i det med udviklingen kan være vidt forskellig. Jeg tror, det har meget at gøre med hvornår barnet er født ift. terminen. Min jdm.veninde trøstede mig også med, da jeg gik over tid, at jo længere tid barnet var i maven, jo lettere havde barnet til alting senere. Det viser undersøgelserne i hvert fald, men derfor vil der jo altid være undtagelser (hvilket vores børn selvfølgelig ikke er).

Jeg var til sådan et "børn i bevægelse"-kursus i fredags, som man har i Vesthimmerlands Kommune. Vi fik teknikker til at få barnet til at ligge på maven og andre gode tips samt viden om hvor vigtigt, det er, at barnet ligger på maven, kravler osv. ift. senere indlæringsevner i folkeskolen osv. Hmmm, hvor mange gange må man skrive osv. i en sætning?! Vi var vel 9-10 babyer + forældre. Alle babyer var født indenfor en uges tid, og der var stor forskel på både størrelserne på babyerne, men også hvor dygtige, de var til at holde hovedet, og de andre ting vi skulle forsøge med dem.

Nå, nu er jeg i gang med at skrive en "kort" kommentar igen, men det jeg ville sige med ovennævnte var, at trods alt kan du trøste dig med, at du højst sandsynligt får en nem og klog dreng, nu når han bliver derinde så længe!

Anmeld

29. marts 2011

AnneBJ

piadas skriver:

Min jdm.veninde trøstede mig også med, da jeg gik over tid, at jo længere tid barnet var i maven, jo lettere havde barnet til alting senere. 

Og det taler jo så for ikke at tage imod igangsættelsen... Er i syv sind!

Det lyder som et dejligt møde, det med kravle/krybe udviklingen har jeg hørt om, i kraft af min (igangværende) pædagoguddannelse. Ned på maven med dem så meget som muligt - men fedt at få nogle gode teknikker til det!!

Den lille Ida bliver da totalt klog og fremmelig, sammen med Multebærs Karlo hva'? 

Anmeld

29. marts 2011

piadas

AnneBJ skriver:

Og det taler jo så for ikke at tage imod igangsættelsen... Er i syv sind!

Det lyder som et dejligt møde, det med kravle/krybe udviklingen har jeg hørt om, i kraft af min (igangværende) pædagoguddannelse. Ned på maven med dem så meget som muligt - men fedt at få nogle gode teknikker til det!!

Den lille Ida bliver da totalt klog og fremmelig, sammen med Multebærs Karlo hva'? 

Hæhæ, ja de kan da ikke blive andet...men din lille bebs har da vist også snart tilranet sig nok hjerneceller derinde, så nu må han altså godt komme ud!

Anmeld

29. marts 2011

CA

piadas skriver:

Hæhæ, det var nu også bare gas! Vi kan da slet ikke undvære dig herinde - hvem skal så opdatere fødselslisten osv? Nej, få du nu den unge ud i stedet!

Æv, jeg troede du sov halvdelen af døgnet, men jeg kan godt huske de sidste uger op til fødslen - det var heller ikke meget søvn, jeg fik!

Du har totalt ret i det med udviklingen kan være vidt forskellig. Jeg tror, det har meget at gøre med hvornår barnet er født ift. terminen. Min jdm.veninde trøstede mig også med, da jeg gik over tid, at jo længere tid barnet var i maven, jo lettere havde barnet til alting senere. Det viser undersøgelserne i hvert fald, men derfor vil der jo altid være undtagelser (hvilket vores børn selvfølgelig ikke er).

Jeg var til sådan et "børn i bevægelse"-kursus i fredags, som man har i Vesthimmerlands Kommune. Vi fik teknikker til at få barnet til at ligge på maven og andre gode tips samt viden om hvor vigtigt, det er, at barnet ligger på maven, kravler osv. ift. senere indlæringsevner i folkeskolen osv. Hmmm, hvor mange gange må man skrive osv. i en sætning?! Vi var vel 9-10 babyer + forældre. Alle babyer var født indenfor en uges tid, og der var stor forskel på både størrelserne på babyerne, men også hvor dygtige, de var til at holde hovedet, og de andre ting vi skulle forsøge med dem.

Nå, nu er jeg i gang med at skrive en "kort" kommentar igen, men det jeg ville sige med ovennævnte var, at trods alt kan du trøste dig med, at du højst sandsynligt får en nem og klog dreng, nu når han bliver derinde så længe!

Ej, hvorfor er der ikke sådan noget i Bjerringbro

Anmeld

30. marts 2011

piadas

Carina87 skriver:

Ej, hvorfor er der ikke sådan noget i Bjerringbro

Jamen igen - vi laver da bare snart det der slabberas-møde igen, så kan jeg vise dig det! Det er nemt og giver meget mening...mange har tendens til bare at lægge barnet direkte ned på maven, men det virker ikke altid så godt. Jeg synes i hvert fald den nye metode er meget bedre.

