Andre der tager billeder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2011

eElak

Hej og velkommen til! 

I mine unge dage var min ambition at blive fotograf... Men skæbnen ville det anderledes, og jeg fulgte ikke den drøm, men andre i stedet... 

Jeg har dog en intention om at "lege amatørfotograf" når jeg engang har midlerne til et ordentligt kamera... Men det kan desværre godt tage tid, før pengene er der til sådan et.. 

Jeg kunne vildt godt tænke mig at lære mere om fotografering, og grafikbehandlingen af det... for det eneste jeg laver nu, er det "sjov" jeg kan med de billeder jeg har... med tjenester som findes på nettet... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

Svenne

Du er dygtig!

Jeg elsker også at tage billeder - det er dog ikke på noget højt plan. Jeg bruger spejlrefleks - Canon EOS 550D.

Anmeld

26. marts 2011

Svenne

Du er dygtig!

Jeg elsker også at tage billeder - det er dog ikke på noget højt plan. Jeg bruger spejlrefleks - Canon EOS 550D.

Anmeld

26. marts 2011

mcfatty

Louisiana28 skriver:

Det er hele processen i mørkekammeret jeg er vild med. Det giver mig en indre ro, at stå dér  Men ville helt klart gerne ha et digital, så jeg med det samme kan se billedet!

En fotoklub lyder fedt, men jeg bor desværre laaaaaaangt fra Nyborg  Kunne ellers være fedt! Savner lidt at snakke med andre med samme passion

Jeg kan sagtens forstå dig! Det er en rigtig sjov og fed process, og dengang krævede det også rigtig meget af fotografen. Nu til dags (det lyder så gammeldags) kan blot tage et billede, og så bare redigere det på din computer

Åh, for pokker - du er nu altid velkommen til at skrive til mig. Jeg elsker også at snakke og dele min passion for denne interesse . Og hvem ved? Der kommer helt sikkert nogle events, hvor vi tager steder hen og tager billeder, du kan altid finde os inde på Facebook ( http://www.facebook.com/group.php?gid=287921206148).

Anmeld

26. marts 2011

mcfatty

KaLee skriver:

Hej og velkommen til! 

I mine unge dage var min ambition at blive fotograf... Men skæbnen ville det anderledes, og jeg fulgte ikke den drøm, men andre i stedet... 

Jeg har dog en intention om at "lege amatørfotograf" når jeg engang har midlerne til et ordentligt kamera... Men det kan desværre godt tage tid, før pengene er der til sådan et.. 

Jeg kunne vildt godt tænke mig at lære mere om fotografering, og grafikbehandlingen af det... for det eneste jeg laver nu, er det "sjov" jeg kan med de billeder jeg har... med tjenester som findes på nettet... 

Du er meget velkomen til at skrive og sprøge her, så skal jeg nok dele ud af mine erfaringer. Fyr løs!

Anmeld

26. marts 2011

mcfatty

Svenne skriver:

Du er dygtig!

Mange tak skal du have!  dejligt når andre kan lide ens værker!

Så har du storebroren til det som jeg bruger. Jeg har selv 500D, hvilket objektiver har du der til?

Anmeld

26. marts 2011

Ranarupta

mcfatty skriver:

Hej alle,

Nu kan jeg jo ligeså godt begynde at debatere, nu hvor jeg har oprettet mig som bruger!

Nuvel, jeg kom sådan til at tænke på, om der mon var andre der har den samme passion (må der næsten være ) som mig, nemlig at tage billeder. Og hvor længe har I taget billeder? Hvor meget går I op i det?

Bruger I tid på efterbehandlingen? Hvad bruger I af udstyr? Er I Canon- eller Nikon-kvinder(mænd) og bruger I spejlreflekskamera?

Med denne tråd, håbede jeg selvfølgelig på at man kunne få samlet nogle af fotograferne herinde eller nogle med samme interesse som mig.

Jeg har taget billeder på et højt plan i godt 4-5 år. og elsker det! Elsker at fordybe mig i det, og elsker at fange det helt rigtige moment, elsker at udfolde mig kreativt, og prøve nye ting af!

Jeg håber at høre fra jer.

/Torben

Hej Torben og velkommen til

Jeg tager desværre kun billeder af barn, mand og hund på det der helt umulige amatør-plan   men vil gerne høre, om du kan anbefale et godt begynder program til efterbehandling? 
Vi har et Canon Eos 450D, som egentlig er et lækkert apparat, men som desværre ikke kommer helt til sin ret med mine billeder...

Anmeld

26. marts 2011

Sara_S

Trine89 skriver:

Her er der lidt af dem

GUD!

Din/jeres kat ligner min kat Mia på en prik... det er skræmmende!!! 

Anmeld

26. marts 2011

Kamulla

jamen hallehøj... 

jeg tager lidt i fritiden.. bruger et canon 550D med et Sigma glas objektiv 14-200mm.. d. 20 April får jeg min Canon Speedlite 430 EX II 

uff det blev til mange

TS.. flotte billeder du tager 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. marts 2011

mcfatty

Ranarupta skriver:

Hej Torben og velkommen til

Jeg tager desværre kun billeder af barn, mand og hund på det der helt umulige amatør-plan   men vil gerne høre, om du kan anbefale et godt begynder program til efterbehandling? 
Vi har et Canon Eos 450D, som egentlig er et lækkert apparat, men som desværre ikke kommer helt til sin ret med mine billeder...

Det kommer helt an på hvilken prisklasse du vil ligge i? Der er jo altid det helt store flagskib fra Adobe, nemlig Photoshop eller Lightroom, men det kræver noget kun erfaring. Ellers er det også Photoshop Elements, som er noget mere simpel og så er det billigere og nemmere at finde ud af.

Ellers er der også det gratis alternative, nemlig Gimp, det er gratis og kan næsten det samme som de fornævnte. Synes du skal give det chance.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.