Børnebidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2011

132319

Baagøe skriver:

Så vidt jeg ved, er det eneste ekstra man får som enlig forsørger det ordinære og  ekstra tillæg 4 gange om året. Resten er da indkomstbestemt. Man har godt nok også et økonomisk fradrag ift. friplads, og selvom jeg intet mangler, og er glad for de ekstra bidrag vi får, synes jeg da ikke vi får i hoved og r.. som nogle (ikke dig) til tider antyder.

Er dog helt enig med dig ift. det sidste du skriver

Ja, men når man søger boligstøtte, skal man skrive hvis man modtager mere end normalbidraget 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

Pige2009

MHK skriver:

Ja, men når man søger boligstøtte, skal man skrive hvis man modtager mere end normalbidraget 

Ja, men hvorom alting er, bliver man ikke rig af at være enlig forsørger

Anmeld

27. marts 2011

132319

Baagøe skriver:

Ja, men hvorom alting er, bliver man ikke rig af at være enlig forsørger

Neeej, det ville være synd at påstå  

Men derfor er jeg glad for al den støtte jeg har fået fra det offentlige, både da jeg var under studie og nu jeg er på barselsdagpenge 

Vi har det sgu godt her i Danmark 

...Beklager sidespringet, TS 

Anmeld

27. marts 2011

dorthemus

KaLee skriver:

Hvis du oprigtigt ville frasige dig pengene, men alligevel vælger at tage imod penge, så havde du da valgt mindstesatsen på de 1193, når nu man ikke skal plukke faren, bare fordi man kan... 

Så jeg har egentlig ikke meget til overs for den smøre du skriver der. 

og nej - jeg går heller ikke ind for at faren skal plukkes, bare fordi man kan.. og SLET IKKE når faren ikke ønsker barnet.. Men nu er det engang begges ansvar når man dyrker sex at beskytte sig - og derved begge som har ansvaret for barnet - økonomisk og i andre aspekter... 

Det som jeg ser er at trådstarter ikke TØR at søge børnebidraget.. og det er ikke fordi hun IKKE har brug for pengene, men simpelthen er bange for sin egen sikkerhed!

Det er bare IKKE i orden, at en (kommende) mor skal være bange for at søge om tilskud som faren reelt skal betale når nu han har været med til at lave barnet... 

Trådstarter søg om børnebidraget.. og overvej allerede nu om statsforvaltningen skal være indeover i forhold til både samvær og børnebidrag, så du har nogle ting på skrift i hvert fald... også i tilfælde af problemer senere hen.. 

Meget enig  Det er da forfærdeligt at stå i sådan en situation

Anmeld

27. marts 2011

Pige2009

MHK skriver:

Neeej, det ville være synd at påstå  

Men derfor er jeg glad for al den støtte jeg har fået fra det offentlige, både da jeg var under studie og nu jeg er på barselsdagpenge 

Vi har det sgu godt her i Danmark 

...Beklager sidespringet, TS 

Det har vi i hvert fald!

Gud... Vi er enige

Anmeld

27. marts 2011

Klumpe-dumpe

MHK skriver:

Åhh jo, du kan lige tro der er nogle kvinder der søger så højt bidrag de overhovedet kan FORDI de kan, som en slags straf. Dét har jeg været vidne til et par gange!

Det er mig bekendt kun normalbidraget man kan trække fra i skat, alt der udover er af egen lomme. Dvs. skulle jeg have 3500 af biofar som jeg kunne, kunne han kun trække de 400 kr af dem fra. Det er dældytme mange penge at betale til et barn man stort set aldrig ser 

JEG ville bare ikke med god samvittighed kunne få så mange penge af ham og slet ikke mod hans vilje.

Rent faktisk er det jo også sådan at i forbindelse med boligstøtte skal man oplyse om man får mere end normalbidraget og hvis jeg fik så mange penge oveni, er jeg ret sikker på at det ville komme ud på et. I øvrigt synes jeg ikke at enlige mødre i dagen Danmark kan/skal beklage sig med de ydelser de/vi får i forvejen.

Jeg bryder mig ganske enkelt bare ikke om at penge skal bruges som hævn. Jovist er man to om at lave et barn, men man er vel i og for sig også to om beslutningen  Dét var vi ikke, vi var ikke enige om hvorvidt jeg skulle beholde og derfor ville jeg efter at have taget min beslutning, gøre det så skånsomt for hans biologiske far som muligt -Også på pengepungen! Vi fik aftalt et beløb som han foreslog og jeg var/er bare taknemmelig for at få penge fra ham hver måned.

Som nævnt tidligere kunne de 1700 kr jeg ikke får, sagtens bruges eller sættes ind på en opsparing men jeg vil hellere have en god smag i munden og et godt forhold til mit barns biologiske far 

Så du mener det er bedre at vi skal betale for din boligstøtte, end biofar skal betale ekstra til hans søn

Anmeld

27. marts 2011

132319

Rose <3 skriver:

Så du mener det er bedre at vi skal betale for din boligstøtte, end biofar skal betale ekstra til hans søn

Hvis du læser længere frem, så har jeg regnet på det efter denne debat og i mit tilfælde ville det ikke ændre på min boligstøtte at jeg fik flere penge af ham.

Dette er blot endnu en god grund til ikke at få dem.

Anmeld

27. marts 2011

Klumpe-dumpe

MHK skriver:

Hvis du læser længere frem, så har jeg regnet på det efter denne debat og i mit tilfælde ville det ikke ændre på min boligstøtte at jeg fik flere penge af ham.

Dette er blot endnu en god grund til ikke at få dem.

Sorry nej jeg læste ikke længere frem, det var kun denne sætning der sprang mig i øjene ;)

Anmeld

27. marts 2011

132319

Baagøe skriver:

Det har vi i hvert fald!

Gud... Vi er enige

Fantatisk 

Anmeld

27. marts 2011

132319

Rose <3 skriver:

Sorry nej jeg læste ikke længere frem, det var kun denne sætning der sprang mig i øjene

Sætningen var heller ikke henledt til hvem der skal betale hvad (Jeg er nok en af de enlige mødre der har modtaget mindst sociale ydelser, min situation taget i betragtning )

Det var i forbindelse med hvor mange penge man som enlig ville have til rådighed og der tog jeg fejl da det ikke påvirker boligstøtten men det ændrer stadig ikke på at jeg ikke vil have flere penge af ham end jeg får 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.