Milka skriver:
jeg synes det er SÅ svært at se hvornår det er berettiget at skælde ud. synes ofte, når jeg skælder ud, at jeg umiddelbart efter tænker: shit mand, det var jo slet ikke på sin plads, det jeg lige gjore 
mig og min gode veninde mette og hendes tvillingedrenge var på legeplads sammen i weekenden og de har selvfølgelig samme problemer med trodsalderen (men værre end os, kunne jeg ved selvsyn konstatere). men vi blev enige om at der er noget ud over bare trodsalderen når der er to jævnaldrene der er sådan - de forstærker hinandens sindsstemning i den grad at der sjældent kun er ét hysterisk barn, men to. de er dybt uselvstændige og kopierer hinandens hidsighedsanfald. det er blevet umådelig svært at holde samling på tropperne!
og så har vi jo luca og hendes ører og her tager jeg det udgangspunkt at hendes klynk er reel, så hun får lov til at skabe sig lidt mere end søster, simpelthen fordi jeg ikke kan stå og skælde ud på en skrigende unge der muligvis har ondt i ørene.
sorry, det blev langt. og ja, jeg har mistet overblikket lidt, det kan jeg godt selv mærke. mormor kommer senere i dag og tager lidt over.
GODT at du får hjælp - det har du da vist så stærkt brug for! Jeg er også knaldhamrende forkølet i de her dage - den der slags, som sidder i hele øverste etage; ører, næse, hals og hoved! Så jeg sidder og skriver speciale med mine gode venner pamol, snotpapir og kamillethe ved min side
men jeg har da en mand, der ordner aflevering, indkøb og afhentning af unger...igår lavede han også aftensmad....ens situation er bare en milliard gange mere skrøbelig, når man er ene om børnene! Så det er godt, du har din mor i nødens stund....
Trodsalderen er en svær størrelse...og jeg har ikke mange kloge ord. Hvad der virker på trodsige børn er forskelligt - det oplever jeg nu med mine to. Annika har altid været lidt mere autoritetstro og taget anderledes imod irettesættelser end Lina, der gerne kører den en tand ekstra ud...og som i øvrigt ikke har det samme temperament, som storesøster. Annika er smække-med-dørene-kaste-sig-på-gulvet-ud-ad-reagerende-hidsige type, hvor Lina gør alting med et smil på læben og en ihærdighed og stædighed UDEN hidsighed...og det er to meget meget forskellige måder, de skal tackles på!!! Så jeg tror det handler om at finde den måde, der virker bedst på det barn, man har med at gøre...
Jeg håber, du snart ser lyset!! Og god bedring!!!