nu graver jeg mig ned

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2011

Skouboe

Milka skriver:

jo men så er jeg et eller andet sted ikke bedre end dem, hvis jeg mister besindelsen. man kan sagtens kommunikere sin vrede mere roligt end jeg gør lige p.t. - jeg føler mig i hvert fald ikke som den myndige forælder og ville selv have svært ved at tage mig alvorligt!

kan du følge mig?

Sagtens, og det er ikke okay at miste besindelsen, men tror du ikke oftere gør det, fordi du går og holder tingene inde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

Milka

sarahb skriver:

Yes det gør jeg inde på hans værelse må han sidde indtil han vil undskylde for hans opførsel, der går ikk ret længe så kommer han og siger undskyld og så er vi gode venner fortæller det var godt han siger undskyld og man altså ikke må kaste med maden og snakker ikke mere om det.
Og det der er lige hvad isaac også gør bare med sin mælk eller hvad der nu ellers lige ikke passer ham... Det er forfærdeligt.. Jeg har prøvet så meget, men nu kommer han med i køkkenet og jeg hælder yougurt i hans skål med hjælp fra ham, han tager selv en hånmful som han siger og drysser på. og evt et par rosiner for så er det gjort på "hans" måde og så slipper vi for den der tur.
Nu ved han når han får sit "flip" Så kigger han på mig inden han skal daske til noget og så siger jeg nej. Så flipper han bare ud og vælter ikke noget, og når han får sit flip så siger jeg Isaac det hjælper ikke noget at skrige og så lader jeg ham være.

jeg er også begyndt på at lade pigerne hjælpe med at hælde youghurten op og så får de deres müsli eller havrefras eller whatever i en lille skål ved siden af så de selv kan styre hvornår og hvor meget de vil have på. man kan godt undgå problemer ved at delagtiggøre dem mere. 

men glemte de små skåle i morges og hældte bare selv op og så var der ramaskrig. og hun fik en time-out, men den hjalp ikke og hun stod og græd meget længe ind til jeg kom ud og hentede hende. 

Anmeld

23. marts 2011

sarahb

Milka skriver:

jo men så er jeg et eller andet sted ikke bedre end dem, hvis jeg mister besindelsen. man kan sagtens kommunikere sin vrede mere roligt end jeg gør lige p.t. - jeg føler mig i hvert fald ikke som den myndige forælder og ville selv have svært ved at tage mig alvorligt!

kan du følge mig?

kender det godt når overskudet bare er lig 0...
Men prøv det andet, det hjælper virkelig. Og i starten er det nok mange timeouts men det bliver bedre og bedre, tro mig...

Anmeld

23. marts 2011

Milka

Skouboe skriver:

Sagtens, og det er ikke okay at miste besindelsen, men tror du ikke oftere gør det, fordi du går og holder tingene inde?

jo! som mette sagde forleden: du er som hende lykke leth (fra tv serien lykke) der er en totalt strid mokke fordi hun går og lægger låg på sine følelser 

Anmeld

23. marts 2011

sarahb

Milka skriver:

jeg er også begyndt på at lade pigerne hjælpe med at hælde youghurten op og så får de deres müsli eller havrefras eller whatever i en lille skål ved siden af så de selv kan styre hvornår og hvor meget de vil have på. man kan godt undgå problemer ved at delagtiggøre dem mere. 

men glemte de små skåle i morges og hældte bare selv op og så var der ramaskrig. og hun fik en time-out, men den hjalp ikke og hun stod og græd meget længe ind til jeg kom ud og hentede hende. 

isaac græd også, så gik jeg derind og sagde, du er her fordi du kaster med maden,( eller whatever) og det gør man ikke. Men du må gerne komme ud igen hvis du siger undskyld. Så græd han lidt mere, for li at se hvor langt han kunne strække den. Så kom han og undskyldte og så var det det.

Anmeld

23. marts 2011

Ida.

Milka skriver:

det har jeg hørt om før, at folk bruger den metode. den vil jeg måske prøve næste gang der er et problem ved bordet. så sidder jeg sikkert selv hele måltidet og spiser til ryggene af to skrigende møgunger ...

Her har det aldrig været nødvendigt at lade dem sidde ret længe - altså Lina bliver sjældent vred eller hidsig...hun er tilsyneladende af den overbevisning, at alt i livet er en fest, så udfordringen med hende er at få hende til at fatte alvoren...det er først her i weekenden, jeg for alvor har fået en fornemmelse af, at hun er med på den, når der er ting hun må og ikke må...hun gentager, hvad det er, hun ikke må med sådan en lidt lille stemme...og så lader hun være! Annika bliver altid VILDT gal, når vi vender hende om - men stopper som regel, når vi siger "er du klar til at siddde pænt nu?", og så kommer vender vi hende om, og hun spiser som regel pænt videre...

