mcfatty skriver:
Hej alle,
Nu kan jeg jo ligeså godt begynde at debatere, nu hvor jeg har oprettet mig som bruger! 
Nuvel, jeg kom sådan til at tænke på, om der mon var andre der har den samme passion (må der næsten være
) som mig, nemlig at tage billeder. Og hvor længe har I taget billeder? Hvor meget går I op i det?
Bruger I tid på efterbehandlingen? Hvad bruger I af udstyr? Er I Canon- eller Nikon-kvinder(mænd) og bruger I spejlreflekskamera? 
Med denne tråd, håbede jeg selvfølgelig på at man kunne få samlet nogle af fotograferne herinde eller nogle med samme interesse som mig.
Jeg har taget billeder på et højt plan i godt 4-5 år. og elsker det! Elsker at fordybe mig i det, og elsker at fange det helt rigtige moment, elsker at udfolde mig kreativt, og prøve nye ting af!
Jeg håber at høre fra jer.
/Torben
Uh, jeg elsker at fotografere!
Jeg bruger et Nikon D3000, et dejligt kamera, der nemt kan bruges af begyndere. Jeg har ikke fotograferet forfærdeligt lang tid, men jeg har gjort det meget i den tid - når jeg skriver at jeg ikke har gjort det i ret lang tid, mener jeg den tid jeg har haft mit eget spejlrefleks - før det lånte jeg andres, og formåede at tage gode billeder med et alm. P&S kamera.
Jeg bruger ikke photoshop mere, da min computer ikke kan køre det (jeg har en lille en, derfor) så jeg bruger faktisk bare Paint.Net! Det fungerer helt fint for mig - jeg foretrækker nemlig naturlige billeder, så jeg redigerer primært kun i kontrakt, lys og farve.
Hm. Hvad mere. Jeg har altid gjort det for min egen fornøjelses skyld, men er på det seneste begyndt at fotografere for andre - her i April skal jeg fotografere til et bryllup, og jeg har været til en barnedåb, ellers har det primært bare været af børn og familier! 
Har du taget fotografuddannelsen?