Børnebidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2011

eElak

Julymama skriver:

Kan man undgå at få børnebidrag fra faren til barnet.. ?

Hvis jeg siger at jeg ikke behøver det .. Kan jeg det ?

Ja sagtens... 
Jeg fik ikke børnebidrag af min søns far de første 6 måneder vi var flyttet fra hinanden, da jeg (vi) synes det var vigtigere at faren havde et sted at bo...

Jeg (vi) skulle ikke underskrive noget som helst for at lade være med det...

Men nu er jeg begyndt at få børnebidrag, idet at faren er flyttet i noget billigere... Det var nemlig vores aftale.... og de penge kan jeg ikke undvære nu, for knægten begynder at skulle have nyt tøj og lign. snart igen.... og jeg har skrabet bunden nok i det sidste halve år... Men nogle af pengene bliver også sat ind på knægtens børneopsparing ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

Topp

Hvorfor vil du frasige dig dem???

Spar dem da op til barnet så...

Anmeld

26. marts 2011

An&Jo

Julymama skriver:

Kan man undgå at få børnebidrag fra faren til barnet.. ?

Hvis jeg siger at jeg ikke behøver det .. Kan jeg det ?

Du kan bare lade være med at søge.. Du skal dog være opmærksom på at hvis du er enlig og vil have de andre tilskud er der mange kommuner der forlanger at du skal modtage de penge fra faderen før de vil udbetale de andre tilskud.. For hvis du ikke har brug for dem fra faderen så har du jo heller ikke brug for de andre tilskud, og det er sådan kommunerne tænker..

Anmeld

26. marts 2011

Julymama

Topp skriver:

Hvorfor vil du frasige dig dem???

Spar dem da op til barnet så...

Det er mere problemer med faderen der gør sådan så jeg ikke skal søge dem.. ikke så meget at jeg ikke har brug for dem..

Anmeld

26. marts 2011

Topp

Julymama skriver:

Det er mere problemer med faderen der gør sådan så jeg ikke skal søge dem.. ikke så meget at jeg ikke har brug for dem..

jeg ville da søge uagtet hvad - det er din ret - og hvorfor skal han ikke hjælpe med at forsørge hans barn

Anmeld

26. marts 2011

Julymama

Topp skriver:

jeg ville da søge uagtet hvad - det er din ret - og hvorfor skal han ikke hjælpe med at forsørge hans barn

Hvis man skal gøre det kort .. så er han en rigtig stor nar, og jeg er lidt bange for ham .. så det hellere ville være meget lettere hvis han bare kunne komme helt ud af det . men det er jeg ikke sikker på at han kan , også vil jeg bare undlade at få de penge fra ham , så situationen kan være mere tålelig og jeg ikke behøver være .. bange for at han kan finde på noget , i vrede over han skal betale .

Anmeld

26. marts 2011

Topp

Julymama skriver:

Hvis man skal gøre det kort .. så er han en rigtig stor nar, og jeg er lidt bange for ham .. så det hellere ville være meget lettere hvis han bare kunne komme helt ud af det . men det er jeg ikke sikker på at han kan , også vil jeg bare undlade at få de penge fra ham , så situationen kan være mere tålelig og jeg ikke behøver være .. bange for at han kan finde på noget , i vrede over han skal betale .

han kan jo søge samvær - man sætter ham da ikke "ud af spillet" fordi man ikke modtager børnepenge - jeg syntes det ville være dumt at sige nej til dem. Det er din/barnets ret at han skal hjælpe med forsørgelse - hvis han bliver sur over det - skulle han have tænkt sig om liiiiiiiidt før.

husk du kan få underhold de sidste 2 måneder inden fødsel og 1 månedefter + bidag for selve fødslen. samt ved dåb/navngivning.

og tænk lige over du siger nej til over en kvart million - som han burde hjælpe med at betale til mad-tøj-pasning-lommepenge osv

skriv evt. privat - hvis du vil snakke mere om det - tro mig JEG kender det

Anmeld

26. marts 2011

132319

Jeg synes det er helt vildt stort af dig at du frasiger dig pengene, hatten af for det 