I stedet er det en god ide, at lægge baby på ryggen og hjælpe baby til at at komme om på siden ved at skubbe/løfte omkring hoften/numsen. Når baby er kommet om på siden skal h*n lige have armen med, så bare tag jer god tid. Armen vimser automatisk lidt rundt i luften, fordi baby lige skal have balancen.

Når så armen er "kommet med" skubber man lige så stille baby om på maven, mens man trækker lidt i benene, så baby ryger lidt bagud. På den måde kommer baby om på maven og får armene under sig i den rigtige stilling, så de giver god støtte.

Ida kan løfte hovedet rigtig flot, når jeg gør det på den måde, og hun bliver ikke sur, fordi hun ikke har mistet jordforbindelsen på noget tidspunkt.

Hende, der underviste os, sagde, at man kan bruge teknikken fra dag 1, fordi mange har tendens til ikke at få det gjort og pludselig når baby er 4 måneder tænker de, at nu skal h*n også til at ligge på maven. Mange (inkl. mig selv) ligger barnet direkte på maven, og så bliver h*n sur samtidig med, at armene bare ligger ud til siden uden at give støtte.

Det er da et forsøg værd at prøve, hvis du altså forstår min beskrivelse!

Anmeld

30. marts 2011

PeruBaby

Jamen igen - vi laver da bare snart det der slabberas-møde igen, så kan jeg vise dig det! Det er nemt og giver meget mening...mange har tendens til bare at lægge barnet direkte ned på maven, men det virker ikke altid så godt. Jeg synes i hvert fald den nye metode er meget bedre.

I stedet er det en god ide, at lægge baby på ryggen og hjælpe baby til at at komme om på siden ved at skubbe/løfte omkring hoften/numsen. Når baby er kommet om på siden skal h*n lige have armen med, så bare tag jer god tid. Armen vimser automatisk lidt rundt i luften, fordi baby lige skal have balancen.

Når så armen er "kommet med" skubber man lige så stille baby om på maven, mens man trækker lidt i benene, så baby ryger lidt bagud. På den måde kommer baby om på maven og får armene under sig i den rigtige stilling, så de giver god støtte.

Ida kan løfte hovedet rigtig flot, når jeg gør det på den måde, og hun bliver ikke sur, fordi hun ikke har mistet jordforbindelsen på noget tidspunkt.

Hende, der underviste os, sagde, at man kan bruge teknikken fra dag 1, fordi mange har tendens til ikke at få det gjort og pludselig når baby er 4 måneder tænker de, at nu skal h*n også til at ligge på maven. Mange (inkl. mig selv) ligger barnet direkte på maven, og så bliver h*n sur samtidig med, at armene bare ligger ud til siden uden at give støtte.

Det er da et forsøg værd at prøve, hvis du altså forstår min beskrivelse!

Det lyder som en rigtig god tektik! Den må helt sikkert afprøves i dag! Hvis du har tid og overskud ville et lille videoklip af Idas færdigheder være guld værd... selvom jeg tror at jeg fangede princippet.

Her vil Sofia stadig helst ikke ligge på maven, så vi øver kun i nogle minutter om dagen, hvor hun er på puslepuden, som er rimelig hård, så hun kan støtte sig bedre. Hun kan sagtens løfte hovedet og holde det fint, når hun halvligger op af vores maver, men er ikke vild med at ligge helt ned, og bliver hurtigt sur, skriger og gylper.... Men er det rigtigt forstået at armene skal ind under deres bryst, så de kan stemme sig op? For så kan jeg godt forstå at hun har haft svært ved det, når jeg har lagt hende på maven med hænderne udenfor kroppen i skulderhøjde

Kan ikke lade være med at synes at det er min skyld at Sofia ikke så godt kan lide at ligge på maven og løfte sit hoved endnu. Tror desværre hun blev 4 uger inden vi begyndte at lægge hende på maven, og dér var vi ikke engang særlig konsekvente, for hun kunne jo ikke så godt lide det, så jeg har nok insisteret nok... synes bare at det er så synd når hun ligger og anstrenger sig så meget at hun skriger og kommer til at gylpe/kaste op

Anmeld

30. marts 2011

piadas

PeruBaby skriver:

Det lyder som en rigtig god tektik! Den må helt sikkert afprøves i dag! Hvis du har tid og overskud ville et lille videoklip af Idas færdigheder være guld værd... selvom jeg tror at jeg fangede princippet.

