Andre der tager billeder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2011

mcfatty

Brams skriver:

Velkommen til

Jeg elsker at tage billeder, men har desværre hverken udstyret eller evnerne til at gøre det på højt plan. I år er det indtil videre blevet til lige knap 900 billeder - fortrinsvis at vores pragtfulde datter

Det er da også en slat, må man sige - tror også helt sikkert at min billede tæller vil stige noget kun, når vores barn kommer til verden!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

Kamulla

mcfatty skriver:

Det kan jeg godt forstå at du gør! - jeg har selv invisteret i de her Cactus Trigger, som gør det muligt at jeg trådløst kan affyre min flash, det er super smart og helt vildt spændende, og glæder mig til at prøve det af in real life på en model med masser af tålmodighed.

uha.. sådan en skal jeg også have.. og ja skal fotografere til en konfirmation her sidst i April.. så et FLASH må jeg bare eje dertil.. det kommer løbende  

Anmeld

27. marts 2011

mcfatty

Dinna88 skriver:

Uh, jeg elsker at fotografere! 

Jeg bruger et Nikon D3000, et dejligt kamera, der nemt kan bruges af begyndere. Jeg har ikke fotograferet forfærdeligt lang tid, men jeg har gjort det meget i den tid - når jeg skriver at jeg ikke har gjort det i ret lang tid, mener jeg den tid jeg har haft mit eget spejlrefleks - før det lånte jeg andres, og formåede at tage gode billeder med et alm. P&S kamera.

Jeg bruger ikke photoshop mere, da min computer ikke kan køre det (jeg har en lille en, derfor) så jeg bruger faktisk bare Paint.Net! Det fungerer helt fint for mig - jeg foretrækker nemlig naturlige billeder, så jeg redigerer primært kun i kontrakt, lys og farve.

Hm. Hvad mere. Jeg har altid gjort det for min egen fornøjelses skyld, men er på det seneste begyndt at fotografere for andre - her i April skal jeg fotografere til et bryllup, og jeg har været til en barnedåb, ellers har det primært bare været af børn og familier!

Har du taget fotografuddannelsen? 

Det lyder spændende! Alle er jo startede et sted! - jeg startede også med en P&S kamera, og fik hurtig smag for fotograferingeren, så fik jeg fat på en Sony Ericsson w810i, og knipsede løs med det, fik nogle rigtig lækker skud, selvfølgelig er det slet ikke optimalt, så jeg skiftede hurtig over til spejlreflekskamera, og har slet ikke fortrudt det nu her

Jeg har ikke en uddannelse indenfor det område, men har tit overvejet det, og så skulle det være indenfor model, potræt etc. eller reklame område, det synes jeg er super spændende. 

Anmeld

27. marts 2011

mcfatty

Sallisørøver skriver:

uha.. sådan en skal jeg også have.. og ja skal fotografere til en konfirmation her sidst i April.. så et FLASH må jeg bare eje dertil.. det kommer løbende  

Det er sk*** smart! Og kan bruges helt vildt kreativt! En flash er simpelhen et must have, når man er steder med evt. dårlig belysning.

Hvis jeg må komme med én af de mest inspirerende fotografer i verden, han styrer virkelig trådløs flash fotografering til fingerspidserne, og er helt vildt dygtig - jeg bruger ham altid hvis jeg skal dække et bryllup, konfirmation eller barnedåb.

Synes helt klart at han er et kig værd:

http://hofferphotography.com/blog/ 

Anmeld

27. marts 2011

Kamulla

mcfatty skriver:

Det er sk*** smart! Og kan bruges helt vildt kreativt! En flash er simpelhen et must have, når man er steder med evt. dårlig belysning.

Hvis jeg må komme med én af de mest inspirerende fotografer i verden, han styrer virkelig trådløs flash fotografering til fingerspidserne, og er helt vildt dygtig - jeg bruger ham altid hvis jeg skal dække et bryllup, konfirmation eller barnedåb.

Synes helt klart at han er et kig værd:

http://hofferphotography.com/blog/ 

kæft hvor er han dygtig.. tak for det.. inspiration er altid lækkert!!! 

nu skal jeg lige lære at styre en Flash... håber på at kunne "købe" noget udstyr da jeg kender en del proff fotografer.. kender dog ingen som tager af børn... desværre... skal helt klart ud i skove, ved søer osv her snart når vejret egner sig.. så må jeg samle nogle modeller til øvelse også

Anmeld

27. marts 2011

Dinna88

Det lyder spændende! Alle er jo startede et sted! - jeg startede også med en P&S kamera, og fik hurtig smag for fotograferingeren, så fik jeg fat på en Sony Ericsson w810i, og knipsede løs med det, fik nogle rigtig lækker skud, selvfølgelig er det slet ikke optimalt, så jeg skiftede hurtig over til spejlreflekskamera, og har slet ikke fortrudt det nu her

Jeg har ikke en uddannelse indenfor det område, men har tit overvejet det, og så skulle det være indenfor model, potræt etc. eller reklame område, det synes jeg er super spændende. 