Alt for mange kvinder har travlt med at høste penge ud af faderen fordi de KAN 

Selv havde jeg tænkt mig at frasige mig penge fra Hjaltes biofar men han sagde selv at han gerne ville betale lidt. Jeg ville kunne få max (dvs. 200% oveni) hvis jeg ville men jeg er ikke interesseret i at plukke ham! 3500 kr er altså rigtig rigtig mange penge hver måned og bidragsreglerne tager ikke lige højde for topskat og den slags.

Derfor er vi blevet enige om et beløb der ligger i midten og det er jeg ganske godt tilfreds med. Jeg kunne sagtens bruge 1700 kr mere hver måned og kunne sågar også sætte dem ind på en opsparing men jeg er ikke interesseret i at blive uvenner med biofar pga. noget så dumt som penge.

Igen, jeg synes det er stort af dig at du frasiger dem, det lyder jo som om denne mand slet ikke skal have noget med barnet at gøre og så kan jeg på sin vis heller ikke rigtig se hvorfor han skulle være med til at forsørge det 

Anmeld

26. marts 2011

132319

han kan jo søge samvær - man sætter ham da ikke "ud af spillet" fordi man ikke modtager børnepenge - jeg syntes det ville være dumt at sige nej til dem. Det er din/barnets ret at han skal hjælpe med forsørgelse - hvis han bliver sur over det - skulle han have tænkt sig om liiiiiiiidt før.

husk du kan få underhold de sidste 2 måneder inden fødsel og 1 månedefter + bidag for selve fødslen. samt ved dåb/navngivning.

og tænk lige over du siger nej til over en kvart million - som han burde hjælpe med at betale til mad-tøj-pasning-lommepenge osv

skriv evt. privat - hvis du vil snakke mere om det - tro mig JEG kender det

Det markeret med rødt forstår jeg simpelthen ikke at man kan søge  Jeg mener, i Danmark koster det jo ikke ligefrem noget at føde.

Manden skal betale omkring 700 kr, det giver virkelig ingen mening.

Jeg valgte i hvert fald hverken at søge det eller bidrag til dåben. Han var ikke med til dåben (hans eget valg), så jeg kan slet ikke se hvorfor i alverden han så skulle betale til den. 

Anmeld

26. marts 2011

Pige2009

MHK skriver:

Jeg synes det er helt vildt stort af dig at du frasiger dig pengene, hatten af for det 

Alt for mange kvinder har travlt med at høste penge ud af faderen fordi de KAN 

Selv havde jeg tænkt mig at frasige mig penge fra Hjaltes biofar men han sagde selv at han gerne ville betale lidt. Jeg ville kunne få max (dvs. 200% oveni) hvis jeg ville men jeg er ikke interesseret i at plukke ham! 3500 kr er altså rigtig rigtig mange penge hver måned og bidragsreglerne tager ikke lige højde for topskat og den slags.

Derfor er vi blevet enige om et beløb der ligger i midten og det er jeg ganske godt tilfreds med. Jeg kunne sagtens bruge 1700 kr mere hver måned og kunne sågar også sætte dem ind på en opsparing men jeg er ikke interesseret i at blive uvenner med biofar pga. noget så dumt som penge.

Igen, jeg synes det er stort af dig at du frasiger dem, det lyder jo som om denne mand slet ikke skal have noget med barnet at gøre og så kan jeg på sin vis heller ikke rigtig se hvorfor han skulle være med til at forsørge det 

Nu vil jeg lige sige, at de penge faderen betaler, går til barnet og ikke os mødre. Lauras far tjener også så jeg kan få forhøjet bidrag, men vi blev enige om, at han hellere skulle betale når hun af og til skulle have sko, en dyne og deslige.

Ellers sætter jeg resten over på en opsparing til Laura, så de 100% kommer hende til gode - jeg synes, det er dumt ikke at søge dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.