Begge mine unger er født der.
1. gang - Helt forfærdeligt!
2. gang - FANTASTISK!
1. gang - juli 2007, jeg blev sat i gang da jeg var 41+0, og selve fødslen gik egentligt OK, bortset fra at det var et helt nyuddannet JM, der var MEGET usikker, så hun kaldte hele tiden på en læge, og da min søn fik lidt problemer med hjertelyden, panikkede hun lidt og lige pludselig var der læger og børnelæger og en rend af mennesker - hvilket, set i bagspejlet, var lidt overdrevet.
Han endte med at blive taget med sugekop og jeg revnede en del og mistede meget blod, men de kiggede stortset aldrig til mig, for at se hvordan jeg havde det - Før jeg mistede bevidstheden og min mand flåede i den røde snor, så kom de.
Efterfølgende fik jeg en stafylikok (staves) infektion.
Og jeg gik rundt med et revnet "røvhul" i 6 mdr. efter. Jeg havde mange smerter og blødte meget når jeg var på toilettet, min læge ordinerede bare noget mod hæmorider pr. tlf, uden at ville se mig, og da det ikke hjalp prøvede hun noget nyt, indtil jeg da min søn var 5 mdr. kom til konsultation og endte med at blive sendt videre til en kirurg for at blive "lappet" - Herlev havde ikke engang undersøgt mig i numsen, trods jeg var sprunget SÅ meget i skeden.
2. gang - FANTASTISK!!!!!!!!
Jeg blev igen sat i gang 38+5 pga. meget svær bækkenløsning.
De satte mig igang 18.15 ved at tage mit vand, og jeg fødte 20.31. Den mest fantastiske fødsel og JM. En dame (50+) der hed Lene, hun sad stille og roligt under hele forløbet, og hun kunne hører på min vejrtrækning hvor lang jeg var i fødslen, og da hun kunne høre jeg fik presseveer, så tog hun gummihandsker på og 2 presseveer så var min datter ude. Og hun undersøgte mig ordenligt og gav sig virkelig tid, til også at vise os moderkagen - hun var helt igennem en drømme JM.
(hvis du tør, så ligger der en video af min datters fødsel på min profil, men den viser altså ALT, så du skal ikke være sart)
Jeg ville, til trods for den dårlige oplevelse første gang, føde på herlev igen!