Når det kommer til måltiderne er det her i huset ikke en mulighed at fjerne dem helt fra bordet...især ikke for Annika, der generelt ikke ser stor fidus i konceptet mad...så reglen er, at under måltiderne bliver man siddende på sin stol...ellers ser hun det bare som en kærkommen lejlighed til at springe et måltid over...

Anmeld

23. marts 2011

Milka

CVVE skriver:

Ja de var langt fra tilfredse og enormt pinlige berørt jeg havde dog taget tøj med til dem så ond er jeg heller ikke.. hi hi

Det gør du bare!!!!! ALTID! du kan også få mit nummer så ringer eller sms'er du til hver en tid så skal jeg komme med lidt hjælp hvis jeg kan. for det er fandme hårdt. selv mine på 4,5 år er total stride. håber ikke det bliver meget værre når de bliver teenagere

har lige sendt dig mit nummer på pb

Anmeld

23. marts 2011

Milka

idamaria83 skriver:

Her har det aldrig været nødvendigt at lade dem sidde ret længe - altså Lina bliver sjældent vred eller hidsig...hun er tilsyneladende af den overbevisning, at alt i livet er en fest, så udfordringen med hende er at få hende til at fatte alvoren...det er først her i weekenden, jeg for alvor har fået en fornemmelse af, at hun er med på den, når der er ting hun må og ikke må...hun gentager, hvad det er, hun ikke må med sådan en lidt lille stemme...og så lader hun være! Annika bliver altid VILDT gal, når vi vender hende om - men stopper som regel, når vi siger "er du klar til at siddde pænt nu?", og så kommer vender vi hende om, og hun spiser som regel pænt videre...

Når det kommer til måltiderne er det her i huset ikke en mulighed at fjerne dem helt fra bordet...især ikke for Annika, der generelt ikke ser stor fidus i konceptet mad...så reglen er, at under måltiderne bliver man siddende på sin stol...ellers ser hun det bare som en kærkommen lejlighed til at springe et måltid over...

ja, det kan jeg godt se. men hvis det ved bordet virker, så er det jo fint.

jeg har oplevet at give lilja en time out hvor hun bare trak lidt på skuldrene og gik ind og legede med lego 

lilja mener også livet er en fest. forleden da vi gik til vuggestuen gav hun slip på klapvognen og løb ud på vejen hvor hun stod og grinede til mig. der kom heldigvis ingen biler. hun har ikke fået lov at gå selv til vuggestuen siden 

Anmeld

23. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Milka skriver:

ååååh tøser, jeg har det mega skidt - er blevet forkølet på den måde hvor hele kroppen gør ondt og man er svimmel og fryser og snotter og hoster og bare er elendig. jeg har lige stået og gloet mig selv i spejlet og jeg ligner virkelig et lig!

har samtidig en rædsom menstruation og bløder igennem alt. og så er jeg bare SUR.

prikken over i'et er at jeg ikke kan finde ud af at håndtere trodsalder. JEG KAN IKKE FINDE UD AF DET! mine døtre er frygtelige for tiden og jeg kan ikke holde dem ud. jeg skælder og smælder og kan overhovedet ikke rumme at de også har det hårdt.

lige om lidt ringer jeg til min mor og beder om hjælp. håber hun gider købe ind, hente pigerne og lave mad til os i aften. for jeg har virkelig bare lyst til at grave mig ned

det er skidt Camilla!!!!! kan sgu godt forstå hvis du bare intet overskud har!!!

jeg håber din mor kan komme og hjælpe! evt mere end idag? du bliver jo ikke rask i løbet af een dag...

stooooooooort knus!!!

Anmeld

23. marts 2011

Ida.

Milka skriver:

ja, det kan jeg godt se. men hvis det ved bordet virker, så er det jo fint.

jeg har oplevet at give lilja en time out hvor hun bare trak lidt på skuldrene og gik ind og legede med lego 

lilja mener også livet er en fest. forleden da vi gik til vuggestuen gav hun slip på klapvognen og løb ud på vejen hvor hun stod og grinede til mig. der kom heldigvis ingen biler. hun har ikke fået lov at gå selv til vuggestuen siden 

Det lyder fuldstændig ligesom Lina - hun kan ikke være mere kold!! Og det synes jeg faktisk næsten er sværere at finde ud af at håndtere end Annika, der bare bliver hidsig og gal...

Vores time-out er "kigge ind i væggen", så det er ikke relateret til et bestemt sted og kan tages med ud af huset de får altid advarsler...Annika fatter godt konceptet, det kniber mere med Lina...men jeg kan mærke, at det lige så stille kommer....hun er jo altså også først 2 år til maj...men kan godt se for mig, at hun ligesom Lilja bare vil trække på skuldrene og give sig til noget andet...

Da Annika var mindre havde hun en overgang det med at slå - der flyttede vi hende helt væk fra os og sagde, at vi ikke ville have med hende at gøre, når hun slog...det kunne hun SLET ikke have og blev meget ked....Lina er helt kold, hvis vi gør det, så giver hun sig bare til at lege med det nærmeste stykke legetøj...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.