Så nåede jeg 41+1 og sidste JDM besøg. Jeg vidste i forvejen at jeg skulle have lavet en GU - forhåbentlig for at få løsnet hinder. For noget tid siden forhørte jeg mig om igangsættelsesproceduren på mit fødested og det var stadig 42+0.
Jeg var begyndt at tro der måske var gang i noget, da jeg faktisk et par veer i morges, ved ikke hovr lange de var, de gjorde ikke vildt ondt og der var en halv time eller mere imellem. Men altså - jeg troede virkelig, at nu gik der måske noget igang...
Blodtrykket var fint - jeg synes nok det er lidt højt (148/98) men JDM sagde det var helt okay (det plejer at være lidt højt hos hende) så jeg tager hendes ord for gode varer. Baby blev skønnet til 3500-3600, og S/F målet 37 cm. Intet i urinen og ingen ødemer. Så til GU
For det første gjorde det herrenas, det havde jeg håbet det ikke ville, men det er fordi jeg har en bagudvendt livmoderhals. Så det plejer altid at gøre ondt, uanset hvor meget jeg slapper af, men jeg håbede jo ligesom at den var væk...
Det var den så overhovedet ikke! På nogen måde
Der er helt lukket, og den er et par cm lang. Øv!! "heldigvis" er igangsættelsesproceduren dog ændret, så på onsdag skal jeg have kørt en CTG og bliver tilbudt igangsættelse... JDM ville dog ikke anbefale at jeg tog imod tilbuddet, så lukket som der var i dag.
Fredag bliver jeg så tilbudt CTG (og igangsættelse igen - forudsat jeg ikke bliver sat i gang onsdag altså 
Sådan kører det hver anden dag, indtil jeg føder. Det synes jeg dels er rigtig betryggende for babys velbefindende, men også rart for min psyke. Jeg havde frygtet at min næste milepæl ville være søndag, 42+0. Nu er der lige pludselig kun 2 dage til der "sker noget" igen.
Jeg synes det er svært at vide om/hvornår jeg skal sige ja tak til igangsættelse, men vi har talt om herhjemme, at såfremt alt er helt ok, siger jeg nej onsdag og ja fredag.. Onsdag er ligesom "for hurtigt at give op" men søndag er også bare laaangt ude i fremtiden, når man ikke laver andet end at sidde, gå ture og sove... Jeg tror jeg vil få svært ved psykisk at overskue weekenden, hvis ikke der sker noget/er optræk til noget. Er det helt fjollede tanker?
Anmeld