Her vil Sofia stadig helst ikke ligge på maven, så vi øver kun i nogle minutter om dagen, hvor hun er på puslepuden, som er rimelig hård, så hun kan støtte sig bedre. Hun kan sagtens løfte hovedet og holde det fint, når hun halvligger op af vores maver, men er ikke vild med at ligge helt ned, og bliver hurtigt sur, skriger og gylper.... Men er det rigtigt forstået at armene skal ind under deres bryst, så de kan stemme sig op? For så kan jeg godt forstå at hun har haft svært ved det, når jeg har lagt hende på maven med hænderne udenfor kroppen i skulderhøjde

Kan ikke lade være med at synes at det er min skyld at Sofia ikke så godt kan lide at ligge på maven og løfte sit hoved endnu. Tror desværre hun blev 4 uger inden vi begyndte at lægge hende på maven, og dér var vi ikke engang særlig konsekvente, for hun kunne jo ikke så godt lide det, så jeg har nok insisteret nok... synes bare at det er så synd når hun ligger og anstrenger sig så meget at hun skriger og kommer til at gylpe/kaste op

Det allerbedste er nok et liggeunderlag, så man kan være nede på gulvet sammen med hende. Det var det sådan nogle tynde madrasser, som kunne minde lidt om liggeunderlag, vi brugte derovre, så jeg skal have fundet vores frem - jeg kunne nemlig ikke lige finde det, da jeg ledte efter det! Hmmm, rodehoved!

Liggeunderlaget har en tilpas hårdhed, så baby kan stemme imod og bedre løfte hovedet. Jeg har brugt teknikken på vores sofa, som er lige, men den er for blød til, at hun rigtig kan få hovedet op.

Det er korrekt, at armene skal ind under brystkassen, så hun kan stemme imod med dem, for hun kan ikke selv finde ud af, at få armene derind endnu, så vi bliver nødt til at hjælpe dem lidt på vej! Men de kommer helt automatisk derind, hvis man bruger teknikken.

Jeg synes også, det er rigtig svært at ramme et tidspunkt, hvor hun gider ligge på maven. Hvis hun lige har spist, ligger jeg hende ikke på maven, for hvem har lyst til det med fyldt mave?!

Men jeg skal også passe på med at vente for længe efter amningen, for så ender det med, at hun vil spise igen, før jeg når at få hende lagt ned på maven, og så ender det i skrig og skrål! Så det er lige med at ramme rigtigt.

Da vi var på det kursus i fredags, lånte SP'en Ida til at vise, hvordan man skal gøre, og jeg tror, hun lå et kvarters tid på maven uden at brokke sig, så der var tidspunktet bare helt rigtig! Måske har det også noget at gøre med underlaget, at det ikke var for blødt, så hun kunne støtte sig selv godt?!

Hun sagde også, at det var lige præcis den fejl mange lavede, som du gør, med at man lægger dem direkte ned på maven uden at få armene ind under maven, så bare rolig - du er ikke den eneste!

Selv om vi har været på det kursus er jeg heller ikke ret god til at få hende lagt på maven, men jeg forsøger at øve et par gange om dagen...

Jeg skrev lidt med en af min datters veninders mor, som fik en datter sidste år. Hun har været på det samme kursus som mig, og hun kunne virkelig se forskel på nr. 3 ift. de to store, hvor hun ikke havde lært teknikkerne. Hendes datter fra sidste år kravlede, da hun var 7 mdr., mens de to store var 9-10 mdr. Derudover er hun generelt bedre med motorisk, end de var.

En anden ting SP'en fortalte var, at det er vigtigt, de ligger med bare tæer, for de mærker meget med deres tæer, og alt det de mærker, sender signaler videre op til hjernen, som er med til at udvikle deres motorik. Selvfølgelig skal de ikke fryse, men hvis lokalet er varmt, kan de jo sagtens ligge med bare tæer.

Derudover er det bedst at bruge faste hænder, når man aer osv. hvis du forstår, hvad jeg mener! Jeg ved ikke lige, hvordan jeg skal forklare det, men babyer bryder sig ikke om, at blive aet lige så stille - de kan jo f.eks. ikke finde ud af at grine og "komme" af med det på den måde, som vi kan, så tag f.eks. fast om tæerne og lad Sofia stemme imod dem.

Jeg kan ikke lige huske hvad mere, vi fik at vide, men jeg skal nok lige skrive det, hvis jeg kommer i tanke om det!

Anmeld

30. marts 2011

piadas

Hov, jeg glemte lige! Jeg skal nok lige se, om jeg kan optaget Ida, når jeg får fundet liggeunderlaget!

Anmeld

30. marts 2011

CA

Anneeeee! Synes det er så synd for dig! Medmindre du har født inden for den sidste time du ikke har været online?

Hvordan gik det i dag? Endte du med at tage i mod igngsættelsen?

KOm så uuuuuud! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.