Milka skriver:
det har jeg hørt om før, at folk bruger den metode. den vil jeg måske prøve næste gang der er et problem ved bordet. så sidder jeg sikkert selv hele måltidet og spiser til ryggene af to skrigende møgunger ...
Her har det aldrig været nødvendigt at lade dem sidde ret længe - altså Lina bliver sjældent vred eller hidsig...hun er tilsyneladende af den overbevisning, at alt i livet er en fest, så udfordringen med hende er at få hende til at fatte alvoren...det er først her i weekenden, jeg for alvor har fået en fornemmelse af, at hun er med på den, når der er ting hun må og ikke må...hun gentager, hvad det er, hun ikke må med sådan en lidt lille stemme...og så lader hun være! Annika bliver altid VILDT gal, når vi vender hende om - men stopper som regel, når vi siger "er du klar til at siddde pænt nu?", og så kommer vender vi hende om, og hun spiser som regel pænt videre...
Når det kommer til måltiderne er det her i huset ikke en mulighed at fjerne dem helt fra bordet...især ikke for Annika, der generelt ikke ser stor fidus i konceptet mad...så reglen er, at under måltiderne bliver man siddende på sin stol...ellers ser hun det bare som en kærkommen lejlighed til at springe et måltid over...
Anmeld