Haha, ja, nemlig. Og jeg vil faktisk selv mene, at de billeder med det kamera er helt fine. For mig handler det lige så meget om at kunne opstille det godt, tage hensyn til lys, lige horisont osv. Så kan man faktisk komme langt med et P&S Men, det er nu betydeligt nemmere med et spejlrefleks! Hehe. 
Uh, lyder spændende. Jeg har overvejet det, men jeg ved allerede nu at chancen for at jeg kommer ind er minimal - så jeg tænker lidt at jeg arbejder mig op, og om ikke andet, så får jeg da evnerne ud af det - måske kan jeg leve af det..... En dag  Haha. Drømme må man jo gerne have!
Jeg er forresten HELT vild med det billede i skoven, du har taget - redigeringen er jo HELT i top!

Du får lige et lille udkast af mine billeder med. Jeg har valgt kun at tage dem med min niece, af personer, da jeg ikke lige magter at informere andre om, at jeg uploader billeder af dem/deres børn igen (Jeg beklager at det blev lidt mange! Jeg kunne ikke bestemme mig. Desværre er det kun lige de første jeg kunne finde, dvs. ikke nødvendigvis de bedste!

det sidste er taget med et P&S! Med Makro effekten.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

27. marts 2011

karina1980

mcfatty skriver:

Hej alle,

Nu kan jeg jo ligeså godt begynde at debatere, nu hvor jeg har oprettet mig som bruger!

Nuvel, jeg kom sådan til at tænke på, om der mon var andre der har den samme passion (må der næsten være ) som mig, nemlig at tage billeder. Og hvor længe har I taget billeder? Hvor meget går I op i det?

Bruger I tid på efterbehandlingen? Hvad bruger I af udstyr? Er I Canon- eller Nikon-kvinder(mænd) og bruger I spejlreflekskamera?

Med denne tråd, håbede jeg selvfølgelig på at man kunne få samlet nogle af fotograferne herinde eller nogle med samme interesse som mig.

Jeg har taget billeder på et højt plan i godt 4-5 år. og elsker det! Elsker at fordybe mig i det, og elsker at fange det helt rigtige moment, elsker at udfolde mig kreativt, og prøve nye ting af!

Jeg håber at høre fra jer.

/Torben

jamen jeg startede i maj sidste år med at ønske mig et spejlrefleks, fordi jeg var så dødtræt af ikke at kunne indstille lukkehastigheden på det lille compakt jeg havde,

så jeg fik i føs´dags gave et sony a230 med et 18-55 objektiv og et 70-300 objektiv, som jeg går og leger lidt med.

i Julegave fik jeg så et stativ, så det skal jeg lige til at lære at huske at bruge 

det bliver ikke helt til det jeg gerne vil, meen jeg har det næsten altid med.

jeg ville rigtig gerne lære at tage gode billedere med det jeg har nu, meen synes bare ikke altid lige jeg kan få det til det jeg helt vil, men det kommer nok, nu hvor der er lidt mere tid til det

det samme gør det med at redigere i dem nok også, har ikke fået brugt så meget tid på det hellere, men her er da lidt af det jeg har taget mig sammen til

Anmeld

27. marts 2011

Noahmor

Til TS.

Du siger bare til, hvis du mangler en baby at fotografere til din egen kommer. 

Anmeld

27. marts 2011

Brams

mcfatty skriver:

Det er da også en slat, må man sige - tror også helt sikkert at min billede tæller vil stige noget kun, når vores barn kommer til verden!

Uha ja det kan du godt regne med. Det bliver til en hel del når vidunderet kommer til verden

Anmeld

1. juni 2011

Dictes mor

Jeg tager billeder, det er en af mine helt store interesser og hobbyer. Jeg elsker mit kamera, det er et Nikon D90, og hvis jeg kunne brugte jeg gerne mine penge på tilbehør. Her er lidt af mine billeder. Jeg har også taget mange familiebilleder mv. men den vil jeg ikke ligge ud til offentlig skue uden at have fået lov.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.