karl ejnar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2011

Ida.

Selvom jeg heller aldrig lærer at forstå, at man kan vælge sine børn fra, så synes jeg, at det her indlæg var virkelig dejlig læsning! Hvor er det skønt, at du kan mærke en bedring - måske noget der nærmer sig lidt indre ro?

Det bord + stole er super-super-fede!! Jeg går også og drømmer om nyt bord til Annikas værelse (der er ikke plads på Linas)...kunne være jeg skulle begynde at frekventere Viborgs genbrugser!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

oo

jeg vidste det godt!!! altså det med Karl Ejnar - og det har kun gjort ham til en endnu større papmand i mit hoved

jeg synes det er sindssygt godt at du får talt ham igennem, for SELVFØLGELIG gør han ondt! og det kan være han blir ved at gøre ondt længe endnu. og måske når han ikke gør ondt i dig længere, vil han gøre lidt ondt i pigerne, og så er det jo vigtigt at du ikke går rundt og gør ondt samtidig. hvis du forstår...

jeg har selv lige været til psykolog og fik gennemsnakket mine forældre og scheize hvor kan jeg følge dig, jeg græd som pisket inde hos den psykologstribede og da jeg sad i bilen med Søren og skulle genfortælle denne her fantastiske logik der pludselig havde indfundet sig i mit liv (og som bestyrkede mig i, at jeg GODT KAN blive en anden og BEDRE mor end min mor), så græd jeg voldsomt igen. Men det gør ondt at acceptere at nogle mennesker svigter - og ikke fordi de ikke kan gøre det bedre, men fordi de ganske enkelt ikke engang gider forsøge!

Anmeld

25. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Tjuhl skriver:

jeg vidste det godt!!! altså det med Karl Ejnar - og det har kun gjort ham til en endnu større papmand i mit hoved

jeg synes det er sindssygt godt at du får talt ham igennem, for SELVFØLGELIG gør han ondt! og det kan være han blir ved at gøre ondt længe endnu. og måske når han ikke gør ondt i dig længere, vil han gøre lidt ondt i pigerne, og så er det jo vigtigt at du ikke går rundt og gør ondt samtidig. hvis du forstår...

jeg har selv lige været til psykolog og fik gennemsnakket mine forældre og scheize hvor kan jeg følge dig, jeg græd som pisket inde hos den psykologstribede og da jeg sad i bilen med Søren og skulle genfortælle denne her fantastiske logik der pludselig havde indfundet sig i mit liv (og som bestyrkede mig i, at jeg GODT KAN blive en anden og BEDRE mor end min mor), så græd jeg voldsomt igen. Men det gør ondt at acceptere at nogle mennesker svigter - og ikke fordi de ikke kan gøre det bedre, men fordi de ganske enkelt ikke engang gider forsøge!

Anmeld

25. marts 2011

Milka

Tjuhl skriver:

jeg har ikke grædt hos ham endnu ... men jeg var tæt på i går, da vi snakkede om karl.

og ja! denne nye logik! jeg er lidt perpleks omkring hvordan den opstår, for man sidder jo faktisk bare og snakker med et andet menneske som i virkeligheden bare pointerer nogen ting ud for én. men det giver allerhelvedes mening for mig, og jeg ser anderledes positivt på tingene, for det har manden vist mig hvordan jeg kan gøre 

Anmeld

25. marts 2011

Milka

idamaria83 skriver:

Selvom jeg heller aldrig lærer at forstå, at man kan vælge sine børn fra, så synes jeg, at det her indlæg var virkelig dejlig læsning! Hvor er det skønt, at du kan mærke en bedring - måske noget der nærmer sig lidt indre ro?

Det bord + stole er super-super-fede!! Jeg går også og drømmer om nyt bord til Annikas værelse (der er ikke plads på Linas)...kunne være jeg skulle begynde at frekventere Viborgs genbrugser!

tror jeg er på vej mod indre ro. jeg er optimistisk!

et lille tip: almindelige sofaborde er også gode som børneborde, da de er ca. samme højde. så kan man udvide søgningen lidt 

Anmeld

25. marts 2011

Milka

Rose <3 skriver:

Jeg svare pt. at hendes far ikke er her lige nu. og det tager hun som gode vare. ENDNU.

Jeg tror det kommer af, at i dp taler de fortiden meget om, at M´s mor hedder Trine. Ls mor hedder og Ls far hedder osv med de to andre børn.

Når far til den ene pige kommer, kalder hun ham for far. "hej Far" jeg ved ikke rigtig om hun ved, hvad en far er, eller om det bare er nogle mænd der er far.

jeg tænker her om det er smart at svare at far ikke er her 'lige nu'. vil det ikke give malucca et falsk håb, for hvad er sansynligheden for at far kommer? 

når pigerne en dag spørger, vil jeg svare at de ikke har en far, og jeg vil understrege (hvis det er nødvendigt), at det er der ikke noget galt/unormalt i!

og hvis han en dag synes han vil være med, ja, så må de jo kalde ham karl ejnar

Anmeld

25. marts 2011

Klumpe-dumpe

Milka skriver:

jeg tænker her om det er smart at svare at far ikke er her 'lige nu'. vil det ikke give malucca et falsk håb, for hvad er sansynligheden for at far kommer? 

når pigerne en dag spørger, vil jeg svare at de ikke har en far, og jeg vil understrege (hvis det er nødvendigt), at det er der ikke noget galt/unormalt i!

og hvis han en dag synes han vil være med, ja, så må de jo kalde ham karl ejnar

Du har sikkert ret i det ikke er et godt ordvalg....

Men jeg ved heller ikke helt om jeg bryder mig om, de ingen far har. For de har jo en far, som bare ikke vil være her.... Men ingen far har, for mig til at tænke på at han er død og borte. -Og hvis de så senere hen finder ud af, han faktisk lever....

Tænker lige over hvad der vil være optimalt for en tumlings hjerne.

Men ja du har ret i det er vigtigt at understrege at det er ganske normalt.

Anmeld

25. marts 2011

Milka

Rose <3 skriver:

Du har sikkert ret i det ikke er et godt ordvalg....

Men jeg ved heller ikke helt om jeg bryder mig om, de ingen far har. For de har jo en far, som bare ikke vil være her.... Men ingen far har, for mig til at tænke på at han er død og borte. -Og hvis de så senere hen finder ud af, han faktisk lever....

Tænker lige over hvad der vil være optimalt for en tumlings hjerne.

Men ja du har ret i det er vigtigt at understrege at det er ganske normalt.

det har du jo sådan set ret i 

hvad pokker siger man?

far bor et andet sted?

Anmeld

25. marts 2011

Klumpe-dumpe

Milka skriver:

det har du jo sådan set ret i 

hvad pokker siger man?

far bor et andet sted?

Ja måske sådan.

Far kan ikke komme, for far bor et andet sted.

Så er der jo ikke lukket for han måske kan komme på et tidspunkt. Men den er lukket for han kan komme lige nu.

Giver det overhovede mening?

Anmeld

25. marts 2011

Milka

Rose <3 skriver:

Ja måske sådan.

Far kan ikke komme, for far bor et andet sted.

Så er der jo ikke lukket for han måske kan komme på et tidspunkt. Men den er lukket for han kan komme lige nu.

Giver det overhovede mening?

"hvorfor bor far et andet sted?"

jeg ved det ikke trine, jeg tænker selv rigtig rigtig meget